Gå til innhold

Kjønnsvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :) Jeg holder på med en jeg liker utrolig godt! og for noen dager siden når vi skulle til å ha sex, så fikk jeg vite at han har kjønnsvorter...Jeg kan ingenting om kjønnsvorter, er det noen her som har litt peiling? hvor smittsomt er det? Blir man smittet hvis man bruker kondom? Blir man bare smittet når han har vortene? Kan man bli smittet via oralsex?

Setter stor pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønnsvorter er forårsaket av virus, som tilhører "familien" humant papillomavirus. Humant papillomavirus er det mange typer av, og de som forårsaker Kjønnsvorter er som regel HPV 6 eller 11. Det smitter ved hud til hud kontakt, så man kan bli smittet selv ved bruk av kondom. De aller fleste som blir smittet utvikler aldri Kjønnsvorter, men kan allikevel smitte andre. Det kan med andre ord smitte også utenom "utbrudd" (når man ikke har vortene). Det er ufarlig, men plagsomt. Viruset som forårsaker livmorhalskreft tilhører samme virus familie (HPV), men det er ikke det samme viruset. Er man først smittet, så har man viruset resten av livet.

Skrevet

Tusen takk for svar :) men kan jeg bli smittet hvis jeg bare ronker han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...