Gå til innhold

Hva er forskjellen mellom en 20- og 30 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen mellom en i tidlig 20-årene og sent i 20-årene? (20-23-28-29)

Kan ofte ha problemer med å se om noen er enten 20 eller 30, om de da ser ut som de er 25 begge to.

Selvtilliten er kanskje mer i boks når man nærmer seg 30? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mer selvtillit nå enn da jeg var 20. Dessuten er jeg roligere og stresser meg ikke så lett opp over småting. Til gjengjeld blir jeg mer bakfull, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fysiske forskjellen er at jeg har lagt på meg noen kilo, håret har blitt tynnere og har fått antydninger til rynker rundt øyenene.

De psykiske forskjellene er at jeg som 30åring er mer rolig, sikker på meg selv, bryr meg ikke hva andre syns lengre, og at jeg har helt andre interesser. Da jeg som 20åring kunne "forsvinne" i dagdrømmer, en bok eller musikk, har jeg ikke like lett for sånt i dag. Har også blitt mer opptatt av kosthold, boliglån og politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fysiske forskjellen er at jeg har lagt på meg noen kilo, håret har blitt tynnere og har fått antydninger til rynker rundt øyenene.

De psykiske forskjellene er at jeg som 30åring er mer rolig, sikker på meg selv, bryr meg ikke hva andre syns lengre, og at jeg har helt andre interesser. Da jeg som 20åring kunne "forsvinne" i dagdrømmer, en bok eller musikk, har jeg ikke like lett for sånt i dag. Har også blitt mer opptatt av kosthold, boliglån og politikk.

Ja, de fysiske er somregel lette å se, men om man ikke ser de heller da. (F.eks en bedugget kveld på byen :) )

Jeg er selv 22 år, og har merket at jeg har vokst mye mer enn mine jevnaldrede. Jeg føler meg ganske på lik linje med en som nærmer seg 30. Jeg har som du sier blitt mye roligere og selvsikker. Jeg hadde før en stor trang til å selvrealisere meg, men den er lik 0 nå. Interessene mine er de samme, men de har de vert de siste 5-10 årene, bare at jeg gjør dem mer "seriøse" nå, pga at jeg kan m.t.p alder.

Dette skjedde faktisk før jeg flyttet hjemmefra, fra landet til byen. I byen har jeg blitt mer bevist på at "vi er ulike, det må bare respekteres uansett hvor mye det kan irritere".

De fra landet har ofte en tendens til å vere tregere i modningen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

De fra landet har ofte en tendens til å vere tregere i modningen, eller?

Føler meg som den dumme bondeknølen når folk kommer med slike utsagn. Vi er normale vi som ikke bor i byen også, altså :goodbye:

Endret av Ms. Raggsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som den dumme bondeknølen når folk kommer med slike utsagn. Vi er normale vi som ikke bor i byen også, altså :goodbye:

Jeg er fra landet sjøl. Og det er jo ikke det at utsagnet ikke henger på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel veldig an på livssituasjon...

Jeg er 24, men fikk barn tidlig og føler meg nok eldre enn barnløse venninner. Jeg har barn, mann, stasjonsvogn, boliglån og bruker fredagskveldene på å ta igjen tapt skolearbeid, hehe...

Men sånn generelt tror jeg nok selvtilliten forandrer seg ganske mye.

Jeg merker selvtilliten min har blitt mye høyere de siste årene. For noen år siden handlet det for det meste om hvordan man så ut, hvilke klær man hadde og hvor populær man var. For mange på min alder gjelder nok det enda.

Min selvtillit er ikke lenger bygget på utseende og materialisme, men på ting som mine egenskaper som mor, min kunnskap, min evne til å takle motgang og min stahet.

Når det er sagt finnes det nok enorme variasjoner. Det finnes 30-åringer som oppfører seg og tenker som en 18-åring, og 20-åringer som er svært modne og ansvarsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...