Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror dere der ute på at dersom det er ment å være to mennesker som skal dele livet sammen, så finner man tilbake til hverandre selv om det har vært slutt? Er det noen som har erfaringer med at ting har ordnet seg igjen etter et brudd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke på skjebnen, dvs. at det som skal skje det skjer uten at man legger opp til det. Jeg tror på valg og tilfeldigheter. Hvis det er så at du vil tjalle sammen med din x, så tror jeg på kommunikasjon og velvilje samt egeninnsats og alle det der som følger med- med andre ord, jobbe med forholdet... :blunke:

Skrevet

Nei, jeg tror ikke noen er ment to be og at skjebnen spiller inn.

Jeg tror på tilfeldigheter og at man kan passe sammen med flere.

Har null tro på at det bare er å vente så ordner ting seg, må nok jobbe for saken selv, ja!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror at mange finner tilbake til hverandre etter et brudd, ja. Og mange ville kansje ikke vært sammen om det ikke var for bruddet/ oppholdet. Hvis man blir sammen igjen og gjør det fordi begge ønsker det, så er det vel kanskje meant to be?

Skrevet

Jeg tror på at noen er ment for hverandre, men at man selv kan ødelegge sjansene for at forholdet skal fungere, og to personer som er ment for hverandre, trenger ikke å finne tilbake til hverandre etter et evt. brudd. Man må ta vare på de sjansene man har.

Gjest GreenSky
Skrevet

Romantikeren i meg mener en ting, realisten en annen! :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet
Tror dere der ute på at dersom det er ment å være to mennesker som skal dele livet sammen, så finner man tilbake til hverandre selv om det har vært slutt?

Men hvis dette er tilfelle, vil det jo samtidig bety at mennesket er uten fri vilje. At vi blir styrt av skjebnen som "ordner opp" for oss. Jeg tror ikke at det er tilfelle.

Skrevet

Jeg tror man kun kan "få hjelp" til å finne hverandre, ikke til å få forholdet til å fungere. Det må man jobbe med selv!

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg tror man kun kan "få hjelp" til å finne hverandre' date=' ikke til å få forholdet til å fungere. Det må man jobbe med selv![/quote']

Men tror du at en/flere er skapt med det formål å passe sammen? Og at en blir ulykkelig med feil person?

Jeg vet faktisk ikke. På en måte høres det veldig fint/romantisk ut (forutsatt at en finner den "rette") på den annen side... vel, som sagt, realisten i meg er litt skeptisk. :wink:

Skrevet

Jeg tror at, eller kan tenke meg at... alle har et par personer i verden som er "den rette". Noen ganger når man møter en person, får man med en gang følelsen av at "this is it"! Men jeg tror også at noen kan gå hele livet uten å møtes, av diverse grunner.

Men jeg mener også at mennesket har fri vilje. Et forhold mellom to personer som er ment for hverandre, trenger altså ikke å bli noe, hvis andre ting ligger i veien.

Akkurat dette høres så mye bedre ut i tankene mine, enn når jeg prøver å skrive det ned.... :-?

Skrevet

Man trenger ikke å bli ulykkelig med feil person, men det finnes mange ulike typer forhold, og jeg kan tenke meg at man er mer lykkelig sammen med den rette, ja....

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener jeg Sarah Michelle :wink:

Jeg tror at den rette finnes for oss alle, men jeg tror ikke det er skjebnebestemt at du og din rette skal være sammen - det er opp til deg sjøl og din egne fri vilje.

Kanskje er det mer enn EN rett person også...?

Gjest GreenSky
Skrevet

Kanskje er det mer enn EN rett person også...?

Ja, det tror jeg også.

Skrevet

Jeg tror på skjebnen og på at to mennesker er ment til å være sammen.

Mannen min traff jeg på nettet, han er fra Nord-Amerika. Hadde aldri truffet ham uten skjebnen - tror jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg tror på skjebnen og på at to mennesker er ment til å være sammen.

Mannen min traff jeg på nettet, han er fra Nord-Amerika. Hadde aldri truffet ham uten skjebnen - tror jeg.

Du hadde aldri møtt han uten internett ;)

Skrevet

Du hadde aldri møtt han uten internett ;)

:ler::ler: nei så skjebnen skaffet meg vel internett da :D

Skrevet

:ler:  :ler:  nei så skjebnen skaffet meg vel internett da  :D

:hoho: Herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...