AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Føler at garderoben er litt bleh, med billige klær som får merkelige fasonger etter vask, og løse tråder.. Noen shoppevandte som vet hvilke butikker på medium/billig nivå som har bedre kvalitet enn typisk hm? Jeg er også livredd for å gå inn i mindre butikker som håndplukker varene de selger, har de min størrelse liksom? Er 38/40 så helt unormal er jeg vel ikke men.
Xtra_lilje Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Har faktisk mye samme prosjektet selv for tiden Jeg har shoppet litt hos Oasis og Benetton, Oasis har god kvalitet og kule klær, benetton har mye klassisk og pent. Litt dyrere enn HM men ikke sånn avsindig dyrt.
Gjest Heloise Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jeg har ikke noe å si på kvaliteten på det jeg har kjøpt på HM, Lindex, Cubus osv. Det jeg har kjøpt på dyrere (medium pris) butikker har ofte vært i dårligere kvalitet
Gjest Heloise Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Glemte Vero Moda, de pleier ha god kvalitet (etter min erfaring så langt da).
Gjest BabyBlue Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Det beste du kan gjøre er å investere i basisplagg med god og holdbar kvalitet. Jeans som ikke mister fasong og farge for fort, topper i et enkelt design, gensere i solide materialer osv. Cheap monday og levis har gode jeans som holder lenge. Tror Mexx har gode basisklær til en grei pris?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Takk for tips. Jeg har 6 Levis, så der føler jeg meg ganske trygg. Benetton, har de litt andre størrelser enn "vanlige" butikker? Har hatt klær derfra fra en epoke i livet, da jeg var 9-12 år. Det at jeg vil gå i litt andre butikker enn hm, cubus etc er for det meste pga stoffet. Er lei av rene bomullsklær og disse butikkene har masse av det og akryl. Ull, kasjmir og silke er litt mer slike stoff jeg ønsker mer av fordi de er så utrolig gode. Jeg har sett at Lindex har affordable luxury koleksjon så kanskje de kan ha noe spennende. Må sies at det beste plagget jeg har kjøpt kommer fra cubus, en kasjmir cardigan. Men jeg lette lenge for å finne den og jeg hater egentlig å bruke lang tid på å handle så.
Xtra_lilje Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Benetton har vel mye i lammeull. Størrelsene står godt merket i klærne, de har ganske vanlige størrelser men er basert på fransk størrelsesguide.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Okey, takk. Og nå har jeg sett gjennom nettsiden til Oasis, må si det virker som en perfekt butikk for meg. Masse fine kjoler også.
Gjest Tigress Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Benetton har vel mye i lammeull. Størrelsene står godt merket i klærne, de har ganske vanlige størrelser men er basert på fransk størrelsesguide. Italienske storleikar, ikkje franske. Om ein trur det er franske går ein snøgt opp i storleik. Ein må trekkje i frå 4-6 (det er litt skilnad frå plagg til plagg) frå det som står, er du 38 i norsk storleik må du truleg ha 42-44 på Benetton.
challenger Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på klærne til Zara. De er litt dyrere enn HM, men verdt prisen. De har jo veldig mye basic klær, i tilegg til mye "nytt".
Gjest Katee Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Oasis, Vila, Benneton og Warehouse er blant mine favoritter Oasis har mye på salg for tiden, og det kommer sikkert mye på salg i januar også Kos deg med shoppingen!
Snop Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 Jeg må bare stikke hodet innom og si at du IKKE må la deg lure av den litt dyrere prisen på Mango. Klærne jeg har kjøpt herfra ryker i sømmer og blir stygge i stoffet (og jeg er nazi på å vaske klær riktig).
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Buuuh, så oppdatert som jeg er hadde jeg ikke fått med meg at Oasis har lagt ned i byen jeg bor i.. Får se om det blir noe netthandel som jeg sender til en svensk venn. Hva er erfaringene deres med størrelsene hos Oasis, Warehouse og Zara? Jeg har en skikkelig kamelonkropp som kler det meste, så det skal vel gå bra snittmessig. Takk for advarselen snop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå