AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Lurer på om noen vet om norske nettsider man kan bestille mac-sminke på. Er veldig kjedelig å bo i nord, der nærmeste mac-butikk er mange hundre mil unna:p Er ikke så trygg på å bestille på utenlandske nettsider, skjønner meg ikke helt på toller og avgifter..
lenechr Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Jeg vet desverre ikke om norske nettbutikker som selger MAC. Jeg bestiller alltid fra utenlandske nettbutikker, du kan lese litt mer om nettbutikkene HER. Så lenge varen ikke koster mer enn 200 Norske kroner, trenger du ikke tenke på tollavgift og slikt. Koster den mer enn 200 norske må du betale ekstra for å få den fra postkontoret (du får da en hentelapp, så betaler du på postkontoret) Det er ikke så vanskelig Mange skriver også ned verdien på pakken slik at den ikke blir stoppet i tollen (men det kan jo såklart hende den blir åpnet og du må betale uansett) Hehe, ble til at jeg forklarte deg hele greia.Jeg skjønte heller ingenting av det der tollavgift greia før, men nå skjønner jeg litt mer. Det er bare å spørre om det enda er noe du lurer på
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Jeg vet desverre ikke om norske nettbutikker som selger MAC. Jeg bestiller alltid fra utenlandske nettbutikker, du kan lese litt mer om nettbutikkene HER. Så lenge varen ikke koster mer enn 200 Norske kroner, trenger du ikke tenke på tollavgift og slikt. Koster den mer enn 200 norske må du betale ekstra for å få den fra postkontoret (du får da en hentelapp, så betaler du på postkontoret) Det er ikke så vanskelig Mange skriver også ned verdien på pakken slik at den ikke blir stoppet i tollen (men det kan jo såklart hende den blir åpnet og du må betale uansett) Hehe, ble til at jeg forklarte deg hele greia.Jeg skjønte heller ingenting av det der tollavgift greia før, men nå skjønner jeg litt mer. Det er bare å spørre om det enda er noe du lurer på Er avgiften snakk om mye da? Er det mange hundre lapper, eller en liten sum? Hvordan kan man beregne det slik at man ikke får seg en overraskelse?
Jade Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no <- her kan du regne ut hvor mye du må betale. I tillegg kommer fortollingsgebyr fra posten. 117,- hvis verdien på pakken er mellom 200,- og 1000,-, og 227,- hvis verdien er over 1000,-
firestarter Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 http://www.britique.com er en norsk nettbutikk som selger MAC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå