Gå til innhold

Juleservise


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Har dere eget juleservise, eller bruker dere vanlig penservise?

Hvilket servise bruker dere, om det nå er juleservise eller penservise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Bruker vanlig penservise, men pynter heller bordet med andre ting som gir julestemning; f.eks julelys, -servietter og -duk. Har ikke juleservise, og har heller ingen planer om å anskaffe det. Det tar for stor plass i skapet og har svært begrenset bruksområde.

Penserviset mitt er et gammelt arveservise :)

Endret av Spinell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nisseservise fra Porsgrund. Jeg har laget en tradisjon og tar det frem i slutten av november... Da har juletiden begynt for oss.. Fikk serviset av mine flotte svigerforeldre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Jeg husker ikke navnet på det. Men vi bruker et penservise fra Glasmagasinet. Hvitt porselen med sølvkanter rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke juleservice som i middagsservice og ønsker det heller ikke. Synes det er bortkasta penger for noe som brukes så lite og som opptar plass. Ungene har vært sitt juleglass og så har jeg noen kaffekrus som er julete. Det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tenkt tanken på å kjøpe et eget juleservise, bruker et enkelt hvitt servise til både hverdag og fest. Pynter heller selve bordet til spesielle anledninger, og da er det greiest med fat o.l. som passer til alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke eget juleservise, selv om jeg drømmer om det, selv om det tar opp plass og blir relativt lite brukt. Skulle jeg hatt det ville det blitt brukt gjennom hele julen, muligens fra 1. advent. Enn så lenge tillater ikke økonomien det, og vi har heller ikke plass til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har juleserien til firkløveren og det bruker vi hele juletiden, hver middag. Har det i skapet i stua så det er lett tilgjengelig.

I kjøkkenskapet bytter jeg ut frokostserviset mitt med det juleserviset fra Nille. Dette gjør jeg fra 1.advent.

Setter også inn julestettglassa i kjøkkenskapet og bruker de hver dag ;)

Og jaaaaa, jeg elsker julen!

Men skjønner de som argumenterer med pengene, VIRKELIG. Men middagsserviset har mamma spart på til meg i "alle år" og Nille sitt kjøpte jeg selv, det er ikke så fryktelig dyrt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kaffeservice som heter Gammeldags Jul fra firkløveren hele desember, fra 1 adventshelg. Ønsker meg middagsservice også men foreløpig bruker jeg penservice. Det skaper en god og fin stemning sammen med resten av julen.

Men jer er jo noe julete :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Juleservise har jeg ikke og det ønsker jeg meg heller ikke, jeg er ikke ”dillete”. Jeg har et enkelt penservise som brukes i julen og ved andre festlige anledninger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei, har ikke eget juleservise.

Har et hvitt penservise fra Royal Copenhagen som jeg har hatt i snart 15 år. Var litt i villrede da vi bestemte oss for dette serviset, for syntes det var litt kjedelig, men nå 15 år etter skjønner jeg at det var genialt fordi det er såpass nøytralt og klassisk at det kan brukes til alt og det blir aldri "feil" eller umoderne. Det ser flott ut sammen med rødt på julepyntet bord, så jeg gidder ikke styre med eget juleservise som fyller opp skapene. Har juleschnapsglass da ;-) .

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt dillete ellers, men juleservise ser jeg bare ikke vitsen med. Holder med noen krus eller lignende. Har forresten ikke sett et eneste juleservise jeg synes er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker det samme serviset til hverdag og fest. Har lyst til å kjøpe frokostservise med julemotiv da, men det kan gjerne være fra feks Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker galaxe fra Hadeland, det er veldig enkelt i "gjennomsiktig"glass så pynter da mer med duk/servietter/lys osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet om nøyaktig TO juleserviser som er fine, og jeg har det ene!!;)

Men jeg er over snittet glad i serviser, og har 4 fulle sett i en alder av 25....:sjenert: Kremt, pluss 3-4 kaffesett... Det meste antikt, nye nytt i klassisk stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har Vinternatt som de solgte på Skeidar for noen år siden. Bruker det både til hverdags og fest hele desember. Flytter det jeg har på kjøkkenet ned i kjelleren og tar opp juleserviset og setter i kjøkkenskapet rundt 1. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om nøyaktig TO juleserviser som er fine, og jeg har det ene!!;)

Men jeg er over snittet glad i serviser, og har 4 fulle sett i en alder av 25....:sjenert: Kremt, pluss 3-4 kaffesett... Det meste antikt, nye nytt i klassisk stil.

Hvilke to serviser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...