Gå til innhold

Galskap å få ett bar til med exen?

Gjest Theina

Anbefalte innlegg

En ting slo meg:

Når barna blir tenåringer og dere skal snakke om sex, graviditet osv, hva sier dere da?

Jeg sier i hvertfall at sex hører til mellom to som er glade i hverandre. Og barn bør man sørge for at man ikke får før man er i et stabilt forhold der man har intensjoner om å tilbringe livet sammen (hvordan ting utvikler seg etter hvert er det jo ikke mulig å spå for noen).

Hvordan formidler dere gode holdninger til barna dersom dere selv har skapt et fysisk bevis på at dere har sex uten følelser og setter barn til verden uten å ha intensjoner om å oppdra barnet sammen?

Ikke stygt ment, men tror ikke det hjelper så mye om du sier det når vennenen mest sannsynlig gjør noe annet. Nå er ikke slike ting så viktig før folk har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke stygt ment, men tror ikke det hjelper så mye om du sier det når vennenen mest sannsynlig gjør noe annet. Nå er ikke slike ting så viktig før folk har sex.

Snakk for deg sjølv....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært ung du eller?

Jo. Eg er ikkje spesielt gamal no heller ;) Og då eg var yngre låg eg ikkje med kven som helst, nei. Har såpass respekt for eigen og andres kropp at eg ikkje driv med sånt.

Det er då ingenting gale eller uvanleg med å ynskje å ha sex med ein person ein er glad i, framfor tilfeldig sex. Eg meiner også at det er ein haldning som bør vidareformidlast til ungdommane, både av av reint helsemessige årsakar, og for å lære dei respekt for kroppen og kjenslene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært ung du eller?

Nå er ikke jeg Imli, men svarer fordet for jeg er helt enig med henne.

Joda, jeg har vært ung og da hadde jeg også bare sex med en jeg var glad i/ i et forhold med. Jeg er ikke for ONS bla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente bare at hvis man syns det passer å få et barn til sammen, kan man ikke tenke på hva man skal si om 15 år når det er snakk om sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vel ikke jeg heller.

Nehei? Og kvifor var du usamnd med den som skreiv det om å fortelje ungane om sex med folk ein er glad i då? Når du nærmast skriv at ingen ungdommar har sex med folk dei er glad i no for tida, så høyrast det jo ut som om du er ein av dei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente bare at hvis man syns det passer å få et barn til sammen, kan man ikke tenke på hva man skal si om 15 år når det er snakk om sex.

Verkar berre litt sjølvmotsigande, kanskje? Akkurat som røykande foreldre som formanar ungane om ikkje å røyke...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei? Og kvifor var du usamnd med den som skreiv det om å fortelje ungane om sex med folk ein er glad i då? Når du nærmast skriv at ingen ungdommar har sex med folk dei er glad i no for tida, så høyrast det jo ut som om du er ein av dei.

Selvom man har hatt et ONS eller to betyr ikke det at man ligger med hvem som helst.

Endret av Nuppa_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du ikke har garanti for at du når gjennom til tenåringen så kan du bare gi blaffen i å veilede dem? Si: Gjør som dere vil, det er jo ikke noe jeg kan si fra eller til likevel?

Jeg har i hvertfall tro på å gjøre et forsøk på å gi ungdommene gode holdninger. Og hos noen så når foreldrenes råd inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis du ikke har garanti for at du når gjennom til tenåringen så kan du bare gi blaffen i å veilede dem? Si: Gjør som dere vil, det er jo ikke noe jeg kan si fra eller til likevel?

Jeg har i hvertfall tro på å gjøre et forsøk på å gi ungdommene gode holdninger. Og hos noen så når foreldrenes råd inn.

Det var ikke det jeg sa. Hvis du følger bedre med skrev jeg at hvis man syns det passer med et barn til, kan man ikke tenke på hvordan man skal forklare det med sex om 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gidd ikkje svare på dei barnslege kommentarane dine, Nuppa_, men for å svare sånn generelt sett, så lurar eg litt på korleis ein evt skal forklare ungen at mamma og pappa med vilje gjorde han/ho til pendlar-unge frå dag ein.

Viss du framleis likar denne mannen så godt at du kan tenkje deg å ha sex og få barn med han, TS, så trur eg ikkje du er over han. Kanskje de bør sjå om forholdet kan fungere igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er faktisk helt normalt at unge har sex uten å være sammen, men du har kanskje ikke fått med deg det.

Ja, det er nok ganske normalt. Men det betyr ikke at alle gjør det. Og jeg som forelder vil i allefall ha mitt på det tørre og kunne si at "JEG mener sex hører til mellom to som er glade i hverandre, JEG tror man har det best dersom man ikke ligger med noen uten følelser, JEG synes man bør vente med barn til man har intensjoner om å oppdra barnet i fellesskap".

Tenåringer er jo individer, så jeg kan ikke forvente at mine tenåringsbarn følger mine råd til fulle. Men forhåpentligvis har jeg klart å spre noen tanker og holdninger som gjør at de tar en avgjørelse som passer for dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke det jeg sa. Hvis du følger bedre med skrev jeg at hvis man syns det passer med et barn til, kan man ikke tenke på hvordan man skal forklare det med sex om 15 år.

Det sa du i et helt annet innlegg. Det innlegget du svarer på her siterte et annet innlegg.

Og klart man kan tenke på hvordan man skal snakke med barn om sex om 15 år. Det kalles å tenke langsiktig. Akkurat som du bør tenke over hvordan du skal forklare dine fremtidige barn hvorfor du har vært nakenmodell i tenårene. Det er greit å være litt framsynt og tenke over hvordan ting vi gjør i dag kan påvirke framtida for oss selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa du i et helt annet innlegg. Det innlegget du svarer på her siterte et annet innlegg.

Og klart man kan tenke på hvordan man skal snakke med barn om sex om 15 år. Det kalles å tenke langsiktig. Akkurat som du bør tenke over hvordan du skal forklare dine fremtidige barn hvorfor du har vært nakenmodell i tenårene. Det er greit å være litt framsynt og tenke over hvordan ting vi gjør i dag kan påvirke framtida for oss selv og andre.

Man kan vel prøve å forklare at man ville at barnet skulle få et søsken med samme mamma og pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel prøve å forklare at man ville at barnet skulle få et søsken med samme mamma og pappa?

Ja, det kan man. Men jeg synes ikke det forsvarer det å få barn med en man ikke har intensjoner om å bo sammen med. Rett og slett høres det ut som en tynn forklaring i mine ører.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er alenemor til en skjønnn jente på 4 år, har ca 50/50 med barnefaren (tilpasset hans turnus)og vi samarbeider kjempegodt... Vi var egentlig aldri ordentlig kjærester, hadde en greie, jeg ble gravid og begge hadde egentlig lyst på barn og instillingen om å gjøre det beste ut av det.... Og det har vi greid....

Vi har lekt litt med tanken på å få nr 2 sammen, siden vi sammarbeider så godt om nr 1.Og jeg vil virkelig ha ett barn til... Og siden mr. rigth ikke ser ut til å dukke opp på en stund så tenker jeg at det er bedre å ha to søsken med samme mann.. At det gjør alt litt enklere... Vi har snakket om det og begge er åpne for tanken, men er litt redd for hva folk kommer til å tro..

Noen med sybspunkter eller erfaringer?? Litt redd jeg har litt baby abstinenser og kanskje ikke tenker helt klokt...

Hvis dere sammen har snettet om dette og begge er åpne for tanken, så hvorfor ikke? Ta en ordentlig samtale og finn ut om dette er noe dere virkelig vil. Hvis ja - kan ikke jeg se hvorfor dere ikke skulle

Det siste du skal bry deg om her er "hva folk kommer til å tro" Det har de da ingen verdens ting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...