Sophia. Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Jeg har veldig flatt hår. Det er veldig tynt, og henger bare rett ned. Jeg har ganske smal og rar hodeform, og jeg ikke gjør noe med håret ser jeg virkelig ikke bra ut. I flere år har jeg tuppert håret (ikke type fjortis-tuppering, men bare for å få volum), nesten hver eneste dag, men jeg begynner å bli kraftig lei. Ikke bare sliter det på håret, men jeg bruker kjempelang tid på å gre flokene ut hver kveld før jeg skal dusje. Jeg føler også at jeg har prøvd det meste. Jeg har prøvd å føne det (noe jeg ikke har tid til å gjøre hver eneste morgen, pluss at jeg ikke lenger har hårføner), jeg har prøvd volumpudder (syns det blir så ekkelt å ta i da, og i tillegg blir det litt for bustete for min smak), volumshampoer, sprayer... rett før jeg gir opp! Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få volum i håret? Jeg vil rett og slett at det skal se litt tykkere ut (oppe på selve hodet altså), for det ser som sagt ikke bra ut når det er så flatt. Hva gjør dere? Veldig takknemlig for svar.
Vulpes Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Hm, kan kanskje extensions hjelpe til på dette? Eller hvordan fungerer extensions? Litt nysgjerrig på det selv.
Sophia. Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 Mulig extensions kan hjelpe! Men tenker du på clips, eller sånne man sveiser på? Har ikke råd til sistnevnte, men hadde vært spennende å se om clips hjalp. Er usikker på hvordan det fungerer selv!
Tropic Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Kjøp hårføner!! Uten hårføner er det virkelig ikek håp for mitt hår! - Bruk ALDRI balsam nær hodebunnen, bare i tuppene. - Føn håret opp ned etter dusjing/evnt på morgenen. - Bruk volumprodukt i halvtørt hår. Jeg er veldig glad i Wella sin saltvannspray, Ocean Spritz. Bruker denne i halvtørt hår (ved hodebunnen, ikke for mye i lengden, da blir det tungt) og føner håret helt tørt opp ned. Dette hjelper iallefall endel på meg! Blir jo ikke super volum, for det harjeg ikke nok/tykt nok hår til, men blir volum og jeg trenger ikke å tuppere håret. Viktigste er hårføner, uten dette har jeg ikke sjangs i havet til å få noe volum. 2
Sophia. Skrevet 4. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2011 Tusen takk for tips! Ser nesten ut som jeg må skaffe meg en hårføner, er det noen som har anbefalinger? Den kan ikke være alt for dyr siden jeg er student, men vil gjerne ha en med litt kvalitet i.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Jeg bruker store velcro ruller midt oppå hodet og litt hårspray. Kan bruke litt mindre ruller rundt på hodet for å få volum i alt man kan få volum i også. Ingenting slår effektiviteten i det mener nå jeg, ser man bort fra tuppering.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Jeg har samme problem som deg, men for meg fungerer det å ta denne: http://www.lookfantastic.com/sebastian-professional-thickefy-foam-200ml/10544746.html i håndkletørt hår, gre det ut i hele håret. Deretter bruker jeg denne: http://www.blivakker.no/product/SEH0008/big-sexy-hair-root-pump-plus-humidity-resistant-volumizing-spray-mousse-300ml- Og føner med rundtbørste. Da får jeg følelse av tykkere hår som varer hele dagen
-Turtle Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 Paul mitchell root lift bruker vi mye i salongen det er en spray du har i vått hår og så føner du og en hårføner trenger absolutt ikke være dyr for å være bra Stikk innom en eletrobutikk, så finner du garantert noe brukbart til en billig penge.
Athene Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 Saltvannsspray+hårføner gjør at jeg får litt volum, og at håret holder seg på plass. Og det holder i 2-3 dager. Jeg er også tilhenger av rootlift spray+føing, og volumpudder. Håret mitt blir ikke bustete av volumpudder, jeg bruker det kun i røttene, og ikke i selve skillet, gnir det inn, former håret og sprayer med finishspray. Jeg går ikke og tar i håret i løpet av dagen da det ødelegger frisyren, så det gjør ikke noe at det er litt seigt i hårbunnen. Også må man være veldig forsiktig med mengden, det er bare litt som skal til. Ikke rart du er missfornøyd med skum, etc. om du ikke har føner.Slike produkter krever at du føner håret tørt etter å ha hatt det i, ellers blir håret bare flatere, fett og med rar konsistens.
SmallTalk Skrevet 5. november 2011 #11 Skrevet 5. november 2011 Kjøp deg føner! Denne er ganske rimelig, har godt med futt og en del forskjellige varmeinstillinger.
Aviale Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 Tusen takk for tips! Ser nesten ut som jeg må skaffe meg en hårføner, er det noen som har anbefalinger? Den kan ikke være alt for dyr siden jeg er student, men vil gjerne ha en med litt kvalitet i. Jeg har en hårføner fra clas ohlson, kostet 99 kr, funker som bare det! Har prøvd dyrere hårfønere, men for meg funker den best Clas har også en hårføner med forskjellige varmenivåer til 149 eller noe. Ellers har jeg samme problem som deg, håret mitt er veldig flatt/tynt, det jeg gjør for å få mer volum i det er: - Har en frisyre som er oppklipt (høres kanskje litt rart ut å klippe bort hår for å få volum, men det funker!) - Føner håret med hodet opp-ned etter dusjing - Bruker hårskum fra got2be for å få mer hold, har det oppi når håret er halvtørt (det holder lengre når man "puffer" det opp) - Bruker rundbørste mens jeg føner for å forme og løfte håret enklere - Bruker bittelitt voks kalt "osis flexwax", trenger bare å dekke tuppen av fingeren og fordele det godt i håret for å få mer volum Enig med Tropic, uten hårføner er det ikke håp i havet for å få volum - i alle fall ikke med mitt hår! :gjeiper: Men bare prøv ut litt forskjellige ting, ts, så finner du ut hva som virker for deg
challenger Skrevet 5. november 2011 #13 Skrevet 5. november 2011 Saltvannsspray+hårføner gjør at jeg får litt volum, og at håret holder seg på plass. Og det holder i 2-3 dager. Jeg er også tilhenger av rootlift spray+føing, og volumpudder. Håret mitt blir ikke bustete av volumpudder, jeg bruker det kun i røttene, og ikke i selve skillet, gnir det inn, former håret og sprayer med finishspray. Jeg går ikke og tar i håret i løpet av dagen da det ødelegger frisyren, så det gjør ikke noe at det er litt seigt i hårbunnen. Også må man være veldig forsiktig med mengden, det er bare litt som skal til. Ikke rart du er missfornøyd med skum, etc. om du ikke har føner.Slike produkter krever at du føner håret tørt etter å ha hatt det i, ellers blir håret bare flatere, fett og med rar konsistens. 2-3 dager.. WOW! Jeg er glad om håret mitt holder seg i 2-3 timer jeg:(
Sophia. Skrevet 5. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2011 Tuuusen takk for utrolig mange gode svar! Skal definitivt gå til innkjøp av en hårføner og et par passende produkter, så håper jeg at jeg klarer å få volum uten tuppering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå