Raven Emerald Skrevet 7. november 2011 #81 Del Skrevet 7. november 2011 Nuppa, jeg har halvsøsken og jeg forstår godt hva du mener. Jeg er helt enig med deg. Og jeg har også halvsøsken, og begriper ikke hvorfor det antydes at disse hadde vært mer søsken om vi hadde samme mor og far. Og jeg gleder meg vilt til min søster (merk hvordan hun er søsteren min uten noe fortegn) skal komme hit til jul... Hel- eller halvsøsken er ikke noe man kan bruke for å skille mellom ordentlige søsken eller ei. Det som avgjør hvor "ordentlige" søsken søsknene er, er vel heller forholdet mellom dem, og hvilket bånd man har. Adoptivsøsken kan være mye mer "ordentlige" søsken, enn helsøsken. For hvilken betydning har vel biologien, om det er det eneste båndet man har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 7. november 2011 #82 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Og jeg har også halvsøsken, og begriper ikke hvorfor det antydes at disse hadde vært mer søsken om vi hadde samme mor og far. Og jeg gleder meg vilt til min søster (merk hvordan hun er søsteren min uten noe fortegn) skal komme hit til jul... Hel- eller halvsøsken er ikke noe man kan bruke for å skille mellom ordentlige søsken eller ei. Det som avgjør hvor "ordentlige" søsken søsknene er, er vel heller forholdet mellom dem, og hvilket bånd man har. Adoptivsøsken kan være mye mer "ordentlige" søsken, enn helsøsken. For hvilken betydning har vel biologien, om det er det eneste båndet man har? Du har tydligvis ikke giddi å lese at jeg ikke mente noe negativt med det. Jeg mente ikke noe med kjærlighet, søskenbånd, verdi osv. Men for all del, ta det som du vil Endret 7. november 2011 av Nuppa_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 7. november 2011 #83 Del Skrevet 7. november 2011 Og jeg har også halvsøsken, og begriper ikke hvorfor det antydes at disse hadde vært mer søsken om vi hadde samme mor og far. Og jeg gleder meg vilt til min søster (merk hvordan hun er søsteren min uten noe fortegn) skal komme hit til jul... Hel- eller halvsøsken er ikke noe man kan bruke for å skille mellom ordentlige søsken eller ei. Det som avgjør hvor "ordentlige" søsken søsknene er, er vel heller forholdet mellom dem, og hvilket bånd man har. Adoptivsøsken kan være mye mer "ordentlige" søsken, enn helsøsken. For hvilken betydning har vel biologien, om det er det eneste båndet man har? Du som er gravid nå, vil vel helst ha alle barna dine med samme mann? Eller vil du ha en ny pappa til neste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 7. november 2011 #84 Del Skrevet 7. november 2011 Du som er gravid nå, vil vel helst ha alle barna dine med samme mann? Eller vil du ha en ny pappa til neste? Jeg som er gravid nå, har ny far til dette barnet. Selv om eksen og jeg er kjempegode venner, har faktisk ikke tanken på å få flere barn sammen med ham, så mye som streifet meg etter at det ble slutt. Dette barnet venter jeg med pappa #2, og har ingen kvaler for det. Man har kanskje ikke garantier for så veldig mye her i livet. Ja, det kan bli slutt mellom meg og min samboer, slik at jenta får to hjem likevel. Men sannsynligheten er større for at hun får ha dette ene hjemmet, enn om eksen hadde vært faren. Om eksen hadde vært faren, er det svært usannsynlig at hun ville fått vokse opp med mamma og pappa i samme hjem. Og jeg personlig vil heller ha forskjellige fedre for mine barn, enn å føde dem inn i en situasjon hvor det kan forventes at barnet vil måtte forholde seg til to hjem. Men, om TS og mannen "in question" synes dette er en ypperlig løsning for dem, så må de gjerne gå for den. At jeg, og andre med meg ville valgt annerledes, må slett ikke benyttes som mal for hva som er riktig valg... Skal jeg derimot gi et råd, vil det i det minste være å overveie om det er best å få et barn der du vet det vil få to hjem, eller om det kanskje er bedre å vente til man finner en potensiell partner man har alle intensjoner om å leve sammen. Det øker iallefall muligheten til at barnet kan få ha ett hjem... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 7. november 2011 #85 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Men hvis alt er bra, er jo det beste å ha samme pappa til barna. Som sagt mener jeg ikke at man skal lide seg gjennom et grusomt forhold kun for å ha samme pappa. Endret 7. november 2011 av Nuppa_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 7. november 2011 #86 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Men hvis alt er bra, er jo det beste å ha samme pappa til barna. Som sagt mener jeg ikke at man skal lide seg gjennom et grusomt forhold kun for å ha samme pappa. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det etter bruddet aldri var aktuelt for meg og eksen å få ytterligere et barn sammen, selv om vi er kjempegode venner, og samarbeider supert, bare for at de skal kunne bruke forstavelsen "hel" i stedet for "halv". Selv om vi er aldri så gode venner, ville hun ikke fått muligheten til å vokse opp i ett hjem, noe hun altså får fordi jeg valgte å få barn med en mann jeg har alle intensjoner om å holde sammen med. Det er en viss forskjell på å få barn med en du ikke har intensjoner om å bo sammen med, og å få barn med en mann du har intensjoner om å bo sammen med... Edit: Fikset litt på en setning som manglet to ord. Endret 7. november 2011 av Raven Emerald 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 7. november 2011 #87 Del Skrevet 7. november 2011 det er jo praktisk og veldig godt for det barnet du har at det får helsøsken istedenfor at en ny mr. right lager 2-3 halvsøsken og egentlig ikke er faren til den første. Hvis dere er så gode venner og samarbeider og har lyst til dette begge to, hvorfor ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 7. november 2011 #88 Del Skrevet 7. november 2011 At dette samarbeidet vil være like bra fremover (f.eks når det dukker opp nye kjærester, ev andre store endringer), er vel like usikkert som at det vil bli slutt med en ev ny partner man lager barn med.. Det er altså ingen garantier uansett hvordan man vrir og vender på det. Spm er da om du ts syns det er greit å lage barn i et sånt forhold, hvor barnet ikke får være sammen med mamma og pappa hele tiden. At dette allikevel skjer i mange tilfeller, hvor man til slutt velger å gå fra hverandre, er en annen sak i mine øyne, da dette ikke var et ønske i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. november 2011 #89 Del Skrevet 7. november 2011 Det kunne jeg vurdert å gjøre. Jeg synes detver viktig å få bsrn, og man må selv skaffe seg det livet man ønsker. Jeg synes det er veldig viktig å lage minst ett søsken til barnet jeg har, jeg vil at han skal ha familie dn dagn vi er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. november 2011 #90 Del Skrevet 7. november 2011 Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det etter bruddet aldri var aktuelt for meg og eksen å få ytterligere et barn sammen, selv om vi er kjempegode venner, og samarbeider supert, bare for at de skal kunne bruke forstavelsen "hel" i stedet for "halv". Selv om vi er aldri så gode venner, ville hun ikke fått muligheten til å vokse opp i ett hjem, noe hun altså får fordi jeg valgte å få barn med en mann jeg har alle intensjoner om å holde sammen med. Det er en viss forskjell på å få barn med en du ikke har intensjoner om å bo sammen med, og å få barn med en mann du har intensjoner om å bo sammen med... Edit: Fikset litt på en setning som manglet to ord. Synes du har et godt poeng her. Jeg synes det er en uting og høres utrolig slitsomt ut at barn må flytte hver uke. Jeg som ban hadde blitt stresset av det. Da må TS isåfall ta den helt ut, og kjøpe tomannsbolig med mannen, så barnet får stabilitet i hverdagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #91 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg synes det er horribelt å med viten og vilje gå inn for å lage et "skilsmissebarn", et bar du VET skal bo litt hos mor og litt hos far. Snakk om egoisme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. november 2011 #92 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg synes det er horribelt å med viten og vilje gå inn for å lage et "skilsmissebarn", et bar du VET skal bo litt hos mor og litt hos far. Snakk om egoisme! Bittert skilsmisse-barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #93 Del Skrevet 8. november 2011 Bittert skilsmisse-barn? Ikke bitter, men skilsmissebarn ja. Så jeg vet hvordan det er. Og det er ingen ønskesituasjon selv om man samarbeider godt. At det kan skje er jo greit, man har ingen garantier. Men å gå inn for å lage et skilsmissebarn bare fordi man ønsker seg et barn til er virkelig toppen av egoisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. november 2011 #94 Del Skrevet 8. november 2011 Ikke bitter, men skilsmissebarn ja. Så jeg vet hvordan det er. Og det er ingen ønskesituasjon selv om man samarbeider godt. At det kan skje er jo greit, man har ingen garantier. Men å gå inn for å lage et skilsmissebarn bare fordi man ønsker seg et barn til er virkelig toppen av egoisme. Det handler vel også om å ville ha et søsken til barnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2011 #95 Del Skrevet 8. november 2011 Det er mer og ner vanlig at damer blir gravid med en venn,bekjent, eller ukjent. Dette som et bevisst valg for at de ønser få barn. I mange tilfeller vet ikke mannen om at hun prøver blir gravid eller har sex uten prevensjon. (Jada prevensjon er også mannens ansvar om han ikke ønsker barn men alle kjenner praksis). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slask Skrevet 8. november 2011 #96 Del Skrevet 8. november 2011 Hun er da alenemor den tiden hun har barnet? Likevel blir det feil å si bare "alenemor". 50% alenemor er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #97 Del Skrevet 8. november 2011 Gud for en egoistisk tankegang. Aldri tenkt på at barnet trenger mor og far som er sammen også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aliza Skrevet 8. november 2011 #98 Del Skrevet 8. november 2011 Det virker som om alle ser for seg en A4-baby som står på egne bein etter noen år. Hva om barnet blir alvorlig funksjonshemmet? Hvem skal ha ungen da? Det er ikke sikkert at en 50/50-deling er mulig. Hva skjer med arbeidslivet til aleneforelderen? Hva om det blir tvillinger? Trillinger? Hvordan skal familielogistikken gå opp da? Hvis ikke ts og potensiell far ikke er i stand til å bo sammen, bør de ikke prøve å få barn heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #99 Del Skrevet 8. november 2011 Det handler vel også om å ville ha et søsken til barnet sitt. Ja jeg har jo skjønte at det er det hun ønsker. Men når ting ikke ligger til rett for rette for det og man går inn for å lage barn med exen så synes JEG det blir helt feil. Man har det fint som enebarn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #100 Del Skrevet 10. november 2011 En ting slo meg: Når barna blir tenåringer og dere skal snakke om sex, graviditet osv, hva sier dere da? Jeg sier i hvertfall at sex hører til mellom to som er glade i hverandre. Og barn bør man sørge for at man ikke får før man er i et stabilt forhold der man har intensjoner om å tilbringe livet sammen (hvordan ting utvikler seg etter hvert er det jo ikke mulig å spå for noen). Hvordan formidler dere gode holdninger til barna dersom dere selv har skapt et fysisk bevis på at dere har sex uten følelser og setter barn til verden uten å ha intensjoner om å oppdra barnet sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå