Gå til innhold

For lite folinsyre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som skjer om man har for lite folat i systemet.

Skrevet

Du vil oppleve anemi med tilhørende symptomer, samt diare. Om du er gravid kan du risikere at folatmangelen gir utslag gjennom mangler i fosterutviklingen siden folat er en viktig del av dannelsen av DNA. Du kan også bli mer utsatt for hjerte og karsykdommer i det lange løp.

Gjest otrivin
Skrevet

Du vil oppleve anemi med tilhørende symptomer, samt diare. Om du er gravid kan du risikere at folatmangelen gir utslag gjennom mangler i fosterutviklingen siden folat er en viktig del av dannelsen av DNA. Du kan også bli mer utsatt for hjerte og karsykdommer i det lange løp.

Jeg har folinsyremangel og jeg har aldri hatt diare i hele mitt liv :P

Skrevet

Du trenger ikke ha noen symptomer, det avhenger litt av hvor lavt nivået er og hvor lenge det har vært lavt :)

Skrevet

Tilskudd av folsyre sies å ha positiv effekt på korttidsminnet og læring. En skulle derfor tro at mangel av folsyre skulle kunne føre til det motsatte...

Skrevet

Jeg har folinsyremangel og jeg har aldri hatt diare i hele mitt liv :P

Ikke alle får alle symptomene ;) Og så avhenger det så klart av hvor mye du ligger i underslag.

Skrevet

Tja... Når jeg hadde folsyremangel så var jeg ekstremt trøtt, vanvittig glemsk, svimte av og var mildt sagt grinete og irritabel. Det ble til slutt så ille at mamma kommanderte meg til legen, og godt var det, for nivået var visst skremmende lavt.

Gjest Spinell
Skrevet

Tja... Når jeg hadde folsyremangel så var jeg ekstremt trøtt, vanvittig glemsk, svimte av og var mildt sagt grinete og irritabel. Det ble til slutt så ille at mamma kommanderte meg til legen, og godt var det, for nivået var visst skremmende lavt.

Ditto! (Bortsett fra at det var mannen min og ikke moren min som insisterte på legebesøk.)

Har ikke hatt mageproblemer, men har hatt sår tunge, tørre slimhinner og et nærmest ikke-eksisterende immunforsvar.

Gjest otrivin
Skrevet

Ikke alle får alle symptomene ;) Og så avhenger det så klart av hvor mye du ligger i underslag.

Ja, bare skrev det så ikke ts trodde hun MÅTTE ha det, holdt jeg på å si.

Hadde ganske mye for lite da (?) wierd setning, men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...