AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg sliter litt med å tolke signalene fra en jeg har hatt et ganske godt øye til en god stund. Vi går på samme folkehøgskole, og han er veldig snill og greit mot absolutt alle. Flere av jentene her har sagt rett ut at de syns han er en utrolig kjekk fyr. Jeg derimot har holdt det veldig for meg selv, og bare gått og dagdrømt om fyren. Jeg blir i ekstase hver gang han snakker til meg, og hjertet går i hundre. Jeg har også begynt å drømme om han, og smiler hver gang noen nevner navnet hans. Det som er er at han gir meg små flørtete kommentarer nå og da, og vi har en veldig god tone mellom oss. Noen ganger tar jeg han i å titte på meg fra andre enden av rommet, og vi ler veldig mye sammen. Hva i alle dager kan dette bety? Jeg blir litt gal, for jeg har aldri turt å prøve meg på noen jeg har vært så betatt i noen sinne. Jeg trekker meg som oftest unna, og prøver å glemme fyren. Men denne gangen blir det litt vanskelig, i og med at vi omtrent bor oppå hverandre. Jeg er også av den sjenerte typen, så jeg tør sjelden ta det et skritt videre før jeg vet om han har noen som helst interesse i meg. Hva mener dere jeg bør gjøre? Håper på svar, er litt småfrustrert her jeg sitter.
Rusken Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 (endret) Det er så koselig å lese om forelskelser! Siden dere allerede har en god tone så mener jeg at du burde ta en råsjanse! Det er kjempe skummelt, men kanskje du kan spørre han om dere skal finne på et eller annet? Eller forsøke å flørte med han for å sjekke hvordan han reagerer.. Eller så kan du legge han til på facebook, eller hvis dere allerede er venner så kan du like bildene hans eller kanskje kommentere at du synes han ser bra ut.. Jeg vet ikke jeg.. Men hold oss oppdatert da! EDIT: Skrivefeil. Endret 6. november 2011 av Rusken
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Tusen takk for svar!! Guri, det er grusomt skummelt å ta en slik sjanse. Det vil jo bli så ekstremt flaut om han ikke er interessert, og jeg kommer nok til å få den selvtillitsknekken. Han la faktisk til meg først på facebook litt tidligere i år, men det å like bildene hans er jo absolutt ikke en dårlig idé! Skal oppdatere, men må advare om at det gjerne kan ta en god stund, i og med at jeg er så pysete som jeg er Men igjen, takker så mye for hjelp, er så godt å få tips!
Rusken Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Det skulle bare mangle! Vet at det er skremmende, men det er også skikkelig ubehagelig å bare gå rundt i uvitenhet. Og hva har du egentlig å tape? Også virker han jo ganske populær blandt jentene, så er kanskje litt lurt å vise interesse ganske raskt? Sånn at ingen andre kommer deg i forkjøpet, mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Det er sant! Vi får se hvordan det går seg til, kanskje jeg bare får ta motet til meg og vise litt mer interesse Et stort skritt for meg å ta, for jeg er virkelig sjenert. Rødmer gjør jeg også, og blir rett og slett patetisk i hans nærvær!
Geparden Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Det høres ut som det er mulig du har noe å hente der Hopp uti det! Du har ingenting å tape, det er jo flere av venninnene dine som sikler allerede så der er du i godt selskap. Uansett kommer ikke han til å ta det ille opp. Jeg tror det aldri har skjedd at en gutt synes det er en nedtur å ha draget. Faktisk er det en nesten perfekt anledning til å prøve seg! Skummelt, ja, men mer ufarlig blir det ikke.
4stars Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 (endret) Virker som han liker deg og synes du er interessant. Selv om det kanskje er litt skummelt så ville jeg nok reagert ganske raskt da slike ting kan dø ut. Spenningen kan bli borte hvis det ikke skjer noe. Tror uansett ikke du har noe å frykte her ut i fra det du skriver. Kjør på. :gjeiper: Endret 6. november 2011 av 4stars
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Men jeg syns det er så vanskelig å gå fram, uten at det blir for åpenlyst! Hvordan i alle dager skal jeg starte?
4stars Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Men jeg syns det er så vanskelig å gå fram, uten at det blir for åpenlyst! Hvordan i alle dager skal jeg starte? HAr dere fester og slikt, eller drar ut på byen? Dette er jo ypperlige anledniger. Bruk situasjoner der det vil være naturlig for deg å få litt fysisk kontakt med han. Et sted der det er mye støy eller musikk er det sosialt akseptert å stå nære, lene seg tett inn for å prate, sleng på en arm på korsryggen hans eller på armen hans når du prater med han. Dette er trygge steder å berøre. Sitter du ved siden av han så kan du fint presse låret lett mot hans. Alt dette bygger spenning, og det er viktig. Gjør det enklere for deg å eskalere videre når det er tid for det.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 HAr dere fester og slikt, eller drar ut på byen? Dette er jo ypperlige anledniger. Bruk situasjoner der det vil være naturlig for deg å få litt fysisk kontakt med han. Et sted der det er mye støy eller musikk er det sosialt akseptert å stå nære, lene seg tett inn for å prate, sleng på en arm på korsryggen hans eller på armen hans når du prater med han. Dette er trygge steder å berøre. Sitter du ved siden av han så kan du fint presse låret lett mot hans. Alt dette bygger spenning, og det er viktig. Gjør det enklere for deg å eskalere videre når det er tid for det. Det er akkurat det vi ikke har! Folkehøgskole er som et eget lite samfunn, vi lever i en liten boble uten for det virkelige samfunnet. Det er også en alkoholfri skole. Det hadde vært litt enklere om vi kunne dratt ut på byen, men det blir for det meste kortspilling og slikt. Det gjør det på en måte litt vanskeligere!
4stars Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Det er akkurat det vi ikke har! Folkehøgskole er som et eget lite samfunn, vi lever i en liten boble uten for det virkelige samfunnet. Det er også en alkoholfri skole. Det hadde vært litt enklere om vi kunne dratt ut på byen, men det blir for det meste kortspilling og slikt. Det gjør det på en måte litt vanskeligere! Ok, jeg er enig i at alkohol og fest fungerer fint i slike sammenhenger, men du kan jo fortsatt bygge spenning med han. Bare det at en person du liker er nære deg eller tar på deg får kroppen til å vibrere. Det at dere allerede kjenner hverandre og prater greit sammen gjør ting enklere, men du må prøve å ikke la det bli med det for lenge. Da kan det dø ut, for han virker opplagt interessert i å finne ut mer om deg. Start i det små. Ta litt på han når du prater med han. Bruk de ufarlige stedene først som arm, skulder, korsrygg. Kan være lett berøring først, og så gå over til å stryke forsiktig noen ganger. Sitt tett inntil han i sofaen når du får mulighet. Vær leken og tull litt med han. Beskyld han for juks og dytt han litt når dere spiller kort. Prøv å hold øyekontakt og smil når han ser på deg. Dette er i hvert fall noen ting som kan gjøre deg enda litt mer sikker og komfortabel rundt han, og som kan bygge litt mer spenning. Om du ikke vil be han på en date med en gang kan du prøve å isolere han litt når du får mulighet. Si du trenger litt frisk luft og be han bli med ut en liten tur i pausen på skolen, filmkveld, kortkveld, be han om hjelp i noe du vet han kan godt eller er spesielt interessert i osv. Uansett, her må du ta et steg eller to ut av komfortsonen din. Du kan trøste deg med at det virker helt opplagt at han er keen på å bli bedre kjent med deg.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 Ok, jeg er enig i at alkohol og fest fungerer fint i slike sammenhenger, men du kan jo fortsatt bygge spenning med han. Bare det at en person du liker er nære deg eller tar på deg får kroppen til å vibrere. Det at dere allerede kjenner hverandre og prater greit sammen gjør ting enklere, men du må prøve å ikke la det bli med det for lenge. Da kan det dø ut, for han virker opplagt interessert i å finne ut mer om deg. Start i det små. Ta litt på han når du prater med han. Bruk de ufarlige stedene først som arm, skulder, korsrygg. Kan være lett berøring først, og så gå over til å stryke forsiktig noen ganger. Sitt tett inntil han i sofaen når du får mulighet. Vær leken og tull litt med han. Beskyld han for juks og dytt han litt når dere spiller kort. Prøv å hold øyekontakt og smil når han ser på deg. Dette er i hvert fall noen ting som kan gjøre deg enda litt mer sikker og komfortabel rundt han, og som kan bygge litt mer spenning. Om du ikke vil be han på en date med en gang kan du prøve å isolere han litt når du får mulighet. Si du trenger litt frisk luft og be han bli med ut en liten tur i pausen på skolen, filmkveld, kortkveld, be han om hjelp i noe du vet han kan godt eller er spesielt interessert i osv. Uansett, her må du ta et steg eller to ut av komfortsonen din. Du kan trøste deg med at det virker helt opplagt at han er keen på å bli bedre kjent med deg. Jeg er litt usikker på signalene hans! Noen ganger ser han på meg ganske ofte, mens andre ganger virker det nesten som om han ignorerer meg. Jeg er også ekstremt dårlig på å oppføre meg normalt noen ganger, spesielt når han kommer bort til meg. Da blir jeg helt rar, og bare sender han rare blikk. Han må jo synes jeg er helt tulling! Herregud, jeg er så ekstremt betatt av fyren at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg! Hjertet hamrer i hundre bare jeg tenker på han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå