Gå til innhold

Er jeg kjip og gnien? - å gi bort tyggegummi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et rart spørsmål. Men er jeg gnien?

Jeg har en fyr på jobben som kommer og tar en tyggis fra pakken min som ligger på pulten hver eneste dag. Dette har han gjort hver dag uten unntak i sikkert 2,5 måneder nå. Han har aldri engang spurt om å få en. :-?

Igår lot jeg pakken min ligge i veska hele dagen, og da han kom får å ta en spurte han hvor den var. Jeg sa jeg hadde gjømt den for ham denne gangen, og at han kan kjøpe sin egen. Da sto han å så på meg som et spørsmålstegn :-? Så jeg fant fram pakka og ga ham en for han ble jo nesten snurt.

Synes han er frekk jeg. Overdriver jeg og er gnien? :o Det er jo bare snakk om tyggegummi...... hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neste gang bare si at du ikke har kjøpt. enkelt mener at det er en selvfølge at det andre har er like mye deres. det er ikke det at en tyggis koster så mye, men man blir så lei av at noen bare tar og tar som om det var en selvfølge. slutt og ha tyggisen liggende fremme.

han jobber jo han og, og har sikkert råd og mulighet til å kjøpe seg en selv.

Skrevet

Takk for svar :D

Han kommer jo aldri til å tro meg hvis jeg sier jeg ikke har - siden jeg _alltid_ har. Skal bare ha den i veska idag og se hvordan det går.... så mye rart folk tar som en selvfølge :evil:

Skrevet

Forstår på en måte at du blir irritert...

Jeg hadde blåst i det, bare latt ham ta tyggis, ikke brukt energi på å irritere meg over det. Kunne aldri tenkt å ta meg en tyggis selv uten å by andre, selv ham. Vær generøs.

Skrevet

Cruella: Tyggisen ligger på pulten min - han sitter i samme lokale som meg - men ca 50 meter unna min plass. Så det er ikke sånn at jeg tar en uten å tilby andre. Jeg er jo generøs, har latt ham ta en hver eneste dag.

Det som irriterer meg mest er at han tar det som en selvfølge at han bare kan forsyne seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

fullstendig latterlig oppførsel av han..

gjem unna tyggisen din fra nå av..

dersom han spør, gi ham hele pakken.. si "her, ta hele pakka".. 10 minutter senere går du bort til pulten hans å forsyner deg.. :kul: og det fortsetter du med til pakka er tom.. :hoho:

Skrevet
fullstendig latterlig oppførsel av han..

gjem unna tyggisen din fra nå av..

dersom han spør, gi ham hele pakken.. si "her, ta hele pakka".. 10 minutter senere går du bort til pulten hans å forsyner deg.. :kul: og det fortsetter du med til pakka er tom.. :hoho:

:hoho::hoho::hoho: Godt forslag!! Kanskje han tar hintet da :sjarmor:

Skrevet

Du spurte om du var kjip og gnien, jeg bare svarte. Jeg synes det er gnient, men det betyr ikke at jeg ikke synes han er frekk. Ville du ikke ha meningsutveksling eller ville du ha støtte på din oppfatning?

Jeg personlig hadde driti i det.

Skrevet

Jeg syns det er frekt å bare ta det som en selvfølge at man kan forsyne seg.

Da hadde jeg også blitt irritert, og det har ikke noe med om man er gnien å gjøre eller ikke.

Det er vanlig folkeskikk å spørre om man kan få.

Ikke bare gå og forsyne seg som den største selvfølge av verden.

Selv om det "bare" er tyggis.

Jeg er hvertfall tre ganger mer medgjørlig så lenge folk tar seg bryet med å spørre meg før de forsyner seg av ting som er kjøpt og betalt av meg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes det er gnient.

det er gnient å ikke ville ufrivillig sponse en annen person med all hans tyggegummiforbruk??

ærlig talt..

å ikke godta å bli behandlet på denne nedadlatende måten har da ingenting med gnienhet å gjøre.. det handler om selvrespekt og integrietet

Skrevet

Irriterende fyr. Hva med om du kjøper en pakke som smaker pyton eller forderva rotter etc. La han ta en og se reaksjon :sjarmor:

..og nei, du er ikke kjip :blunke:

Skrevet

Okei, men jeg lar meg ikke irritere av sånt. Jeg er i en studiesituasjon for tiden. Jeg har alltid pastiller eller tyggis liggende på pulten, og sier til de rundt meg; bare forsyn dere - og de forsyner seg! :lol:

Blir alltid tomt.

Jeg ser jo at han er frekk, men jeg tenker mer han om det,

og heller flirt litt av ham, for det er jo litt komisk.

Hadde ikke giddet og dvelt ved om han manglet folkeskikk etc. antagelig gjør han det, men jeg gidder da ikke oppdra ham!

Skrevet

Jeg skjønner at du irriterer deg, ~sikka~¨. Det er egentlig ikke snakk om å være gnien, for det har ikke så mye med selve pengene å gjøre, tror jeg (stemmer det?). Det er bare en fryktelig dårlig oppførsel/holdning å gå og forsyne seg på andres pult, uansett hva det er!

Hadde det vært en gang, så...

Men over en periode på flere måneder!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har alltid pastiller eller tyggis liggende på pulten, og sier til de rundt meg; bare forsyn dere - og de forsyner seg! :lol:

Blir alltid tomt.

hva har det med saken å gjøre?

poenget her er jo at han tar seg til rette med den største selvfølge.. uten å spørre eller bli invitert..

og når han atpåtil blir sur når det ikke ligger tyggis framme.. -da har han et problem..

Skrevet

Har de ikke sånn tyggis man blir blå i kjeften av, da? :ler:

Skrevet
Irriterende fyr. Hva med om du kjøper en pakke som smaker pyton eller forderva rotter etc. La han ta en og se reaksjon :sjarmor:

..og nei, du er ikke kjip :blunke:

Hehe ja det hadde vært noe - tror han hadde slutta da :ler::ler::ler:

Skrevet

Ja Livets Datter - det har ingenting med pengene å gjøre, koster ikke mye for en pakke tyggegummi. Men det er oppførselen jeg kicker på. Begeret har liksom rent over nå :ler:

Skrevet

hva har det med saken å gjøre?

poenget her er jo at han tar seg til rette med den største selvfølge.. uten å spørre eller bli invitert..

og når han atpåtil blir sur når det ikke ligger tyggis framme.. -da har han et problem..

Det har mye med saken å gjøre, fordi noen forsyner seg grådig, men jeg driter i det. Synes det har klare paralleller til tråden her.

Bare drit i det. Ikke la en tyggispakke forsure miljøet på jobben. Og hvis det blir så vanskelig; legg nå den pakken i veska eller lomma og si at det er tomt. Vanskeligere er det vel ikke..?

:o

Hvis han blir sur, er det jo ikke tyggispakka som blir det problematiske her, den er jo bare symptomet på at noe ikke stemmer med fyren forøvrig, og da bør man kanskje angripe saken fra et annet utgangspunkt enn om at han maser om tyggis..

Skrevet

Jeg synes han er langt over grensen for frekk. En ting er at han bare forsyner seg uten å spørre og tar seg til rette. Men så ligger den ikke der og så spør han hvor den er... :o Det går bare ikke an.

Er du gnien? Nei, jeg synes ikke det. Han har fått gratis tyggis i flere måneder... og som regel når man har folk som legger fra seg en pastilleske el. så er det jo sånn at i dag får du av meg - i morgen får jeg av deg.

Han spurte etter den... tror det sjokka meg mest! :roll:

Skrevet

Igår lot jeg pakken min ligge i veska hele dagen, og da han kom får å ta en spurte han hvor den var. Jeg sa jeg hadde gjømt den for ham denne gangen, og at han kan kjøpe sin egen. Da sto han å så på meg som et spørsmålstegn :-? Så jeg fant fram pakka og ga ham en for han ble jo nesten snurt.

He-he! Synes dette var bra!! Men du burde bare få la ham stå der uten å gi ham tyggis. Utrolig at han faktisk tok i mot!

Jeg synes ikke du er gnien og jeg synes han er frekk.

Selvfølgelig skal man kunne spandere og dele på pastiller og tyggis, men da bør det jo gå begge veier? Nå virker det mer som om han krever at du kjøper tyggis til ham?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...