Gå til innhold

Pelsen spiste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et aldri så lite problem.. Hunden(Basenji-mix på 10mnd) spiste BRUKTE tamponger i løpet av natten.. :kvalm:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, når jeg våknet imorges fant jeg alt fra søpla ut over hele gulvet og buret hans, og der var det ingen av OB'ene jeg har kastet der iløpet av de siste dagene.. Lå vel 3-4 stk i søppelkassa(MED LOKK), og nå er alle borte! Har lett gjennom hele leiligheten og søpla i håp om at de skulle være en plass, men det var de altså ikke.. Hva skal jeg gjøre? Vi var ute tidligere, og han tisset og bæsjet uten problem, men det var ingen tegn til noen OB.. Er redd for at trådene skal gjøre skade på tarmene! Det er de minste tampongene da, om noen lurte. Men de er jo utrolig store uansett! Jeg har ikke funnet spor av tamponger noen plasser, så da må han vel ha spist de da..

Jeg får helt panikk, for jeg får ikke tak i noen dyreleger, og er livredd for at han skal bli forstoppet og det som verre er!

Noen med erfaringer/råd? Alt mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bare å følge med. Så lenge hunden ellers er normal på alle måter er det nok ikke noe å gjøre. Evt tamponger vil forlengst ha forlatt magesekken, så det er ikke poeng i å få ham til å kaste opp. Se til at han får i seg væske, og at han ellers er frisk og rask. Tampongene skal nok gli greit gjennom systemet, og trådene er langt fra det verste han kunne spist.

Jeg er usikker på hvor lett tamponger brytes ned, men ikke bli overrasket om de knapt synes i avføringen.

Skrevet

De trekker jo til seg væske og sveller noe enormt. Fire stykker kan blokkere hele tarmen - og det kan jo hende han har slukt dem hele. Jeg ville nok blitt temmelig bekymret. Får du virkelig ikke tak i dyrlege? Ta kontakt med en i morgen tidlig ihvertfall.

• Liker 1
Skrevet

I ditt tilfelle ville jeg ring vetrinær nå. Ikke vent da tamponger sveller enormt.Det kan gi skade og jeg ville heller ringt en gang for mye enn en gang for lite

• Liker 1
Skrevet

Hørte om en hund som hadde gjort det samme for noen uker siden, og der sto det om livet! Kom deg til dyrlege fort som F*#¤!

Skrevet

Er SÅÅ glad jeg kaster tamponger i do :)) slipper jeg det der!

Gjest Avocado
Skrevet

Er nok bare å følge med. Så lenge hunden ellers er normal på alle måter er det nok ikke noe å gjøre. Evt tamponger vil forlengst ha forlatt magesekken, så det er ikke poeng i å få ham til å kaste opp. Se til at han får i seg væske, og at han ellers er frisk og rask. Tampongene skal nok gli greit gjennom systemet, og trådene er langt fra det verste han kunne spist.

Jeg er usikker på hvor lett tamponger brytes ned, men ikke bli overrasket om de knapt synes i avføringen.

Tråder er generelt det verste de kan spise. Det kapsles ikke inn, kan sette seg fast i og perforerer tarmen. Livsfarlig. Siden disse trådene er festet til tampongene går de nok ned sammen, så akkurat her er nok ikke trådene det farligste.

Skrevet

Huff, jeg lurer veldig på hvordan det går - er ganske bekymret for denne vofsen.

• Liker 1
Skrevet

Ja det hørtes helt grusomt ut :( Håper det går bra med han! Skjønner ikke hvorfor en hund vil spise tamponger, også 4 stykker da?

Jeg skal passe en hund noen dager snart, og da skal jeg sette søppelbøtta høyt høyt oppe!

Skrevet

OPPDATERING!

Her skal bad-døra være lukket til enhver tid fra og med nå!

Går fint med han, har gitt han litt olje for å lubrikere denne bomulla da :rodmer:

Og når vi gikk kveldsturen tidligere, bæsjet han! Har aldri vært så fornøyd med en stor hundebæsj før, altså! :rodmer: Priket litt i den, og den besto for det meste av veldig brunt bomull, noe som er en stor lettelse! Dyrelegen skal ringes imorgen ja, men det ser ut for at det gikk bra.. Tror heldigvis ikke han har spist de hele, så håper det ordner seg!

Tror olja hjalp ganske godt på, ihvertfall med å få dette fremmede ut lettere! Tror han sleit litt, men fikk ut en del da! Og det er jo bra :jepp:

TAKK for alle gode råd, altså! Dere er engler :klemmer:

Skrevet

tror nok det var godt for dere begge :fnise:

Skrevet

Så godt å høre at det ser ut til å gå bra! :) Men helt sikkert lurt å kontakte veterinær uansett.

Man skal ikke kaste tamponger i do!

• Liker 8
Skrevet

Så fint at det gikk bra. Du før kjøpe deg en slik søppelbøtte med lokk så slipper du dette.

Skrevet

Da får du kanskje en stor rørleggerregning i stedet, men pytt-pytt...

Jeg er glad jeg har søppelbøtte med lokk på badet, beste måten å unngå sånt.

Godt det gikk bra, tipper tampongene ikke svellet like mye når de var brukt, siden de hadde noe fuktighet i seg fra før. Og selvsagt spiser bikkjer sånt, de anser jo alt av ekle kroppsvæsker som nammenam.

Skrevet

Har selv brukt å skylle tampongene ned i do, men da fikk jeg kjeft hos samboer, jeg :rodmer:

Og jeg haaar jo lokk på søppelbøtta, alle søppelbøttene i huset faktisk! Nytter ikke når man har en grisk hund i hus, tho.. Ser på det som mer en utfordring enn nei-nei når han ikke får lovt til noe... :klaske:

Går fint idag og, forresten!

Skrevet

Godt å høre at det fortsatt går fint.

Går sikkert an å få tak i en søppelbøtte med lokk som det er vanskeligere å åpne? Så slipper man at det skjer igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...