Gå til innhold

Mor tar ikke med barna på ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to nydelige bonusbarn og vi har det så fint sammen.

Barnas mor tar de desverre ikke med på ferie, nå har hun vært på tur til varmere strøk fire ganger uten å ta de med. Det er hjerteskjærende å høre hvor forventningsfulle de er før ferien med mamma for så å komme skuffet tilbake fordi de har vært hjemme hele tiden.

Dette har ingenting med økonomi å gjøre, hun har god råd.

Jeg begriper det ikke og inkluderer barna i alle planer vi har. Kunne ikke tenke meg å reise Bort for å kose meg uten barna.

Som stemor kan jeg ikke si noe direkte om dette til barnas mor, det ville ikke blitt populært tror jeg. Hvis noen har et forslag til hvordan det kan bli bedre for barnas skyld blir jeg glad for råd.

Det er ikke slik at barn har vondt av å være hjemme en ferie, men når det skjer hver eneste gang er det bare trist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mor, og det hender at jeg reiser uten barna, men like ofte med. Vi har ferie sammen hvert år. Hos oss er det far som forrige år ikke tok ferie med barna, og reiste med sin nye familie flere ganger. Han var veldig utforstående da begeret randt over for meg. Det endte med at han tok de med da han fikk passet påskrevet. Forskjellen er at jeg kan si det til han og det gjorde jeg i klartekst. Godt dine bonusbarn har en så forståelsesfull bonusmamma.

Skrevet

Kanskje mor har behov for å komme seg vekk fra hverdagen og barnemas.. er slitsomt å være alene med barn

Skrevet

Kanskje mor har behov for å komme seg vekk fra hverdagen og barnemas.. er slitsomt å være alene med barn

Merkelig alltså kor "aleine mødre" er så himla slitne og treng aleine tid uten barna.

Og mange av desse er mødre som har barna sine 50%. 178 døgn i året og så reiser dei på turer og driv med sine fritidsaktiviteter i den tida det er dei som skal ha barna.

Men stakkars då må ho ha fri og da sender vi barna til besteforeldre , for barna har jo så god nytte og glede av å få være sammen med sine beste foreldre og da er mor kommet ned i 150 døgn i året eller førre.

Ka faen skal man med barna då ??

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at en alenemor har behov for å komme seg litt bort av og til - men synes ikke dette er greit når det er barnas ferie også, og de er store nok til å skjønne hva en ferie er, og ha forventninger.

Da bør hun heller ta seg en spa-helg i ny og ne i løpet av arbeidsåret, mens dere (eller noen andre) har barna akkurat da.

Skrevet

Takk for svar! Vi har barna 50% ofte mer, og jeg har forståelse for at det kan være slitsomt for mor til tider, men barna er ikke vanskelige å ha med å gjøre og de storkoser seg når de blir tatt med på ting. En tur eller to alene eller sammen med venner er selvfølgelig bare hyggelig og akseptabelt, men nå er det fire lengre turer til "syden" i tilegg til småturer og det blir bare rart.

Barn tolker det at de ikke får bli med på sin egen måte og de kan tro de ikke har vært snille osv. Barna ville heller aldri sagt ifra selv til mamman sin, av frykt for å ikke få bli med neste gang også. Men det kommer jo til utrykk på ulike måter når de er hos oss. Det er vondt å føle at man ikke passer til å få være med mamma på ferie når man er liten.

Vi får se neste gang det er mors ferietid... Pappan deres får vel si ifra snart hvis det ikke blir bedre, men det blir nok ikke populært, men slik er det jo iblandt, og man må nesten tåle andres synspunkter i en så stor sak for små mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...