Tropic Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hei, Har flere plasser lest at det anbefales å vaske støvlene med litt grønnsåpe slik at de blir rene og fine, og holder på fuktigheten. MEN, jeg har også lest at støvlene IKKE skal vaskes eller behandles med noen form for olje da dette ødelegger naturgummien, men når jeg leser på grønnsåpen jeg har her hjemme står det jo at den er laget av planteolje. Kan jeg bruke grønnsåpe eller ikke, veldig forvirret.
Gjest Solsmil Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 jeg er ikke sikker på det med grønnsåpe, men når jeg kjøpte mine ilse jacobsen støvler på en ilse jacobsen butikk, så fikk jeg med alt jeg trengte til rengjøring og fuktighetsgivning (måtte kjøpe det da, men ikke spesielt dyrt). Så hvis du har en i nærheten, så kan du jo bare gjøre det sånn i stedenfor.
Shinana Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Kjøpte mitt første par med IJ støvler for 6 år siden. Jeg har dem enda, og de ser like fine ut selv om sålen sef er slitt en del. Jeg vasker mine med mildt, lunkent Zalo-vann. Så tørker jeg av dem og setter dem inn med Silicon enten fra sprayboks eller fra flaske. Lar dem stå å trekke litt, og så tørker jeg av dem med en tørr klut eller med kjøkkenpapir. Sist kjøpte jeg en flaske med flytende Silicon som det står Ilse Jacobsen på. De kaller det pleiemiddel. Har ingen erfaring med grønnsåpe, men det er et ganske sterkt middel. oljebaserte middel må ikke brukes. De bryter ned naturgummi. Over litt tid så vil den stivne og sprekke.
Tropic Skrevet 8. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2011 Da skal jeg kjøpe meg siliconspray fra Ilse Jacobsen!
Wonders Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 eneste støvler skal ha er fett, ellers tørker de og sprekker. Vask de gjerne i grønnsåpe, men ikke glem å smøre inn i noen fett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå