Gå til innhold

Kan dere som skriver "typen" om kjæresten deres vennligst slutte med det?

Vanillaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Hva skal vi si da? Mannen, mannebeinet, gubben, husbonden, hubby? Du får gi oss noen akseptable alternativer da vet du, Vanillaa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så ubeskrivelig stygt, at hele kroppen min vrir seg av smerte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skal det virkelig være et komma der? Det ser så ubeskrivelig feil ut... :sjenert:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado

Folk må få velge selv hva de ønsker å kalle sine utkårede, men jeg forstår TS sin frustrasjon om hun ikke liker det ordet. Kanskje ikke på smertenivå, men en mindre irritasjon er jo forståelig om hun forbinder ordet med noe stygt.

Selv kan jeg ikke fordra "gubben" og "kjerringa", jeg får assosiasjoner til par som spiller litt for aktivt på kortet om at her er de så godt inngrodd at de har blitt lei og nedlatende mot hverandre og det er kuuult. Selvfølgelig har de ikke gått lei og de mener det sikkert ikke nedlatende, men hos meg får disse ordene slike assosiasjoner. Men det gjør ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ubeskrivelig stygt, at hele kroppen min vrir seg av smerte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg kan love deg at din smerte er ingenting i forhold til den jeg føler over alle de utropstegnene.

And all those exclamation marks, you notice? A sure sign of someone who wears his underpants on his head.

- Terry Pratchett

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke:

Huff jeg må si meg litt enig ;)

Høres så ehhhhh, vet ikke........ Barnslig ut? Vi har vært gift i 3 år, og det kunne ikke falt meg inn og si " typen og jeg skal ut og spise middag" :)

MEN det er min mening, og han har et navn så jeg fortrekker og bruke det eller mannen min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres så ehhhhh, vet ikke........ Barnslig ut? Vi har vært gift i 3 år, og det kunne ikke falt meg inn og si " typen og jeg skal ut og spise middag" :)

MEN det er min mening, og han har et navn så jeg fortrekker og bruke det eller mannen min.

Jeg synes det ser ufattelig barnslig ut å skrive masse punktum, stor bokstav midt i en setning og masse ekstra bokstaver i ord. Verst er det å.skrive "og" for "å". Det synes typen min og. Vi formelig vrir oss i smerte når vi ser sånt, typen og jeg.

Endret av chikako
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

:takke:

Er myye mer irriterende når jenter med kjæreste eller samboer kaller han mannen sin. det føler jeg blir totaaalt feil når man ikke er gift. Er så mange som gjør det i stavanger. Irriterer meg grenseløst. Har lyst å si "Han er ikke mannen din, dere er bare kjærester. har du lyst å kalle han mannen din så for faen gift deg". Mye bedre å si typen syns jeg. Kjæresten går og an men syns det passer bedre på oslodialekt siden de kan si kjærstn som er mye kortere å si.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men nå er jo du gift. Da blir det plutselig feil å si typen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Koseklumpen

Hva er galt med ordet typen da? :klo:

Jeg liker ikke å skrive mannen min fordi jeg forbinder det med at man skal være gift, så det blir feil for meg. Kjæresten føler jeg blir for useriøst(forstå det den som kan :fnise: ).

Kan skrive samboeren min, noe jeg også gjør, men det må da være lov å variere litt innimelom? :)

Endret av Koseklumpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mange frekke svar her. Føler dere dere virkelig så truffet av dette innlegget at dere synker ned til hennes nivå og hakker på alt av skrivefeil? Ja, TS la fram innlegget sitt på en litt ufin måte, men jeg er sikker på at det er en hel del ord dere andre ikke liker også, uten at det gir oss rett til å hakke på skrivekunnskapene deres.

Dra inn klørne folkens!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...