Lissom Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Hei! Broren min er heroinmisbruker, noe jeg har levd med hele livet og "godtatt". Vi er ikke veldig nære, og snakker ikke sammen eller sees annet enn i høytider pga. situasjonen hans. Jeg får sjeldent julegave av han, men gir han noe hvert år. Problemet er bare at omtrent hvert år har jeg funnet ut at han har solgt gaven min videre, for å skaffe penger til heroin. Jeg vil gi han en gave som han kan få nytte av og sette pris på, og som jeg vet han ikke kan få solgt videre. Er det noen der ute i samme båt som meg? Har dere noe tips?
Gjest Badabing Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Dette var alltid et problem her også. Vi endte opp med å kjøpe ullundertøy, varme sokker og/eller varme klær. Man kan selvfølgelig aldri være sikker, men jeg så ham i alle fall senere i den ene ullgenseren jeg hadde kjøpt. Og de er jo ofte mye ute, så varmt tøy trenger de som regel. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg tenker også varme klær. Hjemmelagd eller kjøpt, men ikke noe dyrt som det er fristende å selge videre. Det er jo noe han trenger 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Varme klær! Faren min og onkelen min er begge rusmisbrukere, sitter ute i kulda sammen med andre rusmisbrukere dag ut og dag inn, og da blir det kaldt.
SmallTalk Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 (endret) Jeg har ikke noen i samme situasjon, men min umiddelbare tanke var varmedress eller ulltøy. Endret 7. november 2011 av SmallTalk
Gjest lillesøster Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Har han et sted å bo? I så fall kan du jo gi god kaffe og noe god mat du vet han liker? Det har jeg gitt flere ganger rom min bror, ellers har det fått mye i varme gensere osv.
Gjest lillesøster Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Har han et sted å bo? I så fall kan du jo gi god kaffe og noe god mat du vet han liker? Det har jeg gitt flere ganger til min bror, ellers har det fått mye i varme gensere osv.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Tobakk er også ofte noe som de blir glade for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå