lilletuss87 Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg tenkte jeg skulle strikke grytekluter med perlestrikk, men lurer litt på om jeg trenger enkelt eller dobbelt garn når jeg strikker? Jeg ser at det er mange grytekluter som lages bare med enkelt garn, men blir ikke dette litt tynt kanskje? Noen som har erfaringer? Tas i mot med stor takk )
Momseguri Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 (endret) Ikke at jeg kan så mye om strikking, men..Jeg strikket nettopp en "kåpe" til presskannen min, for å holde kaffen varm lengre. Strikket med dobbelt garn, og tenkte ofte at det like gjerne kunne blitt en gryteklut Tror absolutt jeg ville brukt dobbbelt, syns det virker alt for tynt med enkelt garn. Også gjør det vel ingenting om grytekluten blir litt tjukk heller, da isolerer den jo bare bedre edit: jeg strikket i rillestrikk, så det ble jo kanskje litt ekstra tykt pga. det også. Endret 7. november 2011 av Momseguri
Grønt blad Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jeg har strikket grytekluter i perlestrikk. Du MÅ bruke dobbel tråd. I tillegg er det lurt å strikke dobbel lengde slik at du kan brette og sy den sammen til dobbel tykkelse. Det har jeg gjort og det holder bra slik at jeg ikke brenner meg. Dersom du ikke syr det sammen til dobbel tykkelse må du regne med å brette den når du skal bruke den. Hvis ikke blir den ikke tykk nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå