Gå til innhold

Vasking av laminat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mørkt laminatgulv i stua og jeg sliter med å holde det fint. Når jeg vasker det tar det bare noen timer for det er stygt igjen, det er striper etter moppen, merker etter føttene våre når vi går over gulvet og andre flekker jeg ikke vet hva kommer av en gang. Skikkelig stygt og jeg føler at det alltid ser ut som gulvet er møkkete. Jeg pleier å vaske med Ajax eller andre rengjøringsmidler av samme type. Har også prøvd å vaske med bare vann uten at det blir bedre.

Er det andre som har slitt med det samme og som har tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grønnsåpe

Gjest Spinell
Skrevet

...skal du i alle fall ikke bruke. Det egner seg kun på ubehandlet treverk, og legger igjen en fet hinne på toppen av laminatet, kun egnet til å samle skitt, støv og flekker.

Jeg har bare laminat på soverommene, og der støvsuger jeg og tørrmopper. Selv bruker jeg den mikrofibermoppen fra Jif som kan brukes både tørr og våt. Er det flekker sprayer jeg litt vann/mildt ajaxvann på flekken og mopper over.

Skrevet

Huff, jeg skjønner ikke hva det er med dette gulvet, eller hva jeg gjør feil! Problemet er jo at det ikke egentlig er flekker på gulvet, ikke møkkflekker ihvertfall, men at hele gulvet er helt skjoldete nesten hele tiden. Det kan se ganske ok ut når det er helt nyvasket, men med en gang noen går på det blir det flekkete og stygt igjen.

Skrevet

Da må det være en film av såpe som gir flekkene.

Du må aldri vaske med grønnsåpe, som Spinell poengterer!

Jeg hadde prøvd å avfette med f.eks. gulvrens eller grovrent.

Gjerne i flere omganger om det ikke hjelper.

Og bare brukt en dråpe zalo ved våtvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...