AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Hvilket kattemøbel av disse to tror du katten din ville hatt mest nytte av? Jeg klarer nemlig ikke å velge, så trenger litt hjelp.... Hehe...Der kom sannheten frem =) http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/1113141/924/ ELLER http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/1113145/924/ Tusen takk til deg som gidder å svare =)
Gjest Bobler Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Nr 2. Men det er kun fordi den er høyere. Pus liker seg i høyden, gjerne 1,5-2meter over bakken. De fleste katter liker det. 1
Gjest Cupcakes Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Jeg ville også gått for nr. 2. Pusejenta her liket seg også best i høyden og bruker aldri de hulene på stativet..
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Jeg har nr.2 bare i leopardmønster, pusen min er høyt og lavt i den hele tiden, hun elsker den
Havtorn Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 2, ser stabilt ut også! Selv hadde jeg hatt et som nr. 2 stående litt avsideligges, ikke midt i "gåruta" i stua, men allikevel slik at pus får sett seg rundt.. pluss et lite stativ med kun en enkel sitteplate i en vinduskarm - det har jeg erfart at er utrolig takknemlig å ha. Pusen min satt bestandig som en konge og tittet på folk som gikk forbi, alt fra plassen sin i vinduskarmen. Det var så tydelig at han satt pris på det der han først spiste seg god og mett og deretter tuslet bort til plassen sin hvor han kunne sitte i timevis og bare speide, vaske seg, klore litt og senke sammen og bare ligge med øynene lukket og ha det godt. Fine med kattestativene er at det er en engangsinvestering, eventuelt tar det rimelig mange år før puser flest klarer å herpe dem tilstrekkelig. Også mulig å oppdrive på loppis har jeg sett.
Aurora M. Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Definitivt nr. 2. Pusina mi har hatt det i 3 år, og har stoor glede av det! Det står ved vinduet i stuen, og er samtidig plassert slik at hun har god oversikt over all gjøren og laden i heimen. Det er stødig og av god kvalitet. Min erfaring er det samme som en over her sier, at de hulene sjelden blir brukt. Høyde, en god liggeplass på toppen og riktig plassering er viktigst.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Av disse to alternativene ville jeg definitivt gått for nr 2, og har et tilsvarende selv. Dersom det finnes høyere stativ, ville jeg dog heller valgt det. Jo høyere, jo bedre. De aller fleste katter elsker jo å se ned på oss, tross alt 2
Gjest Lille-pus Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 (endret) Jeg er enig med majoriteten her ja; ubetinget stativ nr. 2 Selv har vi et stort et fra Kattens no 1 i Danmark. De er litt dyrere, men har den ubetingede fordel at man får kjøpt alle delene separat (som reservedeler), - og delebytte har det jo blitt behov for undeveis Når en av "søylene" har blitt snudd noen ganger, og er aldeles oppbrukt av kaftig kloremarkering, så kjøper jeg en ny søyle av den størrelsen. Demonterer den utslitte og monterer den nye En utslitt plattform byttes enkelt med en ny plattform Så er alt "strøkent" og klart til kaftig klobruk og nye eventyr i varierende høyder på stativets ulike nivå Edit: Huler er morsomme dersom de har to åpninger. En på siden og en på toppen. Endret 6. november 2011 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Har du 1 katt så er nok nr2 finest. Har du flere katter er det bedre med et tunnelgjemmested (slik som nr1) enn enn boks (nr2)(slik at de lettere kan unngå hverandre når de ønsker det...)
ninuska_ Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 (endret) Er det noen som kan anbefale et klatremøbel? Som pusene deres liker uten om de to? (Ikke for å kapre tråden, men tenkte det var like greit å poste her) Endret 10. november 2011 av ninuska_
Aurora M. Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Kommer an på hva du mener med klatremøbel. Høyere enn disse to mener du?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Kattens no. 1 synes jeg uten tvil er det beste kvalitetsmessig. Kommer i flere størrelser, og har mange fine i takhøyde. Deler kan bygges på og skiftes ut etter behov, hyller, køyer og huler kommer i flere størrelser og ikke minst farger. Terningkast 6 Hvilken modell som er best avhenger av hvor mange katter du har, om de er store eller små, om du har god plass eller liten plass etc.. men et godt utvalg kan sjekkes ut hos Johnny: http://www.stargate.nu/shop/ 1
ninuska_ Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Helst takhøyde. Altså, liker de masse plater eller huler? Hvilket møbel har funket hos dere evt vært en bom, og hvorfor
Skravlebøtta Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 (endret) jeg har kattens no1 vilbert, det beste kjøpet jeg har gjordt noen gang!!! begge utnytter hver millimeter til det fulle med å klatre på, å sa krangles det om hver som får være i hula. den som ikke får hula slår seg til på topplata. klatretreet er kraftig og solid, og hula er veldig romslig(jeg har 2 store matskåler i hula, og det er fremdeles god plass når begge spiser samtidig, begge veier 3,5kg) Endret 10. november 2011 av lallaroe
Gjest Lille-pus Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 (endret) Her i huset har vi modellen Thor - med et lite "tillegg" fra Felleskjøpet (en hule med 1 søyle og plattform på toppen), plassert mellom de to søylene i Thor stativet. Vi snakker om gjenbruk og kombi-bruk her nå Resultatproduktet er overmåte populært. Går ikke en dag uten at alle tre bokstavelig talt turner (etter evne og fysiske muligheter) rundt i det Tilogmed min funksjonshemmede hjertevenn Klatrer opp via endeveggen (antagelig av purt livsmot og rå vilje) og erobrer verden ved å plassere seg i keiserlig positur på toppnivået Endret 10. november 2011 av Lille-pus
HopelessFear Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Dette hadde pus satt veldig mye pris på. Vi har bestilt det, tror jeg. Jeg husker ikke (a) http://www.nettdyret.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=963166&b_kid=958424
Gjest snoopy_93 Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Nummer 2. Katten min liker å kunne gjemme seg bort litt uten å bli plaget av meg. Haha! (jeg plager katten litt når jeg først er hjemme siden det er en stund til neste gang) + at den er høy.
Aurora M. Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Jeg finner ikke bilde av de 2 andre jeg har. Jeg har nemlig 3 stk.. Ett på stuen, ett på verandaen og ett mellom stue og kjøkken. Det ene er ca. 1.70 høyt og har 3 søyler med plattformer og en hule nederst, mens det andre er et lite enkelt et, ca. 1.20 høyt med en plattform og hule under. Og så det det er bilde av som nr. 2 i åpningsinnlegget. Når jeg har hatt kattunger her, så har jeg i tillegg lagt en fjøl som jeg har kledd inn i stoff, opp fra det ene klatrestativet og til toppen av en bokhylle som fyller nesten en hel vegg. Og så et klatrestativ på andre siden igjen. Dette er iallefall en ekstrem populær anordning! Finner igjen mye rart oppå bokhylla mi ja! "Hovedpusen" min er mye ute, så av henne brukes det stort sett til å hvile/sove på, og de fosterhjemskattene jeg har nå, er stort sett for syke og svekkede til å ha noen glede av det. Men når de begynner å komme seg litt igjen, så er det ypperlig trening! Det levner ingen tvil om at det bor et kattemenneske her iallefall.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 (endret) Det levner ingen tvil om at det bor et kattemenneske her iallefall. Godt poeng Husets "normale" inventar gir en mengde fine anledninger til klatring, hvile, "gjemme-seg-og-ligge-på-lur"-leken, utkikksposter, oversiktsposisjoner og plasser hvor man kan leke "hoppe ned på mor"-leken Plassering av klatrestativ i forbindelse med en åpen trapp, skjenker og kommoder i perfekte posisjoner ved fot-side vinduer på gjesterom med fri utsikt til alt i mils omkrets, stoffkledde planker som forbindelsesbroer i høyden. Gode klorebrett rundt hjørner (i toppen av trappen) og på sentrale posisjoner/vegger 'Tilrettelegging' er vel nøkkelordet tror jeg Endret 10. november 2011 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå