Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp fått meg en spire og jeg håper så veldig på at den sitter! Jeg har plantet den i kjøkkenkarmen, men vet ikke hva mere jeg kan gjøre akkurat nå. Jeg føler meg veldig usikker på hva jeg kan og ikke kan gjøre i forhold til spiren, for jeg vet at den er veldig ømfindtlig. Jeg vet at mange slike spirer ikke setter seg, men håper jo at min gjør det. Jeg lurer litt på hvordan jeg kan vite om den har satt seg? Får den en slags knekk i stilken?

Søsteren var innom her tidligere og lurte på hva det ble ut av spiren, men da sa jeg jo at det var det altfor tidlig å si noe om. Nå er den jo bare et lite blad. Men om en måneds tid sa jeg at vi kanskje kunne se hva slags rase det var. Da lurte hun på hvor jeg hadde fått den fra (hun er meget hageinteressert og jeg vet at det er mye konkurranse i det miljøet) og da sa jeg bare at det var privat, å da regner jeg med at hun dro rett hjem til mor og far og sladret, så nå vet nok hele slekta at jeg har en spire. Men det kan jeg jo ikke bry meg om nå!

I morgen er jeg bedt på fest, men jeg føler ikke for å gå. Hvis alt ser bra ut i hele morgen kan jeg kanskje vurdere å ta en liten sving bortom, Men sånn som jeg føler det nå vil det bli feil. Hvis noe skulle skje med spiren pga at jeg gikk på fest, nei, da ville jeg fått det tungt. Nå titter den så vidt over pottekaneten og se frisk ut, men man vel jo aldri. Den har bare fått vann (destillert) og jeg har filter i vinduet. Tror dere det går bra?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har hørt at man kan kontakte noe som kalles en jordmor for å få hjelp, råd og tips. Ganske logisk, egentlig. Det ligger liksom i navnet.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har hørt at man kan kontakte noe som kalles en jordmor for å få hjelp, råd og tips. Ganske logisk, egentlig. Det ligger liksom i navnet.

:ler:

Jordmor!!!

Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg er ikke sikker. for sikkerhets skyld må du overvåke den døgnet rundt. jeg hadde sluttet i jobben hvis jeg var deg. bare for å være hjemme med den lille spiren. det holder ikke å vanne den heller. du må klappe den og si at alt ordner seg. dessuten trenger den å dusje, så du må finne en sprayboks du kan ha vann på. pass på at den ikke drukner. du burde gi den en paraply

• Liker 1
Skrevet

jeg er ikke sikker. for sikkerhets skyld må du overvåke den døgnet rundt. jeg hadde sluttet i jobben hvis jeg var deg.

Neineinei! Å ha en spire er ikke en sykdom! :kjefte: Du skal fortsette å jobbe og bidra til samfunnet! :regler: Evt spirer er en privatsak som ikke skal belaste jobben din.

• Liker 7
Gjest Uglefot
Skrevet

Men,hvor lenge skal spiren sitte? Burde den ikke stå snart?

Skrevet

Gikk du på fest Pet? Hvordan går det med spiren? Magefølelsen er viktig i et spire-prosjekt, så lenge du har en god magefølelse så tror jeg det går bra.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Neineinei! Å ha en spire er ikke en sykdom! :kjefte: Du skal fortsette å jobbe og bidra til samfunnet! :regler: Evt spirer er en privatsak som ikke skal belaste jobben din.

:skratte::skratte: jeg venta på at noen skulle tro jeg var seriøs. men det andre var du enig i eller? hehehehe

Endret av Nuppdupp
Skrevet

:skratte::skratte: jeg venta på at noen skulle tro jeg var seriøs. men det andre var du enig i eller? hehehehe

At spirer trenger vann og ikke skal druknes er en kjent sak. Men du må passe på at det bare er vann. Alkohol for eksempel er ikke bra for små spirer, du bør også passe på at den ikke får for mye sukker, så brus er heller ikke bra. :nei:

Gjest Nuppdupp
Skrevet

At spirer trenger vann og ikke skal druknes er en kjent sak. Men du må passe på at det bare er vann. Alkohol for eksempel er ikke bra for små spirer, du bør også passe på at den ikke får for mye sukker, så brus er heller ikke bra. :nei:

jeg vanner blomstene og spirene mine med alkohol og brus. de ser ut til å like brus dagen derpå

Skrevet

jeg vanner blomstene og spirene mine med alkohol og brus. de ser ut til å like brus dagen derpå

Ja, da skal du være sikker på at hvis du, mot formodning, får spiren til å sitte, så får den misdannelser og snikende sykdommer av ulik alvorlighet! Og sukkeravhengighet, ikke minst! :rope:

Skrevet

Pass på å ikke røyk foran spiren, da kan spiren bli skadet for livet!

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Ja, da skal du være sikker på at hvis du, mot formodning, får spiren til å sitte, så får den misdannelser og snikende sykdommer av ulik alvorlighet! Og sukkeravhengighet, ikke minst! :rope:

ro deg ned dame. det var en spøk. huff så slitsom du er :gjeiper:

Skrevet

ro deg ned dame. det var en spøk. huff så slitsom du er :gjeiper:

Tror kanskje det heller er du som ikke tar en spøk..? :sjenert:

(Eller tullet du nå?)

• Liker 4
Gjest Koseklumpen
Skrevet

Du må huske å snakke å dulle mye med spiren og husk å gi den masse frisk luft.

Men du må, for alt i verden, ikke sette den noen min forran en tv. Det kan visst nok være kjempe skadelig. :nei:

Skrevet

Har hørt at klassisk musikk er bra for små spirer. Sett på litt Grieg eller Chopin på stereoanlegget og spiren vil vokse og kose seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...