AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg er så lei meg akkuart nå Første mnd jeg temper, og nå på 9 dpo har jeg et kraftig tempfall på 0,5grader! Så da kommer vel mensen i dag da? Og jeg har luealfasedefekt som jeg fryktet (Jeg temper for å se hvor lang lutealfase jeg har). Aiii, blir så sliten av å ikke få det til:((((
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 1 mnd er ikke lang tid med temping, du må tempe flere sykluser før du vet sikkert hvordan kroppen din oppfører seg. Men ja, tempfall indikerer som oftest at mensen kommer. For de fleste tar det ca 5 dager fra EL til egget fester seg i livmoren, så du skal ha lang nok lutealfase til at det skal gå bra å bli gravid. Lykke til!
Athene Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Tempfall opplever så godt som alle i løpet av lutefasen. Man kan ikke se på en enkeltmåling, men trenden over tid, da det kan være mange årsaker til at tempen er lav akkurat i dag. Det kan være østrogenbølgen, som kommer ca 7 DPO. Jeg får i alle fall en kraftig tempdipp under coverline på syklusdag 7 hver lutefase. Uansett, vent å se om mensen dukker opp før du tar sorgene på forskudd, det er først når det kommer ferskt blod at lutefasen er slutt. Og dersom det er mensen som er på vei, og du begynner å blø i morgen, har du fortsatt lutefase på 10 dager, noe som i utgangspunktet ikke bør være et hinder for å kunne bli gravid da egget fester seg på ca syklusdag 7.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Takk for svar Sitter på jobb her og er bare lei meg.. vi har prøvd i en del mnd, og jeg kjenner det begynner ta på. Men, da skal jeg krysse fingrene for at jeg ikke begynner blø før i overimorgen. Om jeg begynner i morgen vil jeg vel ha lutealfase på 9 dager..? 10dpo er jo i morgen..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Jeg har forøvrig aldri hatt så mye som antydning til spotting... Kan dette ha noe å si?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå