Gå til innhold

Er plastjuletre stygt eller fint?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva syns folket?

Skal det være plast eller ekte tre?

Min oppfatning er at når det er plast er det best å ta den helt ut og satse på noe som er helt åpenbart kunstig, som de hvite, kunstige trærne.Da kan kunstig være ganske fint.

Sparer penger gjør man også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe slikt?

Jeg tenkte mer på trær som man pynter selv, i størrelsen 150 til 180cm, med greiner og "nåler" i syntet.

Av typen som man legger pakker under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

vel om man har edelgran så er det jo fint, og den gode lukten av ett juletre som står i jula, og som fyller rommet med "jul" Men så er det alt slitet igjen, det ryr etter en viss tid, du må kjøpe nytt hvert år, og det er jo ikke billig det heller ;)

Jeg mener gå for kunstig, du sparer miljøet og naturen + du får mer for pengene med å kjøpe kunstig, som varer og varer i ett par år :)

Men det kommer jo ann på hvilken kunstig tre du skaffer deg

enten 1: Juletre

Eller

2: Juletre 2

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på trær som man pynter selv, i størrelsen 150 til 180cm, med greiner og "nåler" i syntet.

Av typen som man legger pakker under.

Et som ser "ekte" ut?

Jeg bruker plasttre, fordi jeg ikke vil ha barnåler overalt, har 2 katter, og det er insekter i ekte tre. Ekte tre er det peneste, men vil ikke ha alt som følger med inn :)

Er hos min mor på selve julaften og de bruker ekte tre. Pynter det også lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et som ser "ekte" ut?

Ja, jeg tenker på et som i utgangspunktet er ment å være en kopi av et ekte tre.

Selv ville jeg gjerne satt opp igjen treet fra i fjor, som er i plast og er snøhvitt. Men jeg har en samboer som sier syntet ikke lukter jul.Dessuten savner hun den tradisjonelle grønne fargen, men liker ikke grønne, syntetiske kopier av ekte trær, siden "de har jo ikke ekte nåler heller."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel om man har edelgran så er det jo fint, og den gode lukten av ett juletre som står i jula, og som fyller rommet med "jul" Men så er det alt slitet igjen, det ryr etter en viss tid, du må kjøpe nytt hvert år, og det er jo ikke billig det heller ;)

Jeg mener gå for kunstig, du sparer miljøet og naturen + du får mer for pengene med å kjøpe kunstig, som varer og varer i ett par år :)

Men det kommer jo ann på hvilken kunstig tre du skaffer deg

enten 1: Juletre

Eller

2: Juletre 2

:)

I utgangspunktet ville jeg gått for tre nummer 2.

Men syns i grunnen det er finere når man tar den helt ut så det er åpenbart at treet nettopp er plast, ved å velge en annen farge enn grønn.

Da synes jeg klassisk hvitt er finest, eller hvitt som glitrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt plast i hus de 4-5 siste årene og vi er veldig fornøyde med det. Har et tre som ser veldig naturtro ut, hatt noen "åh, er det ikke ekte?!"-runder med gjestene ja. Slike som har metall i greinene kan man fint dandere slik at treet ikke blir helt A4, rufse litt i greinene så ser det ut som det kommer fra skogen.

Enkelt, rimelig og miljøbesparende i det lange løp hvis man tar godt vare på treet. Er jo ikke mange dagene det er snakk om at det brukes per år, og et tre som står i stua i desember og ligger på loftet resten av året blir ikke akkurat solbleiket heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å kjøpe av plast.

Jeg syns absolutt det er finest med ekte, men syns det er så unødvendig å hugge ned et tre for å ha det max en måned.

Et plasttre varer som sakt flere år, og da kan jeg godt legge litt penger i det, og få et som ser fint ut=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg foretrekker ekte trær, men alt jobbet som kommer med det, og de grusomme barnålene i alle sokker... Plasttre er en drøm i forhold.

Av kunstige trær foretrekker jeg grønne som ser delvis ekte ut, men de superkunstige kan være fine de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med et hvitt plastjuletre som hadde sølv i seg. Hadde ingen problemer med det, så det fungerte akkurat som vanlig juletre for meg.

Vet ikke hvordan det er å ha vanlig juletre, for det har jeg aldri hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på et som i utgangspunktet er ment å være en kopi av et ekte tre.

Selv ville jeg gjerne satt opp igjen treet fra i fjor, som er i plast og er snøhvitt. Men jeg har en samboer som sier syntet ikke lukter jul.Dessuten savner hun den tradisjonelle grønne fargen, men liker ikke grønne, syntetiske kopier av ekte trær, siden "de har jo ikke ekte nåler heller."

Dere kan jo få tak i noe granbar, og pynte med her og der. Det er veldig dekorativt og lukter godt av granbar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg bruker bare kunstig tre jeg, det er liksom bare meg her og jeg tar det ikke så nøye. Hadde jeg hatt egen familie så tror jeg nok jeg ville valgt ekte fordi jeg husker stasen ved å ha et ekte tre i stua fra jeg var liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har et plasttre som jeg selv synes er pent. Jeg er allergisk mot ekte juletre. Hvitt juletre høres fælt ut, men det er sikkert bare uvant tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviholder på plasttre. Innerst inne synes jeg ekte er finest (og lukter best), men tanken på nåler utover halve gulvet, samt alt styret med å bli kvitt buskveksten når jula er over får meg til å heie ivrig på plasttre.

Mitt er grønt og ser sånn halvnaturlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastjuletre her også, miljøvennlig og er like pent år etter år.

Mitt ser rimelig naturlig ut,og jeg har alltids en juledekorasjon med lys og granbar på bord i stua, så god julelukt får jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Perfect Home har kjempe fine plasttrær!

http://perfecthome.mediabook.no/no/ - langt bak i katalogen. Disse ser ganske så ekte ut, men koster en god del.

Kjøpte selv et plasttre på plantasjen, på pakken stod det 180 cm, men da jeg satte det opp var de siste 20cm kun en lang kvist :S Utrolig irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS, syns faktisk det er finest å "ta det helt ut" hvis man først skal ha plast. Syns for eksempel det nederste bildet på denne siden er fint. Farmor har ett grønt ett som ser skikkelig falskt ut, med billige julekuler som henger fast på. Ikke pent :lete:

edit: syns dette var fint også. Litt spesielt og annerledes, men fremdeles fint.

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke jul uten ekte edelgran i det koselige hjemmet vårt. Å pynte treet med julemusikk i bakgrunnen og en julegløgg i nærheten, er en tradisjon jeg setter pris på.. I år har jeg lyst å ta en sledetur, og at sambo hogger drømme-treet. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor startet med å pynte med bare røde julekuler et år. Det var en liten overgang for oss barna, selv om vi var 15+ alle sammen. Deretter fikk min far nok av å støvsuge barnåler hele jula, så da ble det jammen et grønt juksetre med bare røde julekuler en del år. I fjor kom jeg hjem til et hvitt plastikktre med bare røde julekuler, ingen julestjerne og en strålende fornøyd mor som mente at "hvis det først skal være juks, kan det jo SE sånn ut også!". Et lite sjokk, kan man si!

... men det så jo ikke så verst ut, da. Veldig "Bo Bedre"-stil over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...