rødrose Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Hei alle dere andre evigslitende slankere og trenere! Jeg har alltid vært for lat, heller sultet meg for å gå ned noen kg osv.. Slik har den evig onde sirkelen nå vart i noen år ! Frem til for ca 6 mnd siden, da tenkte jeg at det å heller trene 3-4 ganger i uka, spise sunt og være aktiv å heller ha energien på topp vil tjene meg best i det lange løp. Jeg vil få overskudd og ikke minst få en stram fin kropp som jeg kan bære med stolthet, fin holdning og tåle det å løfte litt ting osv uten å bli utslitt og ikke orke noe siden jeg ikke har næring i kroppen! MEN, det som nå har skjedd, er at jeg trener 5-6 gangene i uka! Dvs vekselvis mellom styrke trening og kondisjon på treningssenteret her hvor jeg bor. Jeg prøver så godt jeg bare kan å spise sunt og drikke vann, men jeg får det rett og slett ikke til !!! Jeg har ikke selvkontroll overhodet, froootser i mat !! Trykker i trynet alt jeg kommer over, klarer ikke beherske meg. Er sulten ofte, og får aldri dekket mine behov. Klarer ikke unngå sukker, så overspiser meg vel hver faens kveld !!! Gikk på vekta ikveld, å har nå gått opp 8 kg !!!!!! Det er til å spy av. Jeg føler meg aldeles ikke vel, all treningen, fokus på ett sunt kosthold og dritt funker bare ikke !! For jeg klarer ikke styre unna sukkeret på kveldstid!! Hva kan jeg gjøre ? Trenger sårt tips :( Har prøvd meg på KROM tabletter nå i ett par uker, men det hjelper ikke i det heletatt. Vil heller ikke trene og sulte meg for å være slank og føle meg vel, enn overvektig stappmett og konstant sliter meg på helsa løs !!!! :/
Spøkelse Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Viljestyrke! Bestemt deg for hvor viktig det er for deg med vekta. Min beste måte å unngå å spise sånt på er p rett og slett ikke kjøpe det. Gå forbi snadderet i butikken! Finn heller alternativer som ikke er like ille som ting fulle av sukker. Om du sørger for å dekke de andre måltidene med sunn mat sånn at du blir mett så bør det også hjelpe mot suget. Men det meste sitter i hodet
rødrose Skrevet 7. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2011 Viljestyrke! Bestemt deg for hvor viktig det er for deg med vekta. Min beste måte å unngå å spise sånt på er p rett og slett ikke kjøpe det. Gå forbi snadderet i butikken! Finn heller alternativer som ikke er like ille som ting fulle av sukker. Om du sørger for å dekke de andre måltidene med sunn mat sånn at du blir mett så bør det også hjelpe mot suget. Men det meste sitter i hodet Hehe, ok! takk for svar! Skal prøve å spise organisk for en periode. Få det til å bli en vanesak, og heller unne meg noe i helga dersom behovet blir for ekstremt!! Men tror det skal gå greit..føles hvertfall slik pr dette sekund
Gelica Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Mitt tips er å ikke ha de usunne alternativet i huset. Blir mye lettere å komme over suget da :-)
Gjest *Maja* Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Ikke handle på tom mage. Planlegg middager for uka slik at du kan redusere handlingen til maks 1-2 ganger i uka. Spis masse proteiner fra hvitt kjøtt og egg (Metter godt), grønnsaker, frukt og sunt fett fra solsikkolje, avocado og mandler. Kutt ut raske karbs(det er bare første uka som er verst). Lykke til
rødrose Skrevet 7. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2011 (endret) Ikke handle på tom mage. Planlegg middager for uka slik at du kan redusere handlingen til maks 1-2 ganger i uka. Spis masse proteiner fra hvitt kjøtt og egg (Metter godt), grønnsaker, frukt og sunt fett fra solsikkolje, avocado og mandler. Kutt ut raske karbs(det er bare første uka som er verst). Lykke til Ååh..! Takk for motivasjonen!!! Sitter her å knasker på mandler nå! Skal kjøre en periode med så organisk tilberedt mat som mulig, frukt og grønnsaker + hvitt kjøtt og egg ja. Er ikke noe særlig glad i rødt kjøtt så det er vel og bra Skal gi jernet nå hvertfall!! Målet mitt er å se ut som avatar-bilet ditt!!!! Endret 7. november 2011 av rødrose
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Det som funker ganske fett for meg er å ikke spise noe på kvelden. Gammeldags tips kanskje, men grunnen er at jeg synes det er herlig å våkne når man ikke har spist rett før leggetid, og jeg blir mye mindre sulten dagen etterpå og. Dessuten så begrenser du kaloriinntaket for en dag om du stopper å spise etter middag/tidlig kvelds. Så om jeg legger meg i typisk 23-24 tiden er jeg ferdig med å spise klokka 20 senest! Verdt å prøve et par dager, og se hvor mye freshere du er når du våkner
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Det er ikke muskler du har fått da, og det er derfor vekta har steget? Jeg har spisedag på lørdager, og det funker som regel greit. Du må bare prøve å jobbe sakte, men sikkert mot å snu de dårlige vanene, og alt sitter i hodet. Det skal ikke være enkelt å nå målene sine, så du er nødt til å jobbe hardt. For min del har det også funket å logge maten på diett.no slik jeg ser hvor mye kcal jeg får i meg. Regn ut hvor mye du trenger for å enten vedlikeholde eller gå ned, da føles det surt om du går over den grensen ved å spise godis. Ellers så må du prøve å finne noe som kan døyve trangen til noe søtt, men som faktisk er sunt. Frukt, bær, vaniljekesam, nøtter er alle bedre alternativer enn sjokolade. Lykke til
rødrose Skrevet 7. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2011 Takk for masse gode tips jenter!!!! Nå er jeg super inspirert! Til å få drømme kroppen til neste sommer Blitt medlem i ett par grupper på facebook, lest om kosthold og trening på nettet, samt sett på før og etter bilder av jenter som har gått inn for det å spise sunt og trene! Heeeeelt utrolig hvordan det er mulig å oppnå disse resultatene, bare ved å faktisk gå inn for det, klare overholde hva en spiser, og trene hardt !!!! Trener 4-5 ganger i uken i det sisste, å det har nokk blitt muskler utav det, men det at jeg har spist så mye søtt - har nokk gjort sitt på vekta !!! Unødvendig spørr du meg..fy meg Gleder meg til trening i kveld nå !!! Skal gi alt selv om jeg er litt støl fra igår! Skal opprette meg en motivasjons/trenings og kostholds dagbok førts og fremst !!
Gjest *Maja* Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Takk for masse gode tips jenter!!!! Nå er jeg super inspirert! Til å få drømme kroppen til neste sommer Blitt medlem i ett par grupper på facebook, lest om kosthold og trening på nettet, samt sett på før og etter bilder av jenter som har gått inn for det å spise sunt og trene! Heeeeelt utrolig hvordan det er mulig å oppnå disse resultatene, bare ved å faktisk gå inn for det, klare overholde hva en spiser, og trene hardt !!!! Trener 4-5 ganger i uken i det sisste, å det har nokk blitt muskler utav det, men det at jeg har spist så mye søtt - har nokk gjort sitt på vekta !!! Unødvendig spørr du meg..fy meg Gleder meg til trening i kveld nå !!! Skal gi alt selv om jeg er litt støl fra igår! Skal opprette meg en motivasjons/trenings og kostholds dagbok førts og fremst !! Neste gang du blir sugen på søtt så ta en boks ananas i egen juice og dryss kanel på! Det er super godt og dreper mitt søtsug iallefall
Dragonfly84 Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Det som hjelper meg er å lage sunn snacks hvis jeg er desperat etter noe søtt. Jeg hadde en mango-periode, og nå er jeg inne i eple med kanel-perioden Det trikset lærte jeg av biggest loser faktisk: Del opp et eple, varm det i mikroen i noe med lokk på, ha på kanel og moms i vei
rødrose Skrevet 7. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2011 Det som hjelper meg er å lage sunn snacks hvis jeg er desperat etter noe søtt. Jeg hadde en mango-periode, og nå er jeg inne i eple med kanel-perioden Det trikset lærte jeg av biggest loser faktisk: Del opp et eple, varm det i mikroen i noe med lokk på, ha på kanel og moms i vei Mmmm...eple i micro med kanel på! Hørtes utrolig godt ut !!! Tusen takk for tips!!!
karella Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Jeg syns at du er kjempe flink som har klart å trene fast 4-5 dager i uken i 6 mnd! Bra jobba..selv om du har lagt på deg 8 kilo (noe av det er garantert muskler) så er det bare små endringer som vil gjøre at du kommer deg i mål Tenk på det positive. Som mange andre sier så er det lurt å ha noen snacks og måltider klare hvis du har veldig lyst på noe godt. Jeg har blitt helt hekta på mango! Det er søtt og sunt, perfekt til kvelds. Du kan også lage fun light gele, grønnsaker med kesam dip, en liten boks rosiner eller dadler er søtt og godt. Det at du er mer sulten enn før kan også komme av at du trener så mye mer enn du gjorde før, så det er viktig at du spiser nok men du må kunne skille når du faktisk er sulten og når du bare har lyst på et eller annet
Bulalu Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 Bra jobba..selv om du har lagt på deg 8 kilo (noe av det er garantert muskler) Det er umulig for jenter å legge på seg noe særlig mer enn 1kg muskler i halvåret uten steroider, så det å unnskylde betydelig vektoppgang med muskler blir litt teit
rødrose Skrevet 7. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 7. november 2011 Jeg syns at du er kjempe flink som har klart å trene fast 4-5 dager i uken i 6 mnd! Bra jobba..selv om du har lagt på deg 8 kilo (noe av det er garantert muskler) så er det bare små endringer som vil gjøre at du kommer deg i mål Tenk på det positive. Som mange andre sier så er det lurt å ha noen snacks og måltider klare hvis du har veldig lyst på noe godt. Jeg har blitt helt hekta på mango! Det er søtt og sunt, perfekt til kvelds. Du kan også lage fun light gele, grønnsaker med kesam dip, en liten boks rosiner eller dadler er søtt og godt. Det at du er mer sulten enn før kan også komme av at du trener så mye mer enn du gjorde før, så det er viktig at du spiser nok men du må kunne skille når du faktisk er sulten og når du bare har lyst på et eller annet Tusen takk for gode råd og oppmuntrende ord!! Skal tørke bananer og ha med meg som snack, ellers mandler og en boks ananas just in case!! Dette går nokk rett vei, gleder meg bare til resultatene begynner å tre frem! Føler meg utrolig oppblåst for tiden da, tror det er mye vann i kroppen.. Og sukkeret har tydeligvis ikke gjort noe godt! Frukt, grønt, proteiner og fiber..kommer til å få drømmekroppen La oss ihvertfall håper, og gjøre den største innsatsen jeg kan! Det er umulig for jenter å legge på seg noe særlig mer enn 1kg muskler i halvåret uten steroider, så det å unnskylde betydelig vektoppgang med muskler blir litt teit Tror nokk det er mye vann og fett som er grunnen til min vektoppgang Men det er kanskje litt som det sies når en startet å trener, at kroppen holder litt på "reservene" før resultater kommer.. Men vet for min egendel at vektoppgangen skyldes kaloriinntaket, jeg som har levd på sukker og drittmat (da det er det jeg har hatt lyst på og unnet meg selv siden "jeg trener jo så mye alikevel, så kan spise hva jeg ønsker" FEIL! Lykkelig for at jeg har innsett dette her NÅ før det ble helt utav kontroll Har jo en sunn BMI, men er ikke fornøyd med speilbildet kroppsmessig, og mine jeans passer ikke lengre !!!! Ønsker ikke se ut som en radmager, utsultet modell heller..men sunn, topp trent og glad strålende jente med masse energi og som klarer ta i ett tak, uten å være underernært, svak og energiløs, fordi en spiser feil eller velger å sulte seg for å være slank! Vært innom det også en gang i min tid.. Ikke ett alternativ what so ever!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå