AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #121 Del Skrevet 10. november 2011 Verkar berre litt sjølvmotsigande, kanskje? Akkurat som røykande foreldre som formanar ungane om ikkje å røyke... Du tuller nå? Jeg har vokst opp med foreldre som røyket begge to, og de visste hvor dumme de var som begynte, og selvfølgelig så formante de oss om å ikke røyke. Verken jeg eller mine 3 søsken røyker i dag, og mamma har slutta, så det virket jo... Det er ikke alltid man som forelder har gjort alt rett, men det betyr ikke at man skal la være å lære barna hva som er riktig av den grunn. Man kan vel prøve å forklare at man ville at barnet skulle få et søsken med samme mamma og pappa? Ja, det syns jeg. Alle prater om at barna kommer til å ha det så fælt med 50/50. For dette barnet vil 50/50 være normalen, og så lenge foreldrene klarer å samarbeide, så vil det ikke bli noe rart for barnet? Skulle noe skjære seg og barnet ikke takler det, så blir det ikke akkurat noen dårligere løsning med 60/40 eller 70/30 den ene eller andre veien? I motsetnin til et "vanlig" skilsmissebarn som er vant til "100/100" som plutselig ikke ser mamma/pappa mer enn 2 dager i uken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #122 Del Skrevet 10. november 2011 Du tuller nå? Jeg har vokst opp med foreldre som røyket begge to, og de visste hvor dumme de var som begynte, og selvfølgelig så formante de oss om å ikke røyke. Verken jeg eller mine 3 søsken røyker i dag, og mamma har slutta, så det virket jo... Det er ikke alltid man som forelder har gjort alt rett, men det betyr ikke at man skal la være å lære barna hva som er riktig av den grunn. I mine øyne er det en viss forskjell på "jeg var ung og dum, jeg begynte å røyke og jeg har slitt i alle år senere med å klare å slutte, ikke vær like dum som jeg" og "vi var godt voksne og gjorde et veloverveid valg som vi ikke har angret på, men ikke gjør som oss likevel". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #123 Del Skrevet 10. november 2011 I mine øyne er det en viss forskjell på "jeg var ung og dum, jeg begynte å røyke og jeg har slitt i alle år senere med å klare å slutte, ikke vær like dum som jeg" og "vi var godt voksne og gjorde et veloverveid valg som vi ikke har angret på, men ikke gjør som oss likevel". Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #124 Del Skrevet 10. november 2011 Hvorfor det? Er det ikke åpenbart? Fordi den ene er "jeg har skjønt at jeg gjorde noe dumt, derfor anbefaler jeg deg å ikke gjøre samme tabbe som meg, jeg har lært av mine feil", mens den andre er "jeg synes ikke jeg har gjort noe galt, men jeg synes likevel ikke du skal gjøre som meg". Den første er ærlig, den andre er dobbeltmoralsk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 10. november 2011 #125 Del Skrevet 10. november 2011 Du tuller nå? Jeg har vokst opp med foreldre som røyket begge to, og de visste hvor dumme de var som begynte, og selvfølgelig så formante de oss om å ikke røyke. Verken jeg eller mine 3 søsken røyker i dag, og mamma har slutta, så det virket jo... Det er ikke alltid man som forelder har gjort alt rett, men det betyr ikke at man skal la være å lære barna hva som er riktig av den grunn. Ja, det syns jeg. Alle prater om at barna kommer til å ha det så fælt med 50/50. For dette barnet vil 50/50 være normalen, og så lenge foreldrene klarer å samarbeide, så vil det ikke bli noe rart for barnet? Skulle noe skjære seg og barnet ikke takler det, så blir det ikke akkurat noen dårligere løsning med 60/40 eller 70/30 den ene eller andre veien? I motsetnin til et "vanlig" skilsmissebarn som er vant til "100/100" som plutselig ikke ser mamma/pappa mer enn 2 dager i uken... Fremtiden kan man aldri forutse, men det er noe annet å bevisst gå inn for en ordning som ikke er til det beste for barnet... Da er man passe egoistisk i mine øyne. Personlig mener jeg også at det bør være flere grunner enn bare det å lage søsken som bør ligge til grunn for å få flere barn. Man skal tross alt ta seg av dette barnet i mange år fremover. Men det er nå bare min mening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #126 Del Skrevet 10. november 2011 Fremtiden kan man aldri forutse, men det er noe annet å bevisst gå inn for en ordning som ikke er til det beste for barnet... Da er man passe egoistisk i mine øyne. Personlig mener jeg også at det bør være flere grunner enn bare det å lage søsken som bør ligge til grunn for å få flere barn. Man skal tross alt ta seg av dette barnet i mange år fremover. Men det er nå bare min mening. Ja, DET er jeg enig i. Men jeg håper da virkelig de ønsker seg flere barn, og at de vet at de må ta seg av det også da. Syns det var merkelig å skrive det? Dette gelder jo alle som får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. november 2011 #127 Del Skrevet 10. november 2011 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 10. november 2011 #128 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg sier i hvertfall at sex hører til mellom to som er glade i hverandre. Og barn bør man sørge for at man ikke får før man er i et stabilt forhold der man har intensjoner om å tilbringe livet sammen Det er jo ikke alle som er enige i dette. Hva som er "gode holdninger" til sex vil variere fra person til person. Synes man det er helt ok å ha sex og få barn utenfor forhold, vil men vel ikke ha noe problem med å stå for det ovenfor barnet når de nærmer seg voksen alder heller. Jeg synes også det er litt spesielt at en som vurderer å få et "fornuftsbarn" blir sablet så grundig ned, når vi lever i en verden hvor tenåringer som ikke evner å bruke prevensjon blir ukritisk heiet frem i blogger og tv-programmer. Jeg vet nå hva jeg hadde foretrukket at min hypotetiske datter valgte å gjøre med livet sitt, dersom jeg skulle rådgi henne som 15-åring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #129 Del Skrevet 10. november 2011 Det er jo ikke alle som er enige i dette. Hva som er "gode holdninger" til sex vil variere fra person til person. Synes man det er helt ok å ha sex og få barn utenfor forhold, vil men vel ikke ha noe problem med å stå for det ovenfor barnet når de nærmer seg voksen alder heller. Jeg synes også det er litt spesielt at en som vurderer å få et "fornuftsbarn" blir sablet så grundig ned, når vi lever i en verden hvor tenåringer som ikke evner å bruke prevensjon blir ukritisk heiet frem i blogger og tv-programmer. Jeg vet nå hva jeg hadde foretrukket at min hypotetiske datter valgte å gjøre med livet sitt, dersom jeg skulle rådgi henne som 15-åring. Ja, hvis ts synes det er ok holdninger å gi sine barn så må hun jo selvfølgelig gjerne ha sex og lage barn med en hun ikke elsker. Problemet dukker jo ikke opp før hun synes det er dårlige holdninger å føre videre. Når det gjelder tenåringsmødre etc. Jeg er ikke en av dem som "heier" på disse jentene. Jeg synes mange av dem er uansvarlige som får barn før de er voksne selv. Men når de først har havnet i den situasjonen så står det respekt av at de gjør sitt beste me det de har. Og jeg synes det blir litt rart å sammenligne med ting som er verre enn det ts planlegger. Det blir litt som å si at det er jo bedre å kjøre bare 20 km/t for fort fordi det er andre som kjører 40 km/t for fort. TS må selvfølgelig gjøre som hun selv vil. Men når man spør på et forum så må man regne med at folk sier hva man mener. Og siden ts selv lurer på om det er galskap å få barn med eksen så tyder det vel på at hun heller ikke synes det er helt uproblematisk. Derfor tenker i hvertfall jeg at det er fint at folk her gir henne en del argumenter begge veier sånn at hun kan tenke over ting hun kanskje ikke har rukket å tenke over selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå