AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Hei. Jeg har en mann som i MANGE år har hatt lyst på nora sin rødgrøt som desverre ikke finnes mere. Er det noen der ute som vet om en oppskrift på rødgrøt som er nærmest mulig lik den nora hadde?
Gjest fjosa Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Send en mail til Nora og spør. Laget mye rødgrøt før da jeg hadde tilgang til hjemmelaget saft, stort sett av kirsebær, men nora sin var vel mer rød. Er jo utrolig enkelt og godt (når man har riktig saft ).
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Send en mail til Nora og spør. Laget mye rødgrøt før da jeg hadde tilgang til hjemmelaget saft, stort sett av kirsebær, men nora sin var vel mer rød. Er jo utrolig enkelt og godt (når man har riktig saft ). De vil ikke gi den vekk
ashera Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Prøv denne. Det er viktig at saften er sterk, og at rødgrøten ikke blir stående å koke - den skal bare koke opp så den tykner. Husholdningssaft vil nok ligne mest på Noras rødgrøt, ellers kan du bruke rips-, bringebær -eller solbærsaft. Når du rører ut potetmelet, er det lurest å gjøre det i et lite glass av saften og så helle dette i resten av saften under omrøring. Dette for å unngå klumper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå