Lady in blue Skrevet 6. november 2011 #41 Del Skrevet 6. november 2011 Hvordan har dere tenkt å forklare dette for fireåringen? Mamma og pappa er ikke kjærester og vil ikke bo sammen, men de skal lage barn sammen... Er det mulig at fireåringen blir forvirret og skaper seg håp og drømmer om en stor og lykkelig familie som bor sammen? Jeg ville i hvertfall tenkt meg om både to og tre ganger før jeg tok en sånn avgjørelse. Dette påvirker flere enn bare ts og eksen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #42 Del Skrevet 6. november 2011 Hvordan har dere tenkt å forklare dette for fireåringen? Mamma og pappa er ikke kjærester og vil ikke bo sammen, men de skal lage barn sammen... Er det mulig at fireåringen blir forvirret og skaper seg håp og drømmer om en stor og lykkelig familie som bor sammen? Jeg ville i hvertfall tenkt meg om både to og tre ganger før jeg tok en sånn avgjørelse. Dette påvirker flere enn bare ts og eksen. Et meget godt poeng. Jeg tror denne situasjonen kan ende opp mye mer problematisk enn den kan ende opp praktisk - dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. november 2011 #43 Del Skrevet 6. november 2011 Hvordan har dere tenkt å forklare dette for fireåringen? Mamma og pappa er ikke kjærester og vil ikke bo sammen, men de skal lage barn sammen... Er det mulig at fireåringen blir forvirret og skaper seg håp og drømmer om en stor og lykkelig familie som bor sammen? Jeg ville i hvertfall tenkt meg om både to og tre ganger før jeg tok en sånn avgjørelse. Dette påvirker flere enn bare ts og eksen. Godt poeng, ja. Igjen, dette er sannsynlegvis ein svært dårleg idé. Mykje betre å vente til du finn ein mann du verkeleg vil ha ungar med. Det trur eg er betre for både 4-åringen, deg sjølv og evt nye ungar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 6. november 2011 #44 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg tror barna senere vil være fornøyd med å ha et "ordentlig" søsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herr Langbein Skrevet 6. november 2011 #45 Del Skrevet 6. november 2011 Hvordan har dere tenkt å forklare dette for fireåringen? Mamma og pappa er ikke kjærester og vil ikke bo sammen, men de skal lage barn sammen... Er det mulig at fireåringen blir forvirret og skaper seg håp og drømmer om en stor og lykkelig familie som bor sammen? Jeg ville i hvertfall tenkt meg om både to og tre ganger før jeg tok en sånn avgjørelse. Dette påvirker flere enn bare ts og eksen. Tja. Jeg har én på 3 og én på 5, og uten erfaringsgrunnlag hadde de akseptert det uten videre. Tror ingen av dem har reflektert eller tenkt noe over at kjæresteri er en forutsetning for å bli foreldre ennå. Når det er sagt: Jeg ser for meg en fremtidig samtale: TS, til ny kjæreste: "Jo, det stemmer at barnet ble født mer enn 9 måneder etter at vi gikk fra hverandre" Ny kjæreste: "..." TS: "Du skjønner, selv om vi ikke er kjærester er vi gode venner, og han er så god en far" Ny kjæreste: "....." TS: "Og forresten, jeg har lyst på nr 3. Siden vi to bare har vært sammen et par måneder og ikke kjenner hverandre så godt, og jeg jo allerede vet at eksen er en god far, er det greit at han blir faren denne gangen også?" Ny kjæreste: ".............." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #46 Del Skrevet 6. november 2011 Sikkert kjempekult for ungen å vite at h*n er et fornuftsbarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 6. november 2011 #47 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg tror barna senere vil være fornøyd med å ha et "ordentlig" søsken. Hva mener du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #48 Del Skrevet 6. november 2011 Hva mener du egentlig? Tipper hun insinuerer at helsøsken er mere "ordentlig" søsken enn halvsøsken er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 6. november 2011 #49 Del Skrevet 6. november 2011 Hva mener du egentlig? At de har et søsken med samme mamma og pappa, ikke bare halvsøsken og stesøsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 6. november 2011 #50 Del Skrevet 6. november 2011 Bare halvsøsken? Kjenner jeg blir kraftig provosert. Tror du følelsene er forskjellige mellom halvsøsken som har vokst opp sammen, sammenlignet med helsøsken? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 6. november 2011 #51 Del Skrevet 6. november 2011 Bare halvsøsken? Kjenner jeg blir kraftig provosert. Tror du følelsene er forskjellige mellom halvsøsken som har vokst opp sammen, sammenlignet med helsøsken? hvis man kan velge syns personlig jeg det er best å få barn med samme mann, hvis det er mulig selvfølglig. Snakk om å overragere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 6. november 2011 #52 Del Skrevet 6. november 2011 Overreagerte jeg? Du la det frem som at halvsøsken ikke er så mye verdt som helsøsken, og ja, da reagerer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 6. november 2011 #53 Del Skrevet 6. november 2011 Overreagerte jeg? Du la det frem som at halvsøsken ikke er så mye verdt som helsøsken, og ja, da reagerer jeg. Det var jo en grunn til at jeg brukte anførselstegn på ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 6. november 2011 #54 Del Skrevet 6. november 2011 Sikkert kjempekult for ungen å vite at h*n er et fornuftsbarn. Heller et fornuftsbarn, enn et OOOPS-pilla-svikta-barn der graviditeten oppdages i uke 13. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady in blue Skrevet 6. november 2011 #55 Del Skrevet 6. november 2011 Heller et fornuftsbarn, enn et OOOPS-pilla-svikta-barn der graviditeten oppdages i uke 13. Det er jeg forsåvidt enig i, men at noe er bedre enn noe annet betyr ikke at det er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 6. november 2011 #56 Del Skrevet 6. november 2011 Hei. Er alenemor til en skjønnn jente på 4 år, har ca 50/50 med barnefaren (tilpasset hans turnus)og vi samarbeider kjempegodt... Vi var egentlig aldri ordentlig kjærester, hadde en greie, jeg ble gravid og begge hadde egentlig lyst på barn og instillingen om å gjøre det beste ut av det.... Og det har vi greid.... Vi har lekt litt med tanken på å få nr 2 sammen, siden vi sammarbeider så godt om nr 1.Og jeg vil virkelig ha ett barn til... Og siden mr. rigth ikke ser ut til å dukke opp på en stund så tenker jeg at det er bedre å ha to søsken med samme mann.. At det gjør alt litt enklere... Vi har snakket om det og begge er åpne for tanken, men er litt redd for hva folk kommer til å tro.. Noen med sybspunkter eller erfaringer?? Litt redd jeg har litt baby abstinenser og kanskje ikke tenker helt klokt... Er dette den nye måten å leve på? Synes du får mange dømmende kommentarer. Er mange som vet alt og hva som er best. Dette må være opp til hver enkelt så lenge både far og mor er enige om å lage barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 6. november 2011 #57 Del Skrevet 6. november 2011 Overreagerte jeg? Du la det frem som at halvsøsken ikke er så mye verdt som helsøsken, og ja, da reagerer jeg. Jeg kjenner flere barn som sier de gjerne skulle hatt et helsøsken, fremfor halvsøsken på ulike kanter. Særlig barn som bare har halvsøsken selv, men vokser opp med søsken som er helsøsken innbyrdes kan føle seg litt utenfor. Jeg syns ikke akkurat det er vanskelig å sette seg inn i faktisk. Noen ganger blir det litt krampeaktig "vår minedinevårebarn er one big happy familiy with cherries on top", og noe annet skal vi ikke høre snakk om. Det er veldig synd for de barna som kanskje bærer på "ulovlige" og politisk ukorrekte følelser isåfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 6. november 2011 #58 Del Skrevet 6. november 2011 Hva med å flytte sammen siden dere tydeligvis går godt overens - og så få et barn til? Samme spør jeg om. Galskap å få unge etter unge med en fyr man ikke bor sammen med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #59 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg tror barna senere vil være fornøyd med å ha et "ordentlig" søsken. Er ikke halvsøsken "ordentlige" søske? Høres ut som en del her inne mener at halvsøsken ikke er like mye søsken som helsøsken, og det klarer jeg ikke å forstå. Er virkelig søsken med samme mor og far mer verdt enn søsken der det bare er mor eller far som er biologisk? Mine barn er halvsøsken, og det er oss foreldre som har lært de at de erlike mye søsken som om de hadde hatt samme mor og far. De er søsken, og ingen av de går rundt og sier at dette er min halvbror, men sier at det er min bror. Søsken er søsken, og det er vel foreldrenes jobb å sørge for at de får et godt forhold, enten de har både en mor og far felles eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #60 Del Skrevet 6. november 2011 hvis man kan velge syns personlig jeg det er best å få barn med samme mann, hvis det er mulig selvfølglig. Snakk om å overragere. Du burde tenke deg godt om, før du legger det frem som at halvsøsken ikke er like viktige søsken. Ingen som overragerer, men dine uttalelser vitner om mangel på forståelse for andre sine følelser. Det finnes mange barn som er halvsøsken, og som er like glad i de som sine helsøsken. Og når slike som deg tenker at det bare er halvsøsken, da vil de reagere. Du må gjerne mene at man overreagerer, men kanskje du heller skulel ta til deg at du støter mennesker med slike uttalelser? Eller er ikke det så viktig, bare du får sagt hva du mener? Vi vet jo at du mener at helsøsken er viktigere enn halvsøsken, for bedre enn det kan du ikke forklare det her inne. Tenk før du snakker er det noe som heter, og det burde du lære deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå