womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #21 Skrevet 4. november 2011 UTVILSOMT. Egentlig rart du har tid til å sitte her i det hele tatt Okey. Hvis jeg har en fast partner. Som jeg skal møte ute på byen . Så setter jeg bsare pessaret på plass før jeg går ut . Så er jeg klar for sex. Også spontan sex . Det kan sitte på flere timer før " planlagt samleie ". Okey , blir det ikke noe ...så kan jeg bare dra det ut. Det er ikke noe problem. Man KAN ha spontan sex - selv med pessar. Dersom man har sterk nok motivasjon til å ha sex og faktisk KAN planlegge litt " frekt " .... Noe som er veldig enkelt for meg i hvertfall : ) Jeg kan også bare ha pessaret og sæd drepende krem i veska. Og ta det med meg ut om jeg vil. Det tar ikke så stor plass i veska. Ingen problem. Det er enkelt. Når man er som meg. GLAD I SEX : )
Gjest Consensio Skrevet 4. november 2011 #22 Skrevet 4. november 2011 Pessar passer ikke for meg, men jeg er enig i at det burde fokuseres mer på hormonfrie preparater. Selv bruker jeg kobberspiral, men jeg sjekket ut pessar først før eg fant ut at det absolutt ikke var noe for meg
womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #23 Skrevet 4. november 2011 Pessar passer ikke for meg, men jeg er enig i at det burde fokuseres mer på hormonfrie preparater. Selv bruker jeg kobberspiral, men jeg sjekket ut pessar først før eg fant ut at det absolutt ikke var noe for meg Pessar passer nok best for kvinner som har sterk egen-motivasjon for sex. I og med at det må settes på plass - før planlagt sex. Kvinnen må selv planlegge at i kveld har jeg lyst på sex. Ergo hun må sette pessaret på plass i god tid før hun tenker på å prØve seg på mannen ... Men i et fast forhold er jo ikke dette vanskelig. Jeg vet jo at han er tilgjengelig omså hver kveld. Så da er det bare å sette på plass pessaret etter tannpussen... Som sagt- jeg synes det bare er opphissende å gjøre meg klar for sex. Jeg gleder meg til sex når jeg skal legge meg. Og gjør meg klar til det. I et fast forhold er det enkelt å bruke pessar. Skjelden mannen sier nei til sex... Og er jeg nyforelsket og singel , så setter jeg på pessaret FØR jeg skal på besøk til min nye flamme. Så er jeg klar for spontan sex. Synes det bare er extra opphissende å ha pessaret på og vite at jeg er klar... Man blir nok litt extra sex fixert ...når man bruker pessar...
Alice123 Skrevet 4. november 2011 #24 Skrevet 4. november 2011 Trodde det bare var damer i amerikanske sitcoms som brukte pessar, jeg. Ante ikke de solge slikt her til lands. Selv bruker jeg kondomer. Fordi jeg blir helt ødelagt av hormoniell prevansjon (samtlige bivirkninger - SAMTIDIG!). Selv syntes jeg kondomer er "helt ok". Tar et nanosekund å ta det på, og er noe jeg alltid har i veska i tilfelle rottefelle. 5
Gjest Consensio Skrevet 4. november 2011 #25 Skrevet 4. november 2011 Nå er jeg i et fast forhold da. Og jeg tar minst like mye initiativ til sex som han, og kan fint planlegge at i kveld blir det sex. Likevel passer det bare ikke for meg, jeg trives ikke med det, og samtidig liker jeg godt kobberspiral som også gjør at vi kan være mye mer spontane 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #26 Skrevet 4. november 2011 Jeg gikk til legen for et par år siden for å anskaffe meg et sånt, men da sa hun at det ikke var å få tak i her til lands lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #27 Skrevet 4. november 2011 jeg har ikke mensen.. så nei ikke bruk her :) 1
MalloryK Skrevet 4. november 2011 #28 Skrevet 4. november 2011 Hvordan i all verden får du den ut igjen? Det er jo ingen tråd eller noe
womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #29 Skrevet 4. november 2011 Hvordan i all verden får du den ut igjen? Det er jo ingen tråd eller noe Jeg klarer såvidt å nå litt tak i kanten på pessaret. Så drar jeg den bare ut. Av og til sitter den så fast at det er litt vanskelig å få den ut. Akkurat som en " sugekopp" det er vakum i ... Men jeg klarer alltid å få den ut. Har heldigvis lange nok fingre : ) Til å nå tak i kanten på den.
womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #30 Skrevet 4. november 2011 Jeg gikk til legen for et par år siden for å anskaffe meg et sånt, men da sa hun at det ikke var å få tak i her til lands lenger. Gå til en annen lege... Hvis du får tatt mål og riktig pessar størrelse , så er det bare å bestille både pessar og krem på internett... De varer i mange mange år...Har flere stykker jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #31 Skrevet 4. november 2011 Jeg har brukt PESSAR og gummi som prevensjonsmiddel fra jeg var bare veldig ung ca 18- 20 år gammel.Merket fort at p-piller ga masse unødvendige bivirkninger og t.o.m underlivs plager. Så HELDIGVIS fant jeg PESSARET, lærte meg å bruke det i veldig ung alder og har vært kjempefornøyd med det i alle år. Nå er jeg blitt 30 + og akter ikke å slutte å bruke pessaret. Det er fantastisk å slippe hormonell prevensjon. Sex er best når kroppen får " leve " naturlig og uten påvirkning av kunstige hormoner.Fatter ikke at kvinner gidder å sprøyte seg full av kunstige hormoner og plages med bivirkninger et helt liv...Når det tross allt finnes PESSAR som er enkelt å bruke og helt uten bivirkninger. Jeg tror pessar er verdens beste prevensjonsmiddel. Har aldri blitt ufrivillig gravid med det. Aldri. Det er veldig sikkert om man bruker det riktig. Kanskje du er ufruktbar? Og by the way; hvis du ikke har brukt p-piller på 10-15 år har du jo lite peiling. Utviklingen på hormonprevensjon har gått fremover siden du brukte p-piller. Mindre hormoner bl.a. Det er heller ikke sånn at alle reagerer som du på p-piller. Hvis du bare prøvde en type, kan du jo heller ikke vite hvordan andre typer funker på kroppen din. Jeg har lyst på sex, er våt så det holder og har ingen problemer med å nyte sex. Jeg tar en liten pille hver dag, og kan ha sex når som helst og hvor som helst, helt uten problemer. Sopp har jeg ikke hatt siden før jeg begynte på pillen. Fint for deg at pessar funker, men jeg føler ikke for å bytte ut mitt spontane sexliv med roting i vagina med gummiskål og krem i to minutter hver gang jeg skal ha sex. Dessuten blir det jo vanskelig å ha sex flere ganger om dagen hvis man må ha pessaret i seks timer etter sex, da hver ny omgang gir seks nye timer å vente. Å gå med pessar hele døgnet er jo ikke et alternativ. Nei, du må gjerne finne glede i å fingre deg selv med gummikopp og krem i to minutter mens du varmer opp, men jeg foretrekker heller å bare hive meg rett på mannen og bruke de to minuttene sammen med ham Så kan han heller fingre meg uten noe tull med gummikopp og krem. Mye bedre forspill! Og ja, jeg vet hvordan kroppen min fungerer uten hormoner, så jeg vet at p-piller ikke gjør meg verre. I tillegg har jeg sjeldent menstruasjon lengre og når jeg får den blør jeg lite i maks to dager, så det betyr mer sex på meg enn om jeg skulle brukt pessar og blødd ei uke i strekk hver måned. Jeg må nok skuffe deg, for vi er faktisk en god del damer som har råbra sex med hormonprevensjon! Og vi slipper å planlegge, vi bare peiser på med sex når som helst. 6
Kite Skrevet 4. november 2011 #32 Skrevet 4. november 2011 Det finnes forresten også et hormonfritt p-pillemerke, det heter Cerazette. Ble anbefalt dette merket av en helsesøster.
Gjest Blubberella Skrevet 4. november 2011 #33 Skrevet 4. november 2011 Det finnes forresten også et hormonfritt p-pillemerke, det heter Cerazette. Ble anbefalt dette merket av en helsesøster. Det er ikke hormonfritt, men inneholder bare gestagen (progesteronstoff) og ikke østrogenstoff. Samme som hormonspiral og p-stav. 3
MalloryK Skrevet 4. november 2011 #34 Skrevet 4. november 2011 Klarer ikke helt skjønne hvordan mannen ikke merker noe til pessaret?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #35 Skrevet 4. november 2011 Hva med p-ring da, womenwomen? Er det like usexy som p-piller? 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #36 Skrevet 4. november 2011 Klarer ikke helt skjønne hvordan mannen ikke merker noe til pessaret? Det kommer kanskje an på mannens utstyr? Kanskje WW sine menn har vært litt under gjennomsnittet. 10
Rayanne Skrevet 4. november 2011 #37 Skrevet 4. november 2011 Jeg ser ingen grunn til å bruke noe så kronglete, så lenge kobberspiralen fungerer utmerket for meg. Men sitter ikke pessaret på livmorhalsen? Hva skjer når mannen støter borti det? Sitter det fortsatt på plass?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #38 Skrevet 4. november 2011 Jeg ser ingen grunn til å bruke noe så kronglete, så lenge kobberspiralen fungerer utmerket for meg. Men sitter ikke pessaret på livmorhalsen? Hva skjer når mannen støter borti det? Sitter det fortsatt på plass? Godt spørsmål. Man blir jo bunnet i mange stillinger, og da er det jo umulig å ikke komme borti.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #39 Skrevet 4. november 2011 jeg har spiral. kobberspiral.. har ikke hatt noen form for bivirkninger og har fått dypere orgasmer etter at jeg satte den inn.
Gjest Koseklumpen Skrevet 4. november 2011 #40 Skrevet 4. november 2011 Sooo... Hvis jeg dropper hormonprevensjon blir jeg låtene? Shit, da tror jeg samboeren min skaffer seg hengelås, for jeg er så og si alltid lysten på han. Har veldig ofte sex. Han kan ta meg hvor som helst, når som helst uten at vi trenger å stresse med noe. Så,i følge deg, blir jeg kåtere uten hormonene. Da kommer jeg jo til å ha dam rundt meg hele tiden pga kåthet jeg da 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå