Gå til innhold

Vaske strømpebukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne tynne som man bruker under kjoler og skjørt. Skal de håndvaskes eller i maskin? Hvor ofte vasker man dem? hvor mange strømpebukser bør man ha i skuffen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel unngår jeg problemet ettersom de rakner... Bruker ikke strømpebukse til daglig under bukser. Men - de gangene jeg har en som har overlevd kvelden, så stapper jeg dem i vaskepose og vasker på 40 grader i maskin. Går fint det.

• Liker 1
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Oj. Da skal jeg prøve det med min :) Det trodde jeg ikke gikk an. Har alltid vasket mine for hånd.

Skrevet

Jeg bruker strømpebukser til uniform hver eneste dag på jobb, og stapper de bare i maskinen sammen med andre klær på 40 grader. De holder likevel stort sett 3-4 ganger før det går hull i de.

Skrevet

Skyller dem for hånd i vasken jeg.

Gjest Michelle82
Skrevet

Har hatt ett par tynne svarte som har holdt siden april...

Vasker de på 40 grader sammen med andre mørke klær.

Skrevet

Jeg vasker de helt tynneste på 30 kortvask sensitiv i vaskepose (litt drygent ser jeg her, siden de tydeligvis tåler 40 :fnise:), og de litt tykkere vasker jeg på 40 grader.

Skrevet

Vasker de i vaskepose på 40 grader. Stayups bør ikke vaskes på mer enn 30 grader, unngå skyllemiddel, det ødelegger silikonen øverst, slik at de sklir ned.

Ett tips til: Legg strømpene i fryseren ett døgn etter tørk, så holder de bedre mot rakning. Tro det eller ei!

Enjoy,

Vantage

Skrevet

Hei og takk for informasjon og tips! Jeg er ny i strømbukseverdenen.

Er det virkelig slik at man ikke kan forvente at de holder til mer enn 3-4 ganger? Hva med de litt dyrere som man kjøper av bedre kvalitet?

Skrevet

Er det virkelig slik at man ikke kan forvente at de holder til mer enn 3-4 ganger? Hva med de litt dyrere som man kjøper av bedre kvalitet?

De jeg har som holder 3-4 ganger er av aller billigste sort, altså. Typ 25,- på matbutikken.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg kjøper som regel Pierre Robert hold-in - de gjør som regel nytten :) Jeg har lange negler og har vært uheldig med rakning osv, men hvis jeg får den på meg uten å ødelegge den, så holder de ganske lenge. Slenger de bare inn i vaskemaskinen på 40 grader. Men det har skjedd at klokka mi eller en av ringene mine hekter seg i den, og da er løpet kjørt. Men er du forsiktig, så holder de lenge!

Jeg kjøpte en i februar som holder ennå.. :)

Gjest Michelle82
Skrevet (endret)

Kjøpte en 2 pak med strømper på eBay i april for 5 dollar og de har holdt seg frem til nå.

Har en Falke merinoull strømpebukse som går inn i sin tredje vinter nå.

Endret av Michelle82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...