Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt Iphonen min i over et år, men for noen måneder siden begynte home knappen å fungere litt på måfå. Noen ganger virker den ikke i det hele tatt, mens andre ganger fungerer den hver gang jeg trykker normalt på den. Vet om andre som har samme problemet, og som har endt opp med å sende den på dyr reparasjon uten at det har forbedret problemet noe videre.

En kompis skiftet knappen selv, og hos han har problemet blitt bedre, så har nå kjøpt meg ny home knapp og venter i spenning på at den skal komme i posten om noen uker

Men, det må jo være en grunn til at knappen slutter å fungere sånn uten videre? Dette skjedde før det nye IOS 5, men det har absolutt ikke blitt bedre etter oppdateringen. Leser til stadighet om dette problemet på nettet, så det er jo litt teit at Apple selv ikke har tatt tak i det :kjefte:

Noen flere som har møtt på dette problemet, og som har funnet en god løsning på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge norsk kjøpslov har du tre års garanti på mobiltelefoner.

Skrevet

Dette skjer (skjedde, har egentlig ikke hatt problemet på en stund nå) ofte med min iPhone 4. Høres ekstremt teit ut, men funker å slå skjermen lett mot bar hud (i.e. låret, overarmen), så fikser det seg som regel.

For lat til å sende den inn på reparasjon uansett.

Skrevet

Tre års garanti eller ikke. Apple er ekstremt flinke til å skylde på vannskader og støtskader slik at det er brukeren som er skyld i feilen selv og derfor må betale fullt ut for reparasjonen. Telefonen min har nok dessverre også noen støtskader, men problemet med knappen begynte lenge før den noengang gikk i gulvet=/

Jeg har også erfaring med at det å riste den litt hjelper på knappen innimellom, men det går ikke lang tid før problemet er tilbake. Jeg er ute etter en litt mer varig løsning =/ Men hjertelig takk for svar!

Skrevet

Da er det greit man har klageadgang, slik at ikke store selskap får lov til å undergrave kjøpsloven vår!

Skrevet

I følge Forbrukerkjøpsloven har man fem års reklamasjonsrett på mobiletelefoner.

Skrevet

I følge Forbrukerkjøpsloven har man fem års reklamasjonsrett på mobiletelefoner.

Beklager begrepsforvirring. Men jeg var nok så sikker på at du har tre år på mobiltelefoner, og fem år på øvrig elektronikk?

Skrevet

Nei, loven gir i utgangspunktet to år for alt, men fem år for ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Det er stadfestet at fem år gjelder for mobiltelefoner. Tre år finnes ikke som reklamasjonsfrist.

Skrevet

Tre års garanti eller ikke. Apple er ekstremt flinke til å skylde på vannskader og støtskader slik at det er brukeren som er skyld i feilen selv og derfor må betale fullt ut for reparasjonen. Telefonen min har nok dessverre også noen støtskader, men problemet med knappen begynte lenge før den noengang gikk i gulvet=/

Det er ikke min erfaring.

Her har hele familien hatt iphoner siden den kom på markedet.

Tre ganger har vi fått nye telefoner på garanti for iphoner som har oppført seg merkelig.

En gang måtte vi betale 1750,- men fikk da også ny telefon.

Den vi sendte inn da, hadde gått mange ganger i gulv og var sprukket både foran og bak, så det var fair nok

Jeg hadde sjekket om det var garantisak

Skrevet

Hadde planer om å dra innom på eplehuset og levere telefonen på reparasjon i kveld, så da tenkte jeg at jeg skulle bytte skjermbeskyttelse først så den så litt penere ut enn med den gamle slitte. Tok av dekslet og den gamle skjermbeskytteren og BAM, der fungerte knappen som ny.... har nå sitti å klikka på den sikkert 100-150 ganger bare for å se at den fungerer og den har ikke fuska én eneste gang så langt =/

Kan det være at noe der har ødelagt for knappefunksjonen?

Skrevet

Kan det være at noe der har ødelagt for knappefunksjonen?

Noe sier meg at her er en sammenheng ja :)

Skrevet

Det har skjedd det samme med min, men jeg trodde det var pga jeg hadde byttet skjerm pga den var knust (men den ble sånn ganske lenge etterpå).

Men dette er typisk apple... Du har jo de skjermknusningsproblemene og som de aldri ordner.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Det skjedde med min Iphone 3gs. Fikk typen til å fikse det for meg.. Det eneste jeg betalte for var den nye home-knappen.

Hvis du kjenner noen som kan fikse den kan du høre med de om de vil fikse den for deg hvis du kjøper delene selv.

Siden til delene

Skrevet

Det skjedde med min Iphone 3gs. Fikk typen til å fikse det for meg.. Det eneste jeg betalte for var den nye home-knappen.

Hvis du kjenner noen som kan fikse den kan du høre med de om de vil fikse den for deg hvis du kjøper delene selv.

Siden til delene

Jeg har ekstra knapp, men problemet nå er at det er ikke et problem lenger etter at jeg tok av skjermbeskytteren. Nå fungerer knappen merkelig nok helt perfekt xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...