AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Jeg har en sønn som vi ikke kan fortelle på forhånd at vi skal finne på noe morsomt, da blir han utolmodig fordi tiden ikke går fort nok og han finner på faenskap og er frekk mot oss. Jeg har fortalt faren hans kanskje10000000 ganger at vi må bare ta med han ut og ikke si noe før vi er der. Han er jo alltid enig i dette men bryter den ofte og det blir krangling med gutten. I dag skulle vi på et arrangomang for barn som pappaen røpet. Han gledet seg så klart og lillesøster måtte bare sove først før vi skulle dra. Men etterhvert ble han utolmodig og begynte å ripe i leker og finne på tull. Vi ba han om å gi seg med det ellers får det konsekvenser. Men det hjelper ikke. Tilslutt toppet det seg og vi ble hjemme. Han ble lei seg og sint på oss. Etter par timer ble han glad i igjen og lekte pent. Jeg sto på mitt og vi dro aldri. Jeg får dårlig samvittighet for jeg vil at han skal være med på ting. Dette har skjedd 1 gang før og da var det bursdagen hans det gjaldt, den ble avlyst. Føler meg så slem. Gjør jeg det riktige? Jeg vil ikke ha en unge som tar alt forgitt. Og denne mannen så må røpe alt sliter meg ut! Men er det vanlig at barn oppfører seg sånn? Han er 5år. Har du noen råd?
Gjest lærer og mor Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Hei Synes det er flott at du er konsekvent ift. dårlig oppførsel jeg. Det at dersom han ikke slutter å ødelegge ting, ellers drar vi ikke, er jo noe han kan lære seg. Synes det er veldig viktig for han å trene på dette. Slik at jeg tror ikke du skal skjerme han fra å vite ting på forhånd. Ta heller noen "fighter" til at han skjønner det. Men kanskje begrens hvor lenge i forveien han skal få vite ting. Du nevnte ikke noe om aldren hans... det spiller selvsagt inn. Hvordan er han i barnehagen? Det kan virke som han kanskje strever litt m. impulskontrollen sin? Er dette bare i tilfeller der han gleder seg eller ellers også? Hva m. å be om litt hjelp/veiledning på helsestasjonen? Men.. jeg synes det er litt voldsomt å ikke la han få lov til å feire bursdagen sin. Det er en kjempe stor begivenhet for små barn. Noe de gleder seg til lenge. Ville ikke hatt det som en konsvekvens.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Hvor gammel er han? Jeg er av den oppfatningen at man skal forberede barn på ting som skal skje. Prate med de og forklare på deres nivå. Hvordan forteller dere han tingene? Du nevner ikke alder, men hvis han ikke har begrep om hva "senere" o.l. betyr, så forklar at først skal lillesøster sove, og etter det skal vi på arrangementet.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Jeg ser nå at du skriver at han er fem år, det gikk meg hus forbi. Da hadde jeg lagt veldig vekt på å forklare hva som skal skje på hans nivå. Og avlyse bursdagen synes jeg var i overkant drøyt!
Gjest Anonymen Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Bursdagen ble feiret senere, det glemte jeg å si. Hvordan han er i bhg er helt normalt vil jeg si. Han er flink til å følge regler. Jeg går alltid ned på hans nivå og forklarer veldig enkelt hva som skal skje. Greia er at han gleder seg så mye at han blir utolmodig og kan bli umulig rett å slett. Det er ikke hver gang heldigvis. Siden innlegget har alt vært bra her. Han sier at han har skjønt leksa og oppførte seg pent til vi skulle dra på tur nå i helgen. Så da håper vi det fortsetter sånn:) Ang bursdagen så syns jeg det var fortjent. Det var ikke slik at han så frem til den nemlig. Og gjester hadde ikke vært her, for han hadde skremt venttet av dem. Han hadde voldsom utbrudd noe alle barn kan få, og det går ikke an å oppføre seg sånn i eget selskap altså. Det var mye som foregikk på den tiden. Men da det ble feiret kom det også fler gjester som hadde tid, så det passet egentlig bedre. Så det ordnet seg til slutt det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå