Gå til innhold

Kollektiv-vaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal fra A til B.

På B er det noe du skal rekke kl. 11.30 presis. Du vet nøyaktig hvor du skal gå for å komme dit, og det tar deg 3 min. å gå dit fra bussholdeplassen.

Det går en buss fra A kl. 10.45 som ankommer B kl. 11.15

Det går en buss fra A kl. 10.55 som ankommer B kl. 11.25

Hvilken buss tar du?

Er det bare meg som gjerne tar den første bussen eller en enda tidligere en, for å ha en tidsbuffer i tilfelle forsinkelser? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i byen er ikke 11.15-bussen på plass før 11.25 uansett :roll:

Men joda, jeg tar som regel en buss som er ute i god tid.

Kommer litt an på hvor jeg skal og når på døgnet jeg skal reise.

Aller helst kjører jeg bil når jeg skal rekke noe viktig.. og kommer som regel altfor tidlig da også. Hater å komme for sent.

Skrevet

Sannsynligheten er veldig stor for at jeg planlegger å ta den første og at jeg løper som en gærning med uknyttete sko og åpen kåpe til den siste :roll: men jeg vil gjerne da...

Skrevet

Jeg ville også tatt bussen som var der ett kvarter før tiden, selv om det bare tar 3 min å gå.

Jeg Hater å komme for sent til avtaler, alle avtaler, og sørger alltid for at jeg er der i tide, selv om det skulle være 5-10 min forsinkelse på buss eller bane.

Står mer en gjerne å venter 10 min en å begynne å stresse fordi jeg ser at jeg vil få knapp tid, løper fra bussen/banen til avtalen, svetter og blir helt oppspilt.

Nope, du er ikke alene om å ta den første bussen eller enda en buss før! Jeg gjør akkurat det samme. Og stortrives med å ha det sånn.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å ta bussen som er der 5 minutter før tida.

Kan ikke fordra å ha dårlig tid, og tar ikke sjansen på at bussen er presis.

Da sitter jeg heller og venter ei stund når jeg er framme.

Mye bedre å være for tidlig enn for seint ute.

Skrevet

Jeg hadde nok planlagt å ta den første bussen, men endt opp med å ta drosje i stedet fordi jeg ikke nådde den :ler:

Med drosje hadde jeg vært garantert å komme frem i tide, i motsetning til bussen fem på halv som kan være forsinket.

Skrevet

Med mindre det jeg skulle var veldig viktig - a la jobbintervju, ville jeg tatt den siste bussen. Jeg liker ikke å komme for tidlig...

Amarone

Skrevet

Jeg ville tatt den bussen som kom frem tidligst, jeg hater å komme forsent!

Skrevet

Jeg hater å komme for sent, og er alltid tidlig ute til avtaler. Er gjerne tidlig ute på bussholdeplassen også jeg, står ofte og venter i 10 min...Tenk om noe hendte på veien opp til holdeplassen..

Ulempen er mine fleste venninner er født et kvarter for sent, så jeg blir gjerne stående og vente i 20 minutter - halvtime..

Skrevet
Jeg hadde nok planlagt å ta den første bussen, men endt opp med å ta drosje i stedet fordi jeg ikke nådde den

:Nikke:

Skrevet

Vært glad hvis jeg nådde den siste, jeg...

Gjest lekebøll
Skrevet

Den siste for uformelle avtaler, den første for dødsviktige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...