Gå til innhold

Hjemmelaget "konfekteske"


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Gjest Varpunen

Jeg har lekt litt med tanken på å lage en slags hjemmelaget konfekteske som jeg kan fylle med forskjellig hjemmelaget konfekt + oppskrifter, sammtidig som jeg kan dekorere esken selv.

Men er det noen som vet om en eller annen slags eske eller boks som er fin å bruke som utgangspunkt til noe slikt? Jeg lurer spesielt på hva jeg skal bruke som sjokoladeskillere (vegger) og evt gulv, hvis jeg skal ha flere lag, i en slik eske.

Er det noen kreative mennesker der ute som har noen glupe ideer? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg letet meg ihjel etter konfektesker i fjor, men jeg fant ingen.. Utrolig kjedelig, MEN jeg fant ut at jeg kunne kjøpe noen esker på hobbybutikk som jeg pyntet med fine ark, tråder og dilldall. Inni esken hadde jeg gullsilkepapir og jeg pakket noen av konfektbitene inn i konfektpapir (fra hobbybutikk). Det ble faktisk veldig fint :)

EDIT:

Gulv laget jeg av en tykk papp som jeg pyntet med fine ark. Jeg hadde ingen vegger, bare la gulvet over konfektene, og det funket, men jeg vil tro du fint kan lime pappen opp slik at du får vegger :)

Endret av Mubba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny på dette, men svigermor holder på å lære meg hvordan jeg lager sånne fine kort og esker av papp og papir. Til helgen skal vi lage konfekteske, men jeg har ingen oppskrift ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://egenblogg-rantho.blogspot.com/2011/03/tutorial-eskekort.html

Her er jo en variant du kanskje kan får noen ide om hvordan du kan lage din egen? Så tenkte jeg at viss du lager en liten halvdel av en eske til å ha oppned inni esken blir det et fint mellomgulv. Noen som forstod det?? :P

Altså lag to slike bunner til en eske, der den ene er litt mindre enn den andre, for så å snu den minste oppi den andre for å få en etage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin! Bare lurer på hvordan man får fatt i de plastholderene?? Må man gå innom en butikk å spørre om å få tanntubeholderene liksom :fnise: ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! Bare lurer på hvordan man får fatt i de plastholderene?? Må man gå innom en butikk å spørre om å få tanntubeholderene liksom :fnise: ?

Eller brettene som tubeostene står i :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den konfektesken var stilig!

På ikea selger de en pakke med pappesker, vammen, som jeg rett og slett tenkte å ha en serviett og/eller konfektformer i bunnen av. De minste eskene er ganske små, så det kan man eventuelt gi flere små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...