Gå til innhold

Endelig funnet julegave til mor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor er en dame i slutten av 40 årene og hun har alt hun trenger. Men nå har jeg funnet ut at jeg vil abbonere på et ukeblad til henne. Men jeg klare ikke å velge hvilket. Det står mellom Allers, Hjemmet, Familien og Norsk ukeblad. Kan noen forklare litt om de ulike bladene og gjerne foreslå andre blader Hva har de hovedfokus på osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mormor abonerer på "Familien", det er et kristen blad. Het vel "Kristent ungdomsblad" eller noe sånt før.. Jeg synes alle de bladene du ramser opp høres litt kjærringaktig ut for ei dame i 40-årene, men har hun en spesiell interesse for håndarbeid er det mange oppskrifter i familen, sikkert i flere av de andre bladene og. Ellers ville jeg kanskje tenkt på KK, Kamille eller noe med en litt yngre profil :)

Endret av Marla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor abonerer på "Familien", det er et kristen blad. Het vel "Kristent ungdomsblad" eller noe sånt før.. Jeg synes alle de bladene du ramser opp høres litt kjærringaktig ut for ei dame i 40-årene, men har hun en spesiell interesse for håndarbeid er det mange oppskrifter i familen, sikkert i flere av de andre bladene og. Ellers ville jeg kanskje tenkt på KK, Kamille eller noe med en litt yngre profil :)

Mamma har abonert på Familien så lenge jeg kan huske, og vil ikke si det er kjærringakig, kan fint lese i det selv jeg, men tror ikke jeg ville abonert på det selv (er 28).

Bladet har repotasjer, gankse mye håndarbeid, kryssord osv.

Hva med å se i noen av bladene du lurer på i butikken eller kjøper et av hvert og finne ut hvilket blad som kan passe best til din mor?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har abonert på Familien så lenge jeg kan huske, og vil ikke si det er kjærringakig, kan fint lese i det selv jeg, men tror ikke jeg ville abonert på det selv (er 28).

Bladet har repotasjer, gankse mye håndarbeid, kryssord osv.

Hva med å se i noen av bladene du lurer på i butikken eller kjøper et av hvert og finne ut hvilket blad som kan passe best til din mor?

Hun er helt i slutten av 40 årene, blir 50 år til neste år. Hun har vel egentlig ingen spesielle interreser, så derfor er det så vanskelig å velge et blad.

Blir nok en altfor dyr gave om jeg skal gå kjøpe så mange blader før jeg velger, men det hadde nok hjulpet meg veldig :)

Dere to forvirrer meg bare enda mer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor, mormor og oldemor har Norsk ukeblad, hjemmet og Allers. Jeg synes Allers er kjekkest:p

Hva er hoveinnholdet i de forskjellige bladet, hva skiller dem fra hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allers, Norsk Ukeblad og Hjemmet er egentlig ganske like blader. Jeg liker alle tre, men akkurat nå abbonnerer jeg på Norsk Ukeblad, men det er fordi en venninne abbonnerer på Hjemmet og så bytter vi.

Alle tre har en passe dose helse, mote og skjønnhet og mat. Historier fra virkeligheten, noveller og romaner hører også med.

Alle tre har diverse håndarbeidsoppskrifter i tillegg.

Hvis din mor liker å lese ukeblad, så tror jeg nesten det er det samme hvilket av disse tre du velger. Jeg ville valgt Hjemmet, men har ingen bedre grunn enn at jeg liker det best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allers, Norsk Ukeblad og Hjemmet er egentlig ganske like blader. Jeg liker alle tre, men akkurat nå abbonnerer jeg på Norsk Ukeblad, men det er fordi en venninne abbonnerer på Hjemmet og så bytter vi.

Alle tre har en passe dose helse, mote og skjønnhet og mat. Historier fra virkeligheten, noveller og romaner hører også med.

Alle tre har diverse håndarbeidsoppskrifter i tillegg.

Hvis din mor liker å lese ukeblad, så tror jeg nesten det er det samme hvilket av disse tre du velger. Jeg ville valgt Hjemmet, men har ingen bedre grunn enn at jeg liker det best. :)

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Men tror jeg rett og slett går for den som er billigst!

Takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din mor liker å løse kryssord, ville jeg gått for Hjemmet. Det bladet har flest sider med kryssord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har akkurat rundet 50 og leser Hjemmet. Selv foretrekker jeg også Hjemmet foran Norsk Ukeblad eller Allers (Hjemmet har jeg lest hjemme, og de andre på diverse venterom), uten å helt kunne sette fingeren på hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din mor liker å løse kryssord, ville jeg gått for Hjemmet. Det bladet har flest sider med kryssord.

Min mor har akkurat rundet 50 og leser Hjemmet. Selv foretrekker jeg også Hjemmet foran Norsk Ukeblad eller Allers (Hjemmet har jeg lest hjemme, og de andre på diverse venterom), uten å helt kunne sette fingeren på hvorfor :)

Jeg har valgt Hjemmet. Satser på at hun blir fornøyd, noe hun som oftest blir uansett hva vi gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 49 og leser overhode ikke Hjemmet, Allers, Familien eller Norsk Ukeblad. De få gangene jeg kjøper meg et blad så er det Tara.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Jeg ser du har bestemt deg, og jeg ville valgt det samme. Mamma har abonnert på Hjemmet "i alle år", dvs i alle fall siden hun var tidlig i 30-årene, og kjøper av og til Allers eller Norsk Ukeblad i tillegg.

Som andre har nevnt har alle disse bladene ganske likt innhold. De har reportasjer om kjendiser, "vanlige mennesker", historier fra virkeligheten, matoppskrifter, håndarbeidsoppskrifter, helserelatert stoff (for mye alternativ medisin etter min smak) og litt "mote og interiør for ganske så modne damer". Hjemmet har best kryssord og mest lesestoff så langt jeg har sett. Jeg synes Allers ligger litt nærmere Se&Hør (mer bilder enn tekst), mens Norsk Ukeblad blir enda mer traust enn Hjemmet.

Familien har jeg bare bladd i hos grandtanter, og der synes jeg det var lite å lese, og alt for mye kjedelige håndarbeidsoppskrifter og uspreke matoppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 er jo relativt ungt, så jeg ville vurdert KK, Tara eller Kamille. Men nå er jeg ikke så veldig vel bevandret i ukebladverdenen. Pass bare på at abonnementet avsluttes automatisk (jeg har brent meg på såkalte gaveabonnement som bare har fortsatt og nye regninger har kommet til meg, selv om jeg opprinnelig tegnet et engangsabonnement uten forlengelse. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet er bra:) jeg leser igjennom mor sitt, mens jeg sier herlighet for et drittblad akkurat passe høyt for å kamuflere at jeg får ned meg det som står der:)

Endret av solosuper10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har du jo allerede valgt ukeblad, så da trenger du egentlig ikke mitt svar.

Men til andre som kanskje leser denne tråden, vil jeg si at det må vurderes individuelt hva som passer for den enkelte.

Jeg er 41, og hadde noen kjøpt et abonement til meg på Hjemmet, hadde jeg videreført abonementet til noen andre slik at de kunne ha fått glede av det. :tristbla:

Dette bladet er totalt feil for meg, og gir meg ingenting. :Nikke: Jeg leser kun KK, Tara og andre mer "ungdommelige" blader.

Men så har jeg en bekjent på 46, og hun leser Hjemmet fast, og har gjort det i mange år. Men hun er også en mer "voksen" type enn meg.

Så vi er alle forskjellige, og da må det tas individuelle valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med flere andre at disse typiske ukebladene er litt "gammelmodige", men jeg er faktisk veldig glad for å arve svigermors gamle når hun er ferdig med dem (svigermor er 85 og abonnerer, jeg er 35 :fnise:). Hjemmet har mye lesestoff, gode kryssord og fine oppskrifter. Motedelen og sminketipsene hopper jeg ganske elegant over :)

Jeg kjøper selv Kamille, og KK en gang i blant - min mor, som er 54, synes disse blir litt for "unge" (hun interesserer seg overhodet ikke for motereportasjer eller skjønnhet/sminke). Tara hadde muligens vært noe for henne, ellers liker hun de vanlige ukebladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 49 og leser overhode ikke Hjemmet, Allers, Familien eller Norsk Ukeblad. De få gangene jeg kjøper meg et blad så er det Tara.

Ikke jeg heller og jeg er over 60. ;)

Jeg pleier å ønske meg (og får) interiørblader og helst Rom 123.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...