Cata Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Atter en gang opplever jeg at konsistensen på skyllemiddelet endrer seg over tid. Da jeg åpnet flasken så var det normalt litt tyktflytende, nå er det så viskøst at det omtrent må spas ut av flasken og om noe klarer å komme seg fra skyllemiddelkammeret til vasken er uvisst . Bruker Durance, men har opplevd akkurat det samme de få gangene jeg har prøvd meg med "vanlig" skyllemiddel. Hva er det som gjør at det koagulerer på denne måten og finnes det noe man kan gjøre for å motvirke det? Jeg bruker det bare på håndklær og sengetøy så det tar litt tid å bruke opp innholdet i en flaske og det er vanvittig irriterende at det omtrent er ubrukelig lenge før flasken er tom.
Gjest Heloise Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Merkelig. Jeg har aldri opplevd dette med mine skyllemidler enda. Oppbevarer du det på en varm overflate eller i et veldig varmt rom? 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Det samme skjedde her, jeg oppdaget at det var fordi det stod og småkokte på varmekablene på badet. Begynte å sette de i hylla i gangen i stede, hvor det er normal romtempratur eller til og med litt kjøligere, fungerte veldig fint.
Cata Skrevet 5. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2011 Takk, jo det står på badegulvet og der er jo kabler. Har tenkt litt på om det var grunnen men siden jeg ikke har på mye varme så droppet jeg den tanken. *går straks for å flytte flaska*
Djungelvrål Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Står skyllemiddelet på et kaldt rom? Skyllemiddel tåler ikke frost.
Gjest Heloise Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Jeg er ganske sikker på at det kan være grunnen Håper det løser seg (opp) nå
Moscato Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Har du prøvd å spe det ut med litt vann? Jeg har ikke vært borti problemet før, men det kan vel gjerne være litt som med neglelakk og mascara. Mulig at det er for sent nå som det er blitt helt seigt, men om du passer på fra du åpner ny flaske. Uansett: spa ut en liten dæsj og sjekk hvor lett den løser seg i vann. Løser den seg uten problem går den sikkert fint i vasken også, men om den er vanskelig å tynne ut ville jeg latt være å putte den i maskina mtp avleiringer og fortetting.
Hoppetaujenta Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 Skulle vel tro at det å blande inn litt vann i flasken og så riste det godt sammen, skulle løse det hele opp til passelig konsistens igjen?
Cata Skrevet 5. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2011 Det med å spe ut prøvde jeg på en tidligere flaske. Det var ikke udelt vellykket for det ble klumpete i stedet - omtrent som dårlig vispet saus . Men jeg må nok prøve det igjen, for denne flaska er over halvfull og jeg sliter allerede.
Cata Skrevet 5. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2011 Jeg er ganske sikker på at det kan være grunnen Håper det løser seg (opp) nå Flyttet det opp på en hylle i skapet under vasken på badet og håper det beste. Hm, kanskje flytte det til altmuligskapet i gangen i stedet?
Gjest Heloise Skrevet 5. november 2011 #11 Skrevet 5. november 2011 Mine står oppå tørketrommelen (som står oppå vaskemaskinen), det er vel det kjøligste stedet på badet, har aldri opplevd at de tørker ut iløpet av de 6 årene jeg har bodd der
Cata Skrevet 5. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2011 Flaske nå forsøkt utspedd og flyttet ut i skapet i gangen. Oppå tørketrommelen min er det varmere enn på gulvet, varmen stiger som kjent opp og når trommelen har gått en stund så tror jeg den er minst like varm oppå som det gulvet er. Men kablene står naturligvis på hele døgnet, i motsetning til trommelen som er i drift ca. en gang i uka.
Gjest Heloise Skrevet 5. november 2011 #13 Skrevet 5. november 2011 Flaske nå forsøkt utspedd og flyttet ut i skapet i gangen. Oppå tørketrommelen min er det varmere enn på gulvet, varmen stiger som kjent opp og når trommelen har gått en stund så tror jeg den er minst like varm oppå som det gulvet er. Men kablene står naturligvis på hele døgnet, i motsetning til trommelen som er i drift ca. en gang i uka. OT nå, sorry Ok, min trommel blir kun varm på sidene, ikke oppå, så det er safe for min del. Lykke til meg middel-mysteriet
Cata Skrevet 5. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2011 Ja dette ER virkelig et av livets større mysterier. Burde egentlig investere i ny flaske som kan få bo permanent i gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå