AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Det er ikke så lenge siden jeg begynte å trene.. Begynte litt med elipsemaskin/sykkel, så har jeg løpt litt etterhvert.. Jeg syns det er kjempe moro å trene intervall på mølla, men sliter litt med kneet mitt. Smertene begynte før jeg begynte å løpe. Mens jeg gikk på elipsemaskinen.. Smertene ligger litt sånn inni kneet og ut mot innsida av beinet. Spørsmålet mitt er egentlig bare: Hva er funker best av ibuxgel og voltarengel på kneet? Kan jeg evt. kombinere de siden de inneholder forskjellige virkestoffer?
I Grosny Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Det er ikke så lenge siden jeg begynte å trene.. Begynte litt med elipsemaskin/sykkel, så har jeg løpt litt etterhvert.. Jeg syns det er kjempe moro å trene intervall på mølla, men sliter litt med kneet mitt. Smertene begynte før jeg begynte å løpe. Mens jeg gikk på elipsemaskinen.. Smertene ligger litt sånn inni kneet og ut mot innsida av beinet. Spørsmålet mitt er egentlig bare: Hva er funker best av ibuxgel og voltarengel på kneet? Kan jeg evt. kombinere de siden de inneholder forskjellige virkestoffer? Hva med ispose? har du hevelse? Hevelsen er gjerne det som gjør at det blir vondt. Det viktigste er å vente med mer trening til du er helt bra. Betennelsesdempende greier kan hjelpe mot hevelsen, så voltaren er ikke helt dumt. Når du begynner å trene igjen, så ta det rolig, og begynn gjerne med svømming for ikke å belaste kneet. Ta det jeg skriver med ei klype salt. Jeg er ingen lege.
Wiggins Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Hvis du får vondt av å løpe så er det nok noe som er galt, og det blir nok ikke bra av å smøre på betennelsesdempende salve. Jeg vil anbefale deg å oppsøke en fysioterapeut. Sannsynligvis trenger du mer behandling enn bare betennelsesdemping. Dessuten er det å løpe på tredemølle noe av det verste du kan gjøre for beina dine. Vi mennesker er tilpasset å bevege oss i ulendt terreng, men en tredemølle gir helt paddeflatt underlag. Slutt med joggingen for en stund, du kan heller sykle, det er mindre belastende, og oppsøk en fysioterapeut, så får du ta det derfra. Spør venner og kjente om de vet om en fysioterapeut som er flink med knær der du bor, jeg vet av erfaring at noen fysioterapeuter er flinke med noe, andre med noe annet, og noen er dessverre ikke flinke med noe som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Der var ikke helt de svara jeg var ute etter Men kan jeg kombinere de to gel'a iom. at de har forskjellige virkestoffer?
StrawberryQueen Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Jeg sliter veldig mye med vond nakke og skuldre, og jeg prøvde begge deler. Voltaren syns jeg ikke ga helt den lindringen jeg var ute etter. Er mer fornøyd med Ibux, den gir lindring en del timer. Til daglig jobber jeg på OBS, så noen dager sitter jeg i kassa, da kommer smertene i nakken og skuldrene. Jeg bruker også Tiger balsam, vidunder salve!!! Men smertene mine går over etter litt hvile, så når du får vondt av å løpe, så ville det vært lurt å ikke belaste det kneet mer enn det du gjør ved gåing.
karella Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Jeg tviler på at noen av delene vil hjelpe siden smerten er så lang inne i kneet. Jeg tror ibux i pilleform eller voltaren kapsler hadde vært mer effektivt.
Spøkelse Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Du får vondt i kneet av ellipsemaskin og løping. For meg er det da ganske logisk å kutte ut det som gir deg smerter, fikse kneet, og deretter starte å øke gradvis med de aktivitetene igjen. Ikke peise på med smertestillende eller gel som dekker smerten! Om det er noe feil med kneet/musklene dine, så blir jo ikke det borte selv om du dekker over smerten. Mest sannsynlig blir det verre fordi du ikke kjenner smerten og ikke "trenger" å ta hensyn til den. Støtter forslaget om fysiotereapeut, selv om det ikke var det du ønsket å høre Knær og rygg er sjelden ting som fikser seg selv om man bare ignorerer dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå