Gå til innhold

Pleier dere å pynte og sminke dere på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvordan er det dere kler dere? Er det viktig å se bra ut når man er på jobb? nå snakker jeg ikke om vaskejobb eller slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg jobber i barnehage, så sminker jeg meg ikke, og kler meg i komfortable klær, enten joggebukse og slikt, eller tights og tunika/singlet. Prøver å se ok ut, men tar ikke på meg de fineste klærne i en slik jobb med småbarn.

Hadde jeg jobbet på kontor eller fin butikk, så hadde jeg sminket meg litt og kledd meg fint, feks skjørt og kjoler for det er det jeg liker.

Skrevet

Ja, hos oss er det et krav.

Skrevet

Jeg kler meg i pene klær, dressbukse og en fin topp/bluse. Går aldri i dongeri på jobb. Jeg sminker meg hver dag, men ikke mye. Går også i pene sko/støvletter.

Jeg jobber i bank.

Skrevet

Jobber i profilbransjen, så må se plettfri ut hver dag.. Slitsomt for et b-menneske! :snurt:

Skrevet

Njah, bare når jeg selv vil. Er definitivt ikke noe krav her.

Skrevet

Jobber i profilbransjen, så må se plettfri ut hver dag.. Slitsomt for et b-menneske! :snurt:

Jobber som lærer og jobber også i butikk. Går også på skole.

Sminker meg uansett, er ikke fordi jobben eller annet 'krever' det, er bare fordi jeg føler meg mest vel og fresh når jeg er sminket.

Gjest Michelle82
Skrevet

Jeg tar på meg ordentlige klær og sminker meg hver morgen uansett hva jeg skal. Selv om jeg bare skal bruke lørdagen sammen med familien så har jeg på meg klær jeg liker og sminke'n er på og håret stylet. Jeg trives bedre når jeg ser litt fresh ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må gå i uniform, hadde jeg selv kunnet velge hadde jeg i hvertfall kledd meg pent. Å sminke meg og ordne håret er en selvfølge.

Skrevet

Jeg sminker meg hver dag, ja, men det er ikke noe krav hos oss. Jeg er veldig glad i å pynte meg generelt, og er nok hakket mer pyntet enn de fleste av mine kollegaer. Går mye i kjoler og skjørt f.eks. og høye hæler nesten like ofte som lave hæler.

Skrevet

Hva mener du med "vaskejobb og slik"? Er ikke dette jobber?

• Liker 4
Skrevet

Ja,vi har dress-code, så det går i dressbukser/ skjørt / kjoler med skjorte og cardigan. Pene sko og støvletter. Av sminke bruker jeg kun mascara. Jeg arbeider på kontor.

Skrevet

Må bytte til uniform uansett, men jeg sminker meg litt for å se fresh ut. Jeg er "helsearbeider".

Skrevet

Ja, jeg sminker meg alltid når jeg skal på jobb/i praksis. Er veldig glad i å pynte meg, men i helsevesenet skal man ikke være oversminket, man skal ha håret i hestehale, lange negler og neglelakk er fy, smykker (bortsett fra små øredobber) er ikke tillatt og parfyme er heller ikke lov å bruke. Hadde jeg jobbet som noe annet ville jeg pyntet meg ofte, hatt lange negler og fransk manikyr, gått i høye hæler, osv.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

har kontorjobb. Ingen dresskode hos oss.

Skrevet

Jeg sminker meg også hver dag, jobber i helsebransjen. Bruker lipgloss på jobb og frisker noen ganger opp sminken i løpet av dagen. Pudder etc. Bruker også små smykker og 1 dusj parfyme før jeg dra på jobb.

Skrevet

Jobber på parfymeri, så sminken er en selvfølge. Hvor mye varierer, men ser alltid fresh ut. Kler meg også behagelig, men pent. På skolen blir det stort sett også sminke, men antrekk varierer da jeg ofte må skifte til uniform :)

Skrevet

Jobber i barnehage. går ofte i joggeklær siden jeg sitter både i sand og mye på gulvet med barna. Men tar alltid på litt maskara og fikser håret:)

Skrevet (endret)

Ja, vi har dresskode, men jeg er veldig komfortabel med det og trives med å sminke og pynte meg :)

Jeans er ikke tillatt. Fargene vi skal bruke er sort, hvitt og grått, men det er de ikke så strikse på

Endret av Alyah
Gjest snoopy_93
Skrevet

Har den fine sykepleier uniformen. Håret i en hestehale, null smykker, klokker, ringer osv. Sminker meg naturlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...