Gå til innhold

Galskap å få ett bar til med exen?

Gjest Theina

Anbefalte innlegg

Hei.

Er alenemor til en skjønnn jente på 4 år, har ca 50/50 med barnefaren (tilpasset hans turnus)og vi samarbeider kjempegodt... Vi var egentlig aldri ordentlig kjærester, hadde en greie, jeg ble gravid og begge hadde egentlig lyst på barn og instillingen om å gjøre det beste ut av det.... Og det har vi greid....

Vi har lekt litt med tanken på å få nr 2 sammen, siden vi sammarbeider så godt om nr 1.Og jeg vil virkelig ha ett barn til... Og siden mr. rigth ikke ser ut til å dukke opp på en stund så tenker jeg at det er bedre å ha to søsken med samme mann.. At det gjør alt litt enklere... Vi har snakket om det og begge er åpne for tanken, men er litt redd for hva folk kommer til å tro..

Noen med sybspunkter eller erfaringer?? Litt redd jeg har litt baby abstinenser og kanskje ikke tenker helt klokt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes det høres veldig fornuftig ut. Så BRA at dere klarer å samarbeide så godt om felles barn! Lykke til :jepp:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ønsker et barn til og har mulighet til å få et med en du kjenner, stoler på og vet at du samarbeider godt med, så sier jeg at du skal gå for det!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror muligens du kan ødelegge dine potensielle sjanser til å faktisk møte mr.right dersom du gjør dette. Jeg var selv veldig i tvil på hva jeg ville gjøre da mannen min hadde to barn og ikke én. Jeg ville nemlig ha barn selv, og når det allerede er to fra før, så begynner det å begrense seg, både hva man har råd og plass til...

Samtidig kan det jo dukke opp en ny dame i hans liv, og da er det ikke alltid at samarbeidet går like lett som før.

Personlig syns jeg nok det er noe merkelig å planlegge barn med en person man ikke har planer om å leve sammen med

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden kaller du deg selv for alenemor, når dere har like mye ansvar?

Hun er da alenemor den tiden hun har barnet?

Jeg syns det høres veldig fornuftig ut, sånn ville jeg også gjort det hvis jeg var singel og hadde mulighet. Hvis dere gjør det syns jeg det er kjempetøft av dere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres fint ut jeg. Barnet deres har det fint og vil få det enda finere med søsken.

Søsken er gull :rodmer:

Jeg er veldig glad i søsteren min og i mine halvsøsken. Livet hadde ikke vært det samme uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tenker ikke så langt frem i tid og på situasjoner som kan oppstå.. Som andre her sier så bør du tenke på at du selv kan møte mr right. Og hvis jeg var din mr right så hadde jeg lurt litt på hvor lett du tar på dette med unger når du fikk en ved et uhell, og enda en planlagt, med en du ikke var sammen med. Og husk at selv om han bevilger all sin tid og omtanke NÅ, så vil han med tida møte ei dame han også. Da er det naturlig at han vier tid til henne og det å lage familie med henne også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som gjorde sånn for mange år siden, og samarbeidet fortsatte like bra etter nr. 2.

Om dere begge er innstilt på det, så synes jeg faktisk at det er en genial løsning. Så lenge de ikke er nye med i bildet, så er det jo ingen som kan legge seg i hva dere gjør :)

Og som du sier... enklere å forholde seg til en eks enn to ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det nødvendigvis er negativt om man ønsker seg flere barn. Det er nok av de som har barn med den ene og den andre... (Ikke noe gæærnt med det, det er ikke alt man kan bestemme her i verden, men det er lettere med en pappa enn to.)

Personlig ville jeg nok ikke ha valgt å gjøre det slik, men det er meg og mitt synspunkt. For mange vil det nok høres rart ut å få felles barn på en slik måte, mens mange andre igjen vil nok være mer "storsinnet" og akseptere det.

Vil si at det er viktig at du/dere tenker gjennom hva dere gjør og hvilke eventuelle konsekvenser det vil si for alle parter, spesielt barna, med å gjøre det slik.

Enkelte voksne kan komme med kommentarer til ungene når de blir større kanskje? Jeg vet ikke. Samtidig så tror jeg det vil være lettere for ungene å ha samme pappaen.

Jeg ville overhodet ikke brydd meg om hva en eventuell fremtidig partner vil si, for godtar han ikke fortiden din så er han ikke rett for deg likevel.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du tenker ikke så langt frem i tid og på situasjoner som kan oppstå.. Som andre her sier så bør du tenke på at du selv kan møte mr right. Og hvis jeg var din mr right så hadde jeg lurt litt på hvor lett du tar på dette med unger når du fikk en ved et uhell, og enda en planlagt, med en du ikke var sammen med. Og husk at selv om han bevilger all sin tid og omtanke NÅ, så vil han med tida møte ei dame han også. Da er det naturlig at han vier tid til henne og det å lage familie med henne også.

Må man få barn med enhver mr.Right man møter på sin vei da? Om hun møter "mannen i sitt liv" om 8 år, så trenger hun vel ikke nødvendigvis få barn med ham?

Jeg har to barn med min ex. Vi var riktignok gift og forelsket da vi fikk disse barna, men utenom det er situasjonen lik. Om en av oss eller begge skulle møtt en ny nå, så tror jeg det er ganske uaktuelt for noen av oss å få flere barn, og jeg føler ikke at det var dumt å få to barn med ham, med tanke på mulighetene på et framtidig sjekkemarked(!). Jeg tenker at møter man "den rette" så spiller det liten rolle om man har ett eller to barn med exen.

Jeg personlig ville heller hatt to barn med en mann, enn to barn med to forskjellige menn. Og for min del høres det tullete ut å avstå fra et barn dere begge ønsker dere, når dere er i deres situasjon, fordi dere kanskje treffer noen som ikke vil ha en med to barn fra før...

Man bør tenke gjennom hvem man får barn med, og det høres ut som dere har gjort det. Lykke til! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man få barn med enhver mr.Right man møter på sin vei da? Om hun møter "mannen i sitt liv" om 8 år, så trenger hun vel ikke nødvendigvis få barn med ham?

Jeg har to barn med min ex. Vi var riktignok gift og forelsket da vi fikk disse barna, men utenom det er situasjonen lik. Om en av oss eller begge skulle møtt en ny nå, så tror jeg det er ganske uaktuelt for noen av oss å få flere barn, og jeg føler ikke at det var dumt å få to barn med ham, med tanke på mulighetene på et framtidig sjekkemarked(!). Jeg tenker at møter man "den rette" så spiller det liten rolle om man har ett eller to barn med exen.

Jeg personlig ville heller hatt to barn med en mann, enn to barn med to forskjellige menn. Og for min del høres det tullete ut å avstå fra et barn dere begge ønsker dere, når dere er i deres situasjon, fordi dere kanskje treffer noen som ikke vil ha en med to barn fra før...

Man bør tenke gjennom hvem man får barn med, og det høres ut som dere har gjort det. Lykke til! :)

Det er svært vanlig at man ønsker barn igjen når man møter den man tror man vil være sammen med resten av livet, uansett hva man måtte tro per dags dato. Ting forandrer seg hele tiden, også hva vi ønsker for oss selv. Å tro at et samarbeid med en eks vil fungere like lett for alltid, også når det kommer nye partnere i livet deres, syns jeg er noe naivt.

Jeg er også veldig uenig med deg når det kommer til hvor mange barn som er av betydning når man møter den rette. Det er nok mange som ville snudd når man fikk høre at vedkommende hadde to barn fra tidligere. Jeg er selv i den situasjonen, og det er ikke en situasjon jeg ville anbefalt til noen. Selv har jeg hatt en del ønsker for meg selv, som jeg har måttet gi avkall på pga dette. Stort sett er ikke dette noe problem, men det er klart jeg tenker på det av og til.

ellers syns jeg vel også det er svært egoistisk å planlegge et liv for barna hvor de må være "kasteballer" mellom mor og far. Barn er tilpasningsdyktige og takler nok en sånn situasjon veldig fint, men det er vel ingen som mener det er en ønskelig situasjon? Hadde jeg ønsket å gå fra min mann, så ville nok dette være det som ev kunne holdt meg igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du også skal tenke nøye gjennom om du klarer å forsørge to barn helt alene. Har du økonomi til det, osv...

Det kan jo hende far dør også... Så sitter du alene med to barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Heller denne løsningen en å få barn med en peson som tilfeldigvis passerer gjennom livet. Her har en to mennesker som er enige om å ha barn sammen og gjøre det beste for barna, det er mer en hva de fleste presterer i dag.

Jeg er for!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Synes du også skal tenke nøye gjennom om du klarer å forsørge to barn helt alene. Har du økonomi til det, osv...

Det kan jo hende far dør også... Så sitter du alene med to barn

Til dette har en livsforsikringer og testamenter. Det er på tide det blir rom for andre samlivsformer en den klassiske A4.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dette har en livsforsikringer og testamenter. Det er på tide det blir rom for andre samlivsformer en den klassiske A4.

Hvis far gifter seg i fremtiden, så er det kona som får livsforsikringspengene, ikke mor til barna. Om far ikke er gift, får barna forsikringspengene, men de blir da tatt vare på av forvaltningsfondet til barna er myndige. Det er også barna som arver, ikke mor til barna, så lenge de ikke er gifte eller samboende...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...