Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julebordsesongen nærmer seg og det fører som oftest til drikking. Vi har akkurat begynt å prøve og jeg har derfor bestemt meg for ikke å drikke alkohol. Jeg har ingen behov for å drikke, men vet av erfaring at det å være edru fører til en del kommentarer. Jeg har ikke lyst å fortelle kolleger at vi prøver.

Lurer derfor på om dere har noen gode "unnskyldninger" for å ikke drikke alkohol? Evt luretriks som gjør at en kan late som..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fylle over alkoholfri vin eller solbærsaft over på en vanlig tom vinflaske med skrukork er jo en klassiker.

Gjest Pippi1979
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva slags julebord du skal på.. Men hos meg får vi alt servert, å da blir det vanskelig å ha med hjemmebrakt :fnise:

Jeg kommer til å ta imot et glass vin, for så å ikke drikke det. Bare nippe litt til det:)

Skrevet

Det kommer jo helt ann på typen arrangement.

Vi har den typen julebord hvor det er femretters på restaurant, med vinmeny til. Det er veldig tydelig at man ikke drikker. I fjor tok jeg bilen, mange er vant til at jeg gjør det innimellom, men det kom selvfølgelig ett-par spøkfulle kommentarer. Men da magen ikke begynner å vokse ett-par måneder etterpå er det jo plutselig ikke så interessant neste gang man velger å ta bilen.

Jeg var også på et kundearrangement forrige uke, der man går rundt med et glass vin i handen. Da gikk jeg først rundt med velkomstdrinken en time, deretter rødvinsglasset i to timer. I og med at servitørene kom rundt og fylte opp hele tiden var det aldri noen som merket at jeg ikke drakk av glassene mine.

Skrevet

Si du er på antibiotikakur ellerno som ikke kan mikses med alkohol.

Skrevet

Det er så dumt at man må forsvare seg for at man ikke drikker.

Skrevet

Jeg ville bruke forklaringen med egen bil eller antibiotika. Ellers vet alle at jeg sjelden drikker alkohol, så ingen merker noe nå. :fnise:

Skrevet

Flott!! Takk for tips :)

Ja det er dumt at det er slik at en må forsvare seg når en ikke drikker, men jeg har faktisk opplevd det på alle arbeidsplassene mine. Pleier å si at jeg kjører da det er tungvint å komme seg hjem med offentlig transport. Men når min mann også er med og han heller ikke drikker så funker ikke bil-historien. Men men.. De får heller tro jeg er litt kjedelig av meg... :)

Skrevet

Ja det er dumt at det er slik at en må forsvare seg når en ikke drikker, men jeg har faktisk opplevd det på alle arbeidsplassene mine. Pleier å si at jeg kjører da det er tungvint å komme seg hjem med offentlig transport. Men når min mann også er med og han heller ikke drikker så funker ikke bil-historien. Men men.. De får heller tro jeg er litt kjedelig av meg... :)

Ja skjønner hva du mener. Opplevd det selv. Så det er det flere av oss :klemmer:

Skrevet

Du er ikke kjedelig om du ikke drikker.

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er absolutt ikke kjedelig selv om du ikke drikker! Jeg må selv komme med unnskyldninger i tiden framover, men det er liksom måte på hvor lenge jeg kan gå på antibiotikakur :P Så den unnskyldningen bruker jeg nå til helga, så får jeg heller dikte opp ett eller annet de andre helgene. Jeg drikker ikke vin til vanlig, så solbærsaft funker heller ikke som unnskyldning. Men det er jo skammelig at man skal måtte unnskylde seg for å ikke drikke. Dessverre er vel dagens samfunn blitt sånn :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg synes det er bedre å si at man ikke har lyst på alkohol, er sliten, kjører bil o.l., enn å komme med en tynn unnskyldning om antibiotikakur.

Forøvrig kan man be om drikke med farge som kan forveksles med alkohol, hvis man ønsker å skjule det. Ev. la glasset med alkhol stå urørt.

Om du er kjedelig eller ei kommer an på oppførsel og det du sier, ikke om du drikker alkohol eller ei :)

Endret av Grønt blad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...