Kaketroll Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg broderer mye på fritiden min, men jeg har egentlig aldri noe "bruk" for det jeg lager. Jeg lager som regel dåpsklokkestrenger til alle vennen mine som har fått barn for å være hyggelig, men jeg lurer på om det er noe marked for å selge det... Jeg lager alt fra veggbilder til dåpsklokkestrenger. Jeg har også pc program som jeg lager mønster i selv, men jeg kan også lage fra ferdigkjøpte kit. Jeg har bare ikke noe bruk for det selv... Tror dere det er noe marked for å selge ferdiglagde broderier?
Klematis Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er uendelig glad for at ingen i familien har kommet på å brodere/kjøpe dåpsklokkestreng til mitt barn... 5
Kaketroll Skrevet 7. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2011 Får jeg lov til å spørre hvorfor? Virker litt poengløst for meg å komme med en sånn kommentar uten å fortelle grunnen.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Jeg ville ALDRI hatt noe sånt på veggen min.. og jeg trodde virkelig ikke det fortsatt eksisterte mennesker under 80 år som synes klokkestrenger er fine. Er også VELDIG glad for at jeg aldri har fått noe sånt i gave, jeg ville aldri hatt en klokkestreng på veggen min. Så kanskje du burde satse på noe annet? 3
Kaketroll Skrevet 7. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2011 Jeg fikk dåpsklokkestreng til min dåp og jeg setter veldig pris på at noen faktisk gadd å bruke tid på å lage det til meg. Minne for livet som jeg alltid kommer til å ha med meg. Jeg er forresten 24... ikke 80, og jeg syns de er fine. Men jeg skrev jo også at jeg lager mønster selv, lager jo andre ting også. Veggbilder og anna tull. Jeg lager jo det folk vil ha, men poenget er jo at jeg vil brodere, men ikke ha det liggende i en boks. Så om noen vil bestille noe annet så er de jo frie til å gjøre det.
Klematis Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Får jeg lov til å spørre hvorfor? Virker litt poengløst for meg å komme med en sånn kommentar uten å fortelle grunnen. Det passer overhodet ikke med broderier på veggene i vår innredningsstil. Vi liker det om ikke minimalistisk, hvertfall moderne og uten for mye "dill" (pyntegjenstander osv.) Hadde noen i familien brukt masse tid på å sy no til meg/datteren min, hadde jeg følt at jeg måtte henge det opp, selv om jeg hadde gremmet meg over det hver gang jeg så det. 2
Kaketroll Skrevet 7. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2011 Da kan man like greit si smak og behag. Hjalp jo ikke spørsmålet mitt, men takk for at du delte synspunktet ditt. Bare litt kjett å høre at folk syns at det jeg lager er... gyselig eller hva du vil kalle det.
Klematis Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Det er jo ikke værre enn å opprette en butikk på Epla og se om du får respons. Krever minimalt med innsats Tipper de som er negative svarer lettere her enn de som er positive. Lykke til! 1
Klematis Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Da kan man like greit si smak og behag. Hjalp jo ikke spørsmålet mitt, men takk for at du delte synspunktet ditt. Bare litt kjett å høre at folk syns at det jeg lager er... gyselig eller hva du vil kalle det. Det var på ingen måte meningen å være frekk eller uhøflig, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det? Du ber om vår mening, så må vi jo nesten få lov til å si hva vi mener. Det hjelper deg vel kanskje enda mindre om jeg sier at "Ja, det er sikkert et marked, selv om jeg aldri ville kjøpt" uten å faktisk vite det? 2
Gjest Spinell Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Da kan man like greit si smak og behag. Hjalp jo ikke spørsmålet mitt, men takk for at du delte synspunktet ditt. Bare litt kjett å høre at folk syns at det jeg lager er... gyselig eller hva du vil kalle det. Smak og behag er det selvsagt, og man må nok bare innse at det er flere som misliker enn som liker broderier på veggen. Støtter Epla-forslaget. 2
Kaketroll Skrevet 7. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2011 Jeg er 35 uker på vei.. tar meg nær av det meste. Men du svarte jo uansett ikke på spørsmålet mitt eller ga meg noe respons som hjalp meg før i ditt 3 innlegg. Er nok som du sier. Lettere for negative svar å komme igjennom enn positive.
She_Leiva Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Jeg synes det virker som noe veldig fint, jeg tenker at om jeg hadde fått en som så litt ordentlig ut og i fine og veloverveide farger, hadde jeg ikke nølt med å henge den opp på barnerommet f.eks? Synes det er en fin ting, som barnet kan spørre litt om når hun/han blir gammel nok til å forstå litt bedre. Hadde jeg vert deg, så hadde jeg oppretta ett utsalgssted over nett. Vil tro at du får større respons der enn du vil få KUN i Norge. Du må huske at de fleste har en grandtante eller en svigermor som driver med slikt, det kan de jo få det gratis.
Klematis Skrevet 7. november 2011 #15 Skrevet 7. november 2011 Dersom du vil nå et større marked, kan du jo prøve deg på den amerikanske versjonen av Epla (originalen), Etsy. Det går fint an å legge ut varer som lages på oppdrag. Legg ved noen bilder av eksepler på hva du har sydd og skriv litt om hvilke priser du tenker deg for ulike størrelser.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #17 Skrevet 7. november 2011 Må dessverre si at det er et veldig dårlig marked for broderier, og da spesielt klokkestrenger og lignende ting. Det passer ikke inn i 2011, rett og slett, og du kommer ikke til å få solgt noe særlig.. dessuten er jo fortjenesten og timelønnen på et sånt nivå at det rett og slett lønner seg å la være. Vil også anbefale å IKKE gi bort sånne ting i gave. Men du kan jo brodere ting til å henge på dine egne vegger? 3
Kaketroll Skrevet 7. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 7. november 2011 Må dessverre si at det er et veldig dårlig marked for broderier, og da spesielt klokkestrenger og lignende ting. Det passer ikke inn i 2011, rett og slett, og du kommer ikke til å få solgt noe særlig.. dessuten er jo fortjenesten og timelønnen på et sånt nivå at det rett og slett lønner seg å la være. Vil også anbefale å IKKE gi bort sånne ting i gave. Men du kan jo brodere ting til å henge på dine egne vegger? "Passer ikke inn" faktisk... Nei jeg er "enig" med deg.. Alt som er gammelt bør vi bare slutte med og gjemme bort. Veving, Stikking, brodering, toving... Har ikke noe bruk for det i vår svart/hvite, minimalistiske fremtid. Jeg skal ikke gjøre det der for en fortjeneste eller timeslønn, gjør det for å holde en hobby jeg er utrolig glad i gående. Bare fordi du ikke ville hatt noe i likheten av det så syns jeg er det rimelig stygt å anbefale meg å ikke gi det bort. Tro hva du vil, men folk blir faktisk glad for å få noe som det er lagt litt kjærlighet og arbeid i. Jeg har fått vite det jeg vil her inne, så denne tråden kan fint avsluttes nå. Blir rimelig lei av å høre hvor stygt, gyselig og forferdelig umoderne hobbyen min er og at jeg bare brude kutte ut med det fordi det ikke er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #19 Skrevet 7. november 2011 "Passer ikke inn" faktisk... Nei jeg er "enig" med deg.. Alt som er gammelt bør vi bare slutte med og gjemme bort. Veving, Stikking, brodering, toving... Har ikke noe bruk for det i vår svart/hvite, minimalistiske fremtid. Jeg skal ikke gjøre det der for en fortjeneste eller timeslønn, gjør det for å holde en hobby jeg er utrolig glad i gående. Bare fordi du ikke ville hatt noe i likheten av det så syns jeg er det rimelig stygt å anbefale meg å ikke gi det bort. Tro hva du vil, men folk blir faktisk glad for å få noe som det er lagt litt kjærlighet og arbeid i. Jeg har fått vite det jeg vil her inne, så denne tråden kan fint avsluttes nå. Blir rimelig lei av å høre hvor stygt, gyselig og forferdelig umoderne hobbyen min er og at jeg bare brude kutte ut med det fordi det ikke er bra nok. Jeg er AB over her.. Var jo ikke noe vondt ment om selve hobbyen, men det er klokkestrengene som er problemet her. Klokkestrenger ER faktisk gyselige, deal with it. Overraskende nok så broderer jeg faktisk veldig mye selv - men ikke klokkestrenger. Jeg broderer blant annet portretter av satanrockere, og jeg skal love deg at de er mer populære enn klokkestrenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå