womenwomen Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Mange damer bruker prevensjon som inneholder hormoner. Dette nedsetter ofte sexlysten,reduserer også den naturlige lubrikasjon i underlivet og t.o.m følsomheten og t.o.m gleden av sex, når man først har det. Forde nedsatt sexlyst gjør det vanskeligere å tenne sexuelt. Følgeproblem med det er jo også redusert nytelse,tørrere underliv enn normalt og vanskeligere for å oppnå orgasme. Er jo umulig hvis man ikke er tilstrekkelig tennt i utgangspunktet når man har sex. Jeg har brukt PESSAR og gummi som prevensjonsmiddel fra jeg var bare veldig ung ca 18- 20 år gammel.Merket fort at p-piller ga masse unødvendige bivirkninger og t.o.m underlivs plager. Så HELDIGVIS fant jeg PESSARET, lærte meg å bruke det i veldig ung alder og har vært kjempefornøyd med det i alle år. Nå er jeg blitt 30 + og akter ikke å slutte å bruke pessaret. Det er fantastisk å slippe hormonell prevensjon. Sex er best når kroppen får " leve " naturlig og uten påvirkning av kunstige hormoner.Fatter ikke at kvinner gidder å sprøyte seg full av kunstige hormoner og plages med bivirkninger et helt liv...Når det tross allt finnes PESSAR som er enkelt å bruke og helt uten bivirkninger. Jeg tror pessar er verdens beste prevensjonsmiddel. Har aldri blitt ufrivillig gravid med det. Aldri. Det er veldig sikkert om man bruker det riktig. Så vil bare reklamere extra positivt for PESSARET - I LOVE I `T . Alltid kåt og våt og klar. Fantastisk deilig sex og lett å oppnå orgasmer både klitoris og vaginalt. Det finnes INGEN prevensjonsmiddeler i dag- som kan utkonkurrere pessaret...mener jeg. Jeg har ikke hatt sopp- infeksjon heller etter at jeg kuttet ut p-pillene for mange mange år siden...Noe jeg ofte var plaget med da jeg gikk på p-piller. Etter jeg sluttet og brukte kunn pessar eller kondom, så har jeg ikke hatt en eneste sopp infeksjon . Det er MANGE MANGE år siden nå...ja over 15 år siden jeg hadde sopp infeksjon. Noe jeg vet andre kvinner ofte er hyppig plaget med. Men ikke jeg : ) Herlig . Siden all hormonprevensjon vanligvis har kjedelige bi-virkninger.
Miki Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Slik prevensjon passer ikke for meg av ulike grunner jeg ikke vil fortelle om (personlige grunner).
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Å dra frem pessar og krem for hver gang er lite fristende. 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Vel, av 100 kvinner vil 4-18 bli gravid selv om de bruker pessar. I tillegg kan det være kronglete å sette inn, man må avbryte kosen for å få det på plass, jeg HATER å putte fingrene oppi der (syns til og med tamponger er grusomme å sitte inn) og man må ha det i 6 timer etter sex. Derfor bruker ikke jeg pessar :-) 11
Gjest Anuket Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Nei uff, jeg trenger p pillene mine. Jeg begynte på pillen fordi jeg har hatt en historie med veldig ukontrollerbar menstruasjon, med store smerter, mye blødninger osv. Pessar kommer ikke til å fjerne noe av det, så da frister det ikke i det hele tatt for min del. Pillen har for meg redusert mengden blødninger og smerter litt, så det gir jeg ikke opp 4
Kite Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Forstår ikke hvordan det kan være sikkert :gjeiper: Ser jo helt jalla ut, og ikke minst ubehagelig... Men bra at det funker for deg! 3
Gjest NozMonster Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 så bra at du har funnet noe som er genialt for deg! selv bruker jeg kobberspiral, og den er jo også helt hormonfri og den trenger man jo "aldri" å tenke på 4
womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2011 (endret) Å dra frem pessar og krem for hver gang er lite fristende. Det er forde du ikke har prøvd det og lært deg dette. Du må selvfølgelig " planlegge " sexen litt. Noe som er veldig lett for meg i hvertfall,forde jeg selv har såpass lyst , at jeg trenger ingen påminning om det. Jeg har lyst omså hver kveld. Så da kan jeg sette det inn før jeg legger meg. Jeg er så dreven på å bruke det- at jeg setter det på plass på kunn 2 minutt. Så er jeg KLAR for litt sengehygge. Faktisk blir jeg sexuelt tennt , bare av å gjøre meg klar og sette inn pessaret. ..hi hi Det er absolutt ikke ekkelt å måtte fingre seg selv for å få det på plass...det er faktisk bare stimulerende og opphissende...å sette pessaret på plass. Endret 8. november 2011 av SportyShorty
Cathrine88 Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Ante ikke engang at sånt eksisterte fremdeles. Jeg tror vi lærte om dem på skolen som noe som ble brukt "før i tiden." Jeg liker p-pillene mine og har ingen negative bivirkninger av dem. Soppinfeksjon har jeg aldri hatt, så det trenger man slett ikke å få av p-piller. 8
Gjest Anuket Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 Det er hele to minutter lenger tid man kan bruke på forspill Nei men bra at det fungerer for deg 2
MsZ Skrevet 4. november 2011 #13 Skrevet 4. november 2011 Jeg har aldri tenkt på det skal jeg være ærlig, men jeg elsker spontan sex, og det føler jeg faller bort når man må slepe fremm pessaret og sæddrepende krem hver gang man skla ha sex.. jeg er heller ikke glad i kondom nettopp av denne årsaken. "vent litt.. vi må stoppe.. skal bare ha på.." Risikoen for at jeg hadde latt meg rive med, og driti i hele pessaret er alt for stor til at jeg kunne brukt det Burker nå kobberspiral, som er hormonfri. Elsker å vøre hormonfri, men sliter med stadig spotting, så vurderer å bytte til hormonspiral.. 1
Ego Skrevet 4. november 2011 #14 Skrevet 4. november 2011 Det er vel nettopp det å måtte planlegge som gjør at mange holder seg unna pessar. Hva med en kjapp en når man er på tur/byen/hvor-som-helst...?? Tanken på å planlegge sex er iallfall nok til at jeg mister lysten. 3
womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. november 2011 "bare" to minutt???!! Ja- når man er vant til å bruke det, går det kjempefort å sette det inn. Hverken du eller din partner kan føle at du har pessaret inni deg. Folk som sier pessar er ubehagelig, snakker av manglende erfaring . Sansynligvis er dette noe de selv bare " tror ". Jeg har brukt det i masse år. Og jeg merker det ikke. Jeg kan bli litt øm rundt livmorhalstappen dersom jeg bruker det hver eneste dag over lang tid selvfølgelig . Men da tar vi pauser og benytter kondom innimellom.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #16 Skrevet 4. november 2011 Har prøvd pessar, men pga bakovervendt livmor, kjentes pessaret under samleie, så det ble fort gjemt i skuffen. 2
Kite Skrevet 4. november 2011 #17 Skrevet 4. november 2011 Ja- når man er vant til å bruke det, går det kjempefort å sette det inn. Hverken du eller din partner kan føle at du har pessaret inni deg. Folk som sier pessar er ubehagelig, snakker av manglende erfaring . Sansynligvis er dette noe de selv bare " tror ". Jeg har brukt det i masse år. Og jeg merker det ikke. Jeg kan bli litt øm rundt livmorhalstappen dersom jeg bruker det hver eneste dag over lang tid selvfølgelig . Men da tar vi pauser og benytter kondom innimellom. Greit nok det, men det jeg mente med kommentaren, var at jeg syns TO minutter er VELDIG lenge. Jeg bruker under 2 sekunder på å svelge en pille hver morgen liksom.. To minutter er like lenge som man bruker på en kjapp en.. Og på den tiden vi har hatt en kjapp omgang, sitter du fremdeles med fingern i fitta? Forstår bare ikke hva som er så praktisk med det.. :gjeiper: 9
womenwomen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 4. november 2011 Greit nok det, men det jeg mente med kommentaren, var at jeg syns TO minutter er VELDIG lenge. Jeg bruker under 2 sekunder på å svelge en pille hver morgen liksom.. To minutter er like lenge som man bruker på en kjapp en.. Og på den tiden vi har hatt en kjapp omgang, sitter du fremdeles med fingern i fitta? Forstår bare ikke hva som er så praktisk med det.. :gjeiper: Men du har bi virkninger. Det har ikke jeg. Du har større risiko for kreft når du blir eldre - siden du har tenkt å gå hele din fruktbare periode på hormonell prevensjon. Pessaret beskytter livmorhalsen mot infeksjoner som HPV og andre bassilusker fra menn... - som også kan gi underlivskreft . De 2 minuttene jeg bruker for å gjøre meg klar til sex - er bare veldig OPPHISSENDE OG STIMULERENDE for meg. Til gjengjeld kan vi ha sex hele natta om og om igjen , når pessaret er på plass. Hvem tror du har BEST SEX ???? Utvilsomt meg : )
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #19 Skrevet 4. november 2011 Hvem tror du har BEST SEX ???? Utvilsomt meg : ) UTVILSOMT. Egentlig rart du har tid til å sitte her i det hele tatt 20
Gjest Anuket Skrevet 4. november 2011 #20 Skrevet 4. november 2011 Men du har bi virkninger. Det har ikke jeg. Du har større risiko for kreft når du blir eldre - siden du har tenkt å gå hele din fruktbare periode på hormonell prevensjon. Pessaret beskytter livmorhalsen mot infeksjoner som HPV og andre bassilusker fra menn... - som også kan gi underlivskreft . De 2 minuttene jeg bruker for å gjøre meg klar til sex - er bare veldig OPPHISSENDE OG STIMULERENDE for meg. Til gjengjeld kan vi ha sex hele natta om og om igjen , når pessaret er på plass. Hvem tror du har BEST SEX ???? Utvilsomt meg : ) Altså det kan jo jeg fint med p- pillen, ser fremdeles ingen grunn til dette jeg. Dessuten hvor bra sex jeg har vet ikke du, da det ikke er du som er i sengen med meg 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå