Gå til innhold

Burde menn og kvinner som voldtar settes i gapestokk

eeee  

25 stemmer

1. 1. feef

• Ja
      18
    • Nei det er ikke straff nok
      7

Fremhevede innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kvasi. Jeg er for at rettssystemet gjør sine saker uten middelaldriske metoder, men når det gjelder incest, pedofili og overfallsvoldtekter, så er jeg for at bildet av forbryter offentliggjøres. Ikke noen fysisk gapestokk, men at personens identitet blir offentliggjort.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Nei, så klart ikke!

Klarer ikke å ta denne tråden seriøst. Vi lever i 2011, ikke i middelalderen. Dette tullet her er vi for gode for, og det passer absolutt ikke inn i verken vårt demokrati eller i menneskerettighetene som vi så sårt kjemper for.

Skjerpings!

Jeg er egentlig enig :P men mennesker burde virkelig ikke være i stand til å gjøre noe sånt mot noen. Kanskje gorillaer gjør sånt, men mennesker burde vite bedre?

Mennesker er ikke ville dyr, men skulle trodd noen var det.

Så sånn sett, en umenneskelig handling burde fått en umenneskelig straff.

Altså jeg mener, det finnes ikke en eneste god grunn eller unnskyldning for å gjøre noe så grusomt, det er bare ondt, kvalmt, og grusomt. Hvordan kan noen synke så dypt ??

De må være både uintelligente og onde : p

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg er egentlig enig :P men mennesker burde virkelig ikke være i stand til å gjøre noe sånt mot noen. Kanskje gorillaer gjør sånt, men mennesker burde vite bedre?

Mennesker er ikke ville dyr, men skulle trodd noen var det.

Så sånn sett, en umenneskelig handling burde fått en umenneskelig straff.

Altså jeg mener, det finnes ikke en eneste god grunn eller unnskyldning for å gjøre noe så grusomt, det er bare ondt, kvalmt, og grusomt. Hvordan kan noen synke så dypt ??

De må være både uintelligente og onde : p

Mennesker liker og tro at vi er siviliserte............ Men jeg har sett for mange beviser som tyder på noe annet.

Skrevet

Ville dyr pleier ikke voldta og overfalle. Ja de kan finne på å sloss for sin plass i flokken/samfunnet, men det er for å overleve. De voldtar ikke. Noen forvirra tamdyr kan dog "voldta" for å undertrykke en annen artsfrend.

Ergo er ville dyr bedre enn mennesker.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Ville dyr pleier ikke voldta og overfalle. Ja de kan finne på å sloss for sin plass i flokken/samfunnet, men det er for å overleve. De voldtar ikke. Noen forvirra tamdyr kan dog "voldta" for å undertrykke en annen artsfrend.

Ergo er ville dyr bedre enn mennesker.

Åja, da lærte jeg noe nytt i dag også =)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Ja jøss, det er mye jeg savner fra inkvisisjonens tid.

Hvorfor ikke gjeninnføre heksebrenning, halshogging og strekkbenk når vi først holder på?

Så kan vi samtidig adoptere endel fiffige straffemetoder fra f. eks. Saudi Arabia og Kina med det samme; kappe hender av butikktyver, nakkeskudd for narkosmuglere f.eks. Utført på/i landets idrettsanlegg med noen tusen mer eller mindre utkommanderte og/eller begeistrede tilskuere.

Stas!

My kind of society..............not

:sarkasme:

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke at det å oppfordre mennesker til å stappe ting oppi rumpa på forbrytere vil skappe færre voldtektsmenn/kvinner, heller tvert imot. Hevn har vel aldri vært noe godt virkemiddel for å skape et fredelig samfunn, har det vel?

Men det er jo ikke sikkert at de som liker forslaget bryr seg om resultater og konsekvenser så lenge de får tilfredsstilt sin egen lyst...

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Ja jøss, det er mye jeg savner fra inkvisisjonens tid.

Hvorfor ikke gjeninnføre heksebrenning, halshogging og strekkbenk når vi først holder på?

Så kan vi samtidig adoptere endel fiffige straffemetoder fra f. eks. Saudi Arabia og Kina med det samme; kappe hender av butikktyver, nakkeskudd for narkosmuglere f.eks. Utført på/i landets idrettsanlegg med noen tusen mer eller mindre utkommanderte og/eller begeistrede tilskuere.

Stas!

My kind of society..............not

:sarkasme:

Gapestokken og heksebrenning og halshogging og strekkbenk eksisterte før inkvisisjonen. Og det eksisterte etter

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Gapestokken og heksebrenning og halshogging og strekkbenk eksisterte før inkvisisjonen. Og det eksisterte etter

Nå var det ikke kronologien som var mitt hovedanliggende og det skjønte du kanskje?

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Nå var det ikke kronologien som var mitt hovedanliggende og det skjønte du kanskje?

Jeg kjønte det

men det skal være riktig.

Skrevet

Jeg kjønte det

men det skal være riktig.

Skal man være helt pirkete på det så kan man si at din kommentar var overflødig, ettersom hun ikke påstod at disse straffemetodene kun eksisterte under inkvisisjonen ;) Hva med å diskutere temaet i stedet for å pirke på ting som man ikke trenger å pirke på?

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Skal man være helt pirkete på det så kan man si at din kommentar var overflødig, ettersom hun ikke påstod at disse straffemetodene kun eksisterte under inkvisisjonen ;) Hva med å diskutere temaet i stedet for å pirke på ting som man ikke trenger å pirke på?

Hun :hakeslepp::sjokkert::sjokk::forvirret:

Skrevet

Hun :hakeslepp::sjokkert::sjokk::forvirret:

Tsk tsk, slutt å pirke så fælt nå da!

:rodme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...