Gå til innhold

Sko til en gammel dame med ødemer/skikkelige hovne føtter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal vel kanskje egentlig poste denne på Mote og Klær forumet, men jeg føler at jeg kanskje heller får bedre hjelp her.

Min bestemor på snart 100 år har rett og slett ikke sko å ha på seg. Hun har egentlig små føtter (korte), men de er så utrolig tykke fordi hun er så hoven i føttene.

Noen som har måttet hjelpe sin gamle mor eller bestemor med å finne sko?

Fortsetter under...

Hvis hun ikke er så nøye på utseendet, er Crocs himmelske å ha på.

Ikke kjøp crocs til en gammel dame . De er farlig , hun kan snuble i de og de blir kjempeglatte hvis det er vann på gulvet .

Ecco har noen gode myke sko feks.

• Liker 2

aller best er at du tar med damen og lar henne finne sko som passer,så betaler du

En type sko kan passe flott for deg mens andre klyper,er for stramme osv.

Hovne bein trenger som oftest sko som passer /er løsere over vristen.Synes Bestemor burde få komme seg ut på shoppingtur

Min mor har problemer med føttene og i alle år har det ikke nyttet å kjøpe sko og håpe de passer.

De må prøves på stedet.

Annonse

Takk for svar alle sammen :) Min gamle bestemor har prøvd og prøvd og prøvd men hun kommer ikke oppi noen sko. Som Kårky sier; de blir for trange over vristen. Det må være sko hun kan bruke ute i regn og snø nå om vinteren så det kan nok ikke bli Crocs ;)

Jeg hadde håpet på at det kanskje fantes en butikk som solgte sko til nettopp denne typen damer :)

Takk for svar alle sammen :) Min gamle bestemor har prøvd og prøvd og prøvd men hun kommer ikke oppi noen sko. Som Kårky sier; de blir for trange over vristen. Det må være sko hun kan bruke ute i regn og snø nå om vinteren så det kan nok ikke bli Crocs ;)

Jeg hadde håpet på at det kanskje fantes en butikk som solgte sko til nettopp denne typen damer :)

Ecco er aaalt for smale, derimot så har man Klaveness.. Søk de opp :)

Etter 3 år i skobutikk som hadde mange gamle damer med kuler og hovne ben, så lærte man litt!

Det er også noen finske sko på markedet som vi solgte masser av, men jeg husker ikke navnet.

Klaveness kunne man få ekstra brede i både for og evt legg, også gikk de opp til str 43 i lengden :)

Hvor bor dere? For her på østlandet er det flere butikker som har sånne type sko du ønsker.

Masse lykke til.

Kom på det : SATA heter skoene, altså Klaveness OG Sata.. Kan nesten garantere at du finner noe.

Det var ekstremt skjeldent ingen av de passet vonde hovne føtter!

Leste over her at hun har liten str, begge disse går ned til str 36, søk opp merkene så skal du finne forhandlere.

Jeg VET at Skoringen har hvertfall, de litt eldre gode gamle skobutikkene..

Endret av sol i sinnet

Ortopediske sko finnes jo. http://www.ortopediteknikk.no/category.php?articleID=120&categoryID=177

Der har både jeg og min mor kjøpt sko.Du burde bestille time for å være sikker på at den damen (var dame i alle fall i fjor) som jobber med sko og kan hjelpe med tilpassing osv.

• Liker 1

Klaveness og Rhode er gode sko for vonde/vanskelige føtter. Begge desse har ekstra bredde og

finns i halve størrelser. Spør i din nærmaste skobutikk, om dei ikkje fører dei, veit dei kanskje kven som gjer det nær deg. Sjå gjerne og etter sko med ein H eller G i, det inndikerer sko med ekstra bredde. (står som regel ved siden av størrelsen. F.eks 38G)

Veit at det er mange Euro Sko butikker som fører desse merkene.

Ecco har og eit par modellar som kan vera aktuelle. Spør om hjelp butikken.... Kanskje unngå lørdagar då det veldig ofte berre er ekstrahjelper på jobb...Mange av dei er flinke men ikkje alle....

Lykke til!

• 4 måneder senere...
Gjest Kjetil

Hei

Jeg skal vel kanskje egentlig poste denne på Mote og Klær forumet, men jeg føler at jeg kanskje heller får bedre hjelp her.

Min bestemor på snart 100 år har rett og slett ikke sko å ha på seg. Hun har egentlig små føtter (korte), men de er så utrolig tykke fordi hun er så hoven i føttene.

Newfeet har sko som er VELDIG bra for eldre som ønsker sko. Ta kontakt med meg om du ønsker litt mer forklaring. [email protected]

hei, Jenny by Ara er gode og gir bra støtte, de er i flere vidder.

Crocks gir ingen støtte, de er ikke ortopedisk bygget opp og man blir sliten etter en stund. De er myke, men man anbefaler ikke de til godt voksne føtter.

http://www.google.no/search?hl=no&q=Jenny+by+Ara&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=874&bih=681&wrapid=tlif133305241328210&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=5sN0T8KYDofP4QTDlOWHDg

Gabor har 3 vidder på mange modeller.

En godt utstyrt skobutikk har skoblokkere som kan vide ut sko på vidden.

Alle skomakere har også dette. Noen dager på en slik maskin, og alle sko blir vide!

http://www.shoecare.biz/Files/Billeder/Ecom/produktbilleder/store/890955-b.jpg :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Endret av Wonders

Annonse

Støtter alle som har sagt Ecco.

Har en onkel med alvorlig grad av Downs syndrom, og en av de mange plagene hans er veldig hovne føtter. Han har aldri brukt annet enn Ecco og føttene hans trives veldig godt med det. Ja de er dyre, men bedre sko skal man lete lenge etter.

• 2 år senere...

Hei

Hei, fant du ut av det? Min mor sliter med samme problem (på tross av daglig bruk av støttestrømper). I tillegg klarer hun ikke å dra opp gidelås på sko, så hun trenger vide sko med borrelås men som kan brukes på vinteren ute. Har sjekket ut alle alternativ som foreslått under i tråden, finner ikke en eneste sko som kan passe henne fra noen av merkene (alle har glidelås og kun tøflene har borrelås).

Annonse
AnonymBruker

Scholl skobutikk i Operapassasjen har slike sko for eldre. Klaveness er også et merke som er brede og har god stabilitet.

Din bestemor kan også få henvisning til en ortoped, som kan lage spesialsko/såler til henne. Det må søkes gjennom nav, og kan ta noe tid, men kan være verdt det.

Anonymous poster hash: 7467c...724

• Liker 1
Gjest alegria

Da har jeg samme klesstil som en 100-åring, i følge din "definisjon".

Anonymous poster hash: 7467c...724

Herregud, har jeg skrevet det noe sted? Jeg jobber i en skobutikk og damer fra 25-100 år kjøper da Gabor. Jeg foreslo disse fordi det er veldig behagelige sko, og er i tillegg brede.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...