Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke FLERE kvinner PESSAR ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du skjønte ikke helt matematikken i dette, du? La oss prøve en gang til:

La oss si at du skal ha sex tre timer i strekk tre ganger om dagen (bare et eksempel). Du har sovet med pessaret i åtte timer, har sex kl 08.00 i tre timer (til kl 11.00) og har så pessaret i skjeden i ca seks timer etterpå for sikkerhetens skyld. Da har du gått 14 timer med pessaret i og klokka er ca. 17.00 på ettermiddagen. Nå kan det jo hende at du fikk lyst på mer sex f.eks. kl 13.00. Da må pessaret for å ha full sikkerhet sitte i seks timer etter kl 13.00, og da er kl 19.00. Men hva hvis frk WW får lyst på kveldssex kl 18.00? Da må pessaret ha nye seks timer virketid på innsiden etter dette, og da er klokka 24.00. Da har du allerede gått med pessaret inni deg konstant i 24 timer, og jeg tok ikke hensyn til mer en et par kjappiser de siste gangene her. Skal man regne 3 timer sex i strekk hver omgang, blir regnestykket enda verre og krever enda lengre tid med pessaret på plass inni kroppen. Altså: du må enten ha mye mindre sex enn du skryter av, eller så går du konstant med pessaret i kroppen. Noe som ikke er spesielt heldig.

Jeg har ikke så veldig lyst til å forsvare dette kvinnfolket, men rett skal være rett; hun svarte faktisk at hun bruker kondom i den perioden pessaret må tas ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så veldig lyst til å forsvare dette kvinnfolket, men rett skal være rett; hun svarte faktisk at hun bruker kondom i den perioden pessaret må tas ut :)

Gløm det jeg skreiv her. Jeg leste ikke innlegget ditt ordentlig og trekker tilbake dette :P

Skrevet

Du skjønte ikke helt matematikken i dette, du? La oss prøve en gang til:

La oss si at du skal ha sex tre timer i strekk tre ganger om dagen (bare et eksempel). Du har sovet med pessaret i åtte timer, har sex kl 08.00 i tre timer (til kl 11.00) og har så pessaret i skjeden i ca seks timer etterpå for sikkerhetens skyld. Da har du gått 14 timer med pessaret i og klokka er ca. 17.00 på ettermiddagen. Nå kan det jo hende at du fikk lyst på mer sex f.eks. kl 13.00. Da må pessaret for å ha full sikkerhet sitte i seks timer etter kl 13.00, og da er kl 19.00. Men hva hvis frk WW får lyst på kveldssex kl 18.00? Da må pessaret ha nye seks timer virketid på innsiden etter dette, og da er klokka 24.00. Da har du allerede gått med pessaret inni deg konstant i 24 timer, og jeg tok ikke hensyn til mer en et par kjappiser de siste gangene her. Skal man regne 3 timer sex i strekk hver omgang, blir regnestykket enda verre og krever enda lengre tid med pessaret på plass inni kroppen. Altså: du må enten ha mye mindre sex enn du skryter av, eller så går du konstant med pessaret i kroppen. Noe som ikke er spesielt heldig.

Jeg sier jo at når jeg tar pauser fra pessar- bruker jeg kondom istede. Forde jeg kjenner det selv når jeg blir litt sår og øm der hvor pessaret sitter.

Da har vi sex med kondom. Så jeg går ikke rundt med pessaret inni meg i 24 timer...

Jeg tar da pauser. Vil jeg has mer sex da bruker jeg bare kondom.

Skrevet

Det er greit, men da er jo det også en "svakhet" med pessaret. Kondom er både hormonfritt, enklere og mer sikkert enn pessar, så hvorfor fremstilles da pessar som det beste alternativet? Hvorfor ikke bruke kondom hele tiden da?

• Liker 3
Skrevet

Det er greit, men da er jo det også en "svakhet" med pessaret. Kondom er både hormonfritt, enklere og mer sikkert enn pessar, så hvorfor fremstilles da pessar som det beste alternativet? Hvorfor ikke bruke kondom hele tiden da?

Da kan du også glemme dette, og så kan vi jo sende spørsmålet videre til WW. Hvorfor ikke bare heller bruke kondom hele tiden?

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier jo at når jeg tar pauser fra pessar- bruker jeg kondom istede. Forde jeg kjenner det selv når jeg blir litt sår og øm der hvor pessaret sitter.

Da har vi sex med kondom. Så jeg går ikke rundt med pessaret inni meg i 24 timer...

Jeg tar da pauser. Vil jeg has mer sex da bruker jeg bare kondom.

Så hvorfor ikke bruke kondom hele tiden? Eller sette inn en kobberspiral, så slipper du å tenke på å måtte sette inn pessar i det hele tatt? Mye enklere. Og ingen hormoner...

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa bare ifra om at hun bruker det. At det er en annen svakhet er jeg helt enig med deg i :) Jeg hadde nok foretrukket kondom hele tiden, fremfor pessar.

Skrevet

Så hvorfor ikke bruke kondom hele tiden? Eller sette inn en kobberspiral, så slipper du å tenke på å måtte sette inn pessar i det hele tatt? Mye enklere. Og ingen hormoner...

Excactly my point! :)

Hva sier du, ww?

Skrevet

Tja...p-piller gir en liten økning i risiko for brystkreft, men det reduserer risikoen for eggstokk-kreft og livmorkreft (endometrium-kreft).

Jeg får ikke nedsatt sexlyst, ikke tørre slimhinner, har aldri hatt sopp, ingen andre bivirkninger. Da synes jeg jeg er heldig som bare kan ta en liten pille hver morgen og slippe å tenke på om jeg har pessaret med meg, når i forspillet det passer best å sette det inn, om han kan kjenne det, når jeg kan ta det ut igjen, rengjøring, osv osv.

Fint at det fungerer for deg - utrolig upraktisk og for lite sikkert for min del :)

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Og et lite apropos angående blodpropp: hormonprevensjon uten østrogen gir ikke samme blodproppfaren. Noen påstår til og med at blodproppfaren elimineres og at omtrent alle kvinner kan gå på gestagenprevensjon. Prevensjon med kun gestagenstoff er minipiller, p-stav, p-sprøyte og hormonspiral.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke ha et fremmedlegeme i kroppen- jeg ikke kan ta ut selv.Jeg SKAL ha full kontroll selv. Så tungvint å måtte gå til lege for å få det ut.Eller satt inn.

Jeg vil ikke forstyrre min menstruasjonssyklus med kobberspiral. Få problemer med spotting og evt. sterkere menssmerter med kobberspiral. Jeg gidder ikke forstyrre min naturlige menstruasjon. Det vil gi bivirkninger som sterkere menssmerter, kanskje mer blødninger og spotting. Kjipe ting å plages med.

Kobberspiral har også bivirkninger. Ingen får rote med min livmorhals og stikke noe fremmedlegemer oppi der. Synes det er ekkelt rett og slett. Og det er vondt å få det satt inn.Særlig for en som ikke har født. Så blir jo passasjen inn der veldig lukket og trang.Må vell ha bedøvelse om det skal være mulig å få en kobberspiral inn der.Ja kanskje full narkose : ) Og det er ikke alle som tåler kobberspiral heller. Du kan få infeksjoner, graviditet utenfor livmor og mye rart . Bare pes å få det satt inn og ut .

Skrevet

Forde det er extra opphissende og deilig for både HAN & HENNE og slippe kondom .

Forde det føles mer naturlig ut for både han & henne.

Forde menn ofte ikke liker kondom. I hvertfall ikke hele tiden.

Forde jeg liker å kjenne orgasmen hans bedre. Og han min orgasme . Og han føler mer- uten kondom.

Også jeg: )

Selv om kondom sex også er veldig deilig. Er det deilig å slippe også .

Skrevet (endret)

Jeg vil ikke ha et fremmedlegeme i kroppen- jeg ikke kan ta ut selv.Jeg SKAL ha full kontroll selv. Så tungvint å måtte gå til lege for å få det ut.Eller satt inn.

Jeg vil ikke forstyrre min menstruasjonssyklus med kobberspiral. Få problemer med spotting og evt. sterkere menssmerter med kobberspiral. Jeg gidder ikke forstyrre min naturlige menstruasjon. Det vil gi bivirkninger som sterkere menssmerter, kanskje mer blødninger og spotting. Kjipe ting å plages med.

Kobberspiral har også bivirkninger. Ingen får rote med min livmorhals og stikke noe fremmedlegemer oppi der. Synes det er ekkelt rett og slett. Og det er vondt å få det satt inn.Særlig for en som ikke har født. Så blir jo passasjen inn der veldig lukket og trang.Må vell ha bedøvelse om det skal være mulig å få en kobberspiral inn der.Ja kanskje full narkose : ) Og det er ikke alle som tåler kobberspiral heller. Du kan få infeksjoner, graviditet utenfor livmor og mye rart . Bare pes å få det satt inn og ut .

Nå skal ikke du innbille deg for sterkt at kvinner som ikke har født, alltid er så mye trangere noe sted, enn kvinner som har. Spiralen er forøvrig bitteliten, og det er ikke vondt å sette den inn. Ikke verre en vanlige gynekolog-undersøkelser. Back in the days, da jeg satte inn min, var det iallefall ikke vondt. Så nei, hverken bedøvelse eller narkose er nødvendig.

Det kan gi bivirkninger, men det er ikke sånn at alle får det. Og det er slett ikke noe pes å få satt den inn, eller ta den ut. Iallefall ikke mer pes enn å måtte sette inn eller ta ut pessaret til stadighet.

Men siden du nå ikke vil ha spiral; hva med kondom? Det kan jo attpåtil inngå i det felles forspillet, slik at du slipper å luske inn på badet, sette inn pessaret, og ha et privat lite forspill der. For så å luske deg ut til mannen, og få ham til å tro at du er sååå våt fordi du er sååå kåt av deg. Mens faktum egentlig er at du lekte med deg selv litt før han slipper til. =P

Jeg blir våt uten å måtte leke med meg selv alene først, så jeg har enda bedre sex enn deg. =P

Endret av Raven Emerald
  • Liker 3
Skrevet

Forde det er extra opphissende og deilig for både HAN & HENNE og slippe kondom .

Forde det føles mer naturlig ut for både han & henne.

Forde menn ofte ikke liker kondom. I hvertfall ikke hele tiden.

Forde jeg liker å kjenne orgasmen hans bedre. Og han min orgasme . Og han føler mer- uten kondom.

Også jeg: )

Selv om kondom sex også er veldig deilig. Er det deilig å slippe også .

Og samme fordelene har andre prevensjonsmetoder.

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Kan man ikke ta ut spiralen selv også? Man må vel ikke gå til legen for å ta den ut?

Skrevet

Kan man ikke ta ut spiralen selv også? Man må vel ikke gå til legen for å ta den ut?

Jeg tok ut min selv, men den var på vei ut selv, kjente jeg. Da hadde jeg hatt den i vel halvannet år.

Å ta den ut, var like lite vondt som å ta ut en tampong.

Gjest Michelle82
Skrevet

Beste med p-piller er at en slipper mensen.

Skrevet

så bra at du har funnet noe som er genialt for deg!

selv bruker jeg kobberspiral, og den er jo også helt hormonfri :)

og den trenger man jo "aldri" å tenke på :)

Får jeg spørre om du har fått barn tidligere? Jeg ønsker veldig sterkt denne spiralen, da ingenting annet fungerer for meg, men blir nektet pga spiralen anbefales for de som har født.

Gjest Consensio
Skrevet

Får jeg spørre om du har fått barn tidligere? Jeg ønsker veldig sterkt denne spiralen, da ingenting annet fungerer for meg, men blir nektet pga spiralen anbefales for de som har født.

Jeg har ikke barn, men fikk spiral.

Om din lege er så gammeldags at han nekter deg en spiral, så syns jeg du burde gå til en annen lege

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...