Gå til innhold

Hvor feirer dere jul?


Snorkie

Anbefalte innlegg

Vi skal være hos svigertante og -onkel med hans mor, bror, søskenbarn og besteforeldre og mine utenlandsgjester (svigermor bor på Østlandet, så det er hun som kommer "hjem" til jul).

I fjor var vi hos mamma og pappa.

Siden hans foreldre er skilt, har vi 3 å dele oss mellom, så hvordan det blir framover får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Junibrud04: Er ikke jul uten mamma'n sin altså!! Gruer meg til neste år da jeg må feire alene med fæle svigerfamilien :grine:

Dette MÅ da være en fleip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette MÅ da være en fleip.

Jeg gruet meg faktisk til å ikke være sammen med familien min julaften i fjor, men det gikk overraskende greit. Ikke 100% julestemning men det skal jeg ordne, for neste år inviterer vi svigermor og svigerfar hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer annethvert år med min familie og hans familie. I år skal vi være hos mammaen til mannen min sammen med søstern til mannen og mammaens samboer. Og kanskje mormoren og morfaren hans hvis de er i form. Siden mamma og pappa ikke bor så langt unna så stikker vi innom på vei hjem og hilser på tenker jeg. Blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette MÅ da være en fleip.

:tunge1:

Jeg har alltid vært sammen med mamma på juleaften og for meg er ikke juleaften det samme uten henne! Mine svigers er litt spesielle, negative og veldig kritiske til min familie, så derfor synes ikke jeg det er så koselig å være der, hvertfall ikke på en dag som juleaften som er veldig spesiell for meg! Pleide alltid å være hos farmor og farfar kl.12 og spise mølje og nå er de begge døde! Julen nærmer seg og savnet etter dem river meg i hjerte :grine: Derfor det det viktig for meg å være med min familie!

Dere som har super svigers, håper dere vet hvor heldige dere er!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å si noe negativt om noe. Men jeg bare tenker. Du skal jo gifte deg snart, ung som du er, da begynner det liksom å bli på tide å klippe strengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 25 når jeg gifter meg, synes ikke det er så ungt?! Klippe strengen? Tja, føler ikke noe behov for det egentlig! Har det bra sånn, kanskje det har noe med at jeg er hennes eneste barn og vi har et kjempe godt forhold! Men jeg vil ikke ødelegge tråden og det den opprinnelig handlet om!

Så god jul til deg, Sofia :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer fos min kjæres farmor- hele slekta! Når vi får barn kommer vi til å holde oss hjemme, og invitere de som vil komme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hjemme hos mams og paps som de 17 forestående årene. Tror jeg vil ha litt problemer med å feire jul hos svigers selv - julen hjemme hos meg er hellig, og jeg vil liksom enten feire slik jeg er vant til, eller lage "min egen" jul. Det er ikke så gøy å sitte i et gigantisk familieselskap hvor alle (selv etter flere år) synes jeg og familien min er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss har det variert litt da mannen sine foreldre er skilte og faren gift på nytt. På de årene vi har vært sammen har vi feiret en jul sammen med svigerfar og kona hans, en jul sammen med svigermor, en jul hjemme til oss selv med mamma, pappa, lillebror og svigermor sammen med oss, og fem julaftener sammen med mamma, pappa og min bror (inkludert denne jula). Litt skeiv fordeling, men side alle bor innen 5 minutters avstand med bil bruker vi å dra på kaffe til svigers etter middag og pakker til mamma og pappa. Funker ypperlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg skal feire jul hjemme i mitt nye hus sammen med mine to barn og eksmann. Jeg har ikke foreldre og både ungene og jeg har mest lyst til å ha en rolig jul hjemme med god mat og totalt avslappende forhold. Skal ha fri dagene før jul iår og da skal jeg kose meg med å pynte, bake og ellers bare slappe av. Vi har det sååå travelt resten av året at julen er fredet. Da skal vi spise pinnekjøtt-middag, masse godt, kaker, nøtter og frukt - brenne i peisen, se litt på TV og ellers bare snakke sammen og helt sikkert lese litt...

Selve julaften-dagen er alltid litt travel, da skal jeg besøke tanten min og besteforeldrene mine, pynte og tenne lys på graven til mine foreldre. Samtidig skal middagen lages og kremen til riskremen piskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg feire jul hjemme sammen med sambo, sønnen min og svigers. Mamma og pappa bor så langt unna, og har desverre ingen muligheter til å få fri i jula.

Liker best å feire jul hjemme i mitt eget hus, jeg. Å ha gjester gjør meg ingenting, bare jeg får være hjemme. :lol:

I fjor var det bare sambo og meg. Var koselig det også, selv om det "bare" var oss to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste årene har jeg og mannen min feiret julaften sammen med hunden og katten vår og det blir vel det i år også.

Før feiret vi hos moren hans,men vi ville lage vår egen juletradisjon.

Så i år blir det slik også.Synes det er godt og bare være hjemme og slappe av etter maten.

Koldbruna :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...