Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Tok en julehandel på trondheim Torg i dag. Slitsomt, varmt og masse folk. Masse butikker og hyggelig betjening. Tok meg en pause ved å gå på Peppes for å ta en pizzabit og en kaffekopp. Akkurat da var det få bord som var opptatt, men betjeningen var borte. Strekte meg for å se/gjøre de oppmerksom på at jeg var der. Tok min pizza og kaffekopp og ba samtidig om å få mere vann for muggen på disken var tom. Hun kunne ikke snu seg, men måtte rope til en nissekledd julehjelp om å gå å hente vann. Så var det tomt for bestikk. Da jeg gjorde hun oppmerksom på det så svarer hun at vi driver og vasker og det kommer om noen min!! Skulle jeg ha ventet så hadde jeg sittet der enda. Pizzaen var god.Kosa meg med en kaffe og en..hysj....røyk.Det var da først jeg begynte å registrere de som satt rundt meg. Bordet ved siden av satt det tre kvinner i 20 åra. Og en mann. Tydelig var to av jentene ansatt på Torget i to ulike butikker. Den ene skjønte jeg straks hvor var ansatt utfra fargen på genseren hun hadde på. Den andre var mere usikker, men det var klær. Hun satt og la ut om ei som var syk. Med navn og hele pakka. La ut om at hun hadde sendt henne tekstmelding på fredag med at hu ble borte mandag. Slik gjør man ikke for tenk om min mobil var i stykker, jeg ilbød henne å starte først kl 12 på dagen osv..... Og tenk, i natt vokna jeg kl fire av en ny tekstmelding om at hun x ble borte i dag. La ut i det vide og brede om denne personen. Hun i den farvede genseren hadde en ditto historie.....Hun hadde tydelig en lavere stilling enn hu andre. Tydelig hun hadde "ansvar" i denne butikken med den håpløse ansatte. Så begynner hu om de andre ansatte. Ja det er tydelig å se hvem som selger. Julehjelpene de står jo bare der..ja det vises godt sjø.... Så var det jul, kunder og tilbud. Tror du ikke det var ei j....kjerring i dag som kom og skulle ha ei dressjakke som var på tilbud til 199,-og atpåtil tror det er kvalitet? Ka byr dokker. Herregud tænkt æ da. Så fant damen en tråd og ville ha mere reduksjon, men da sa jeg nei. Jeg sender den heller i retur. Du kan da ikke å komme og tro du får kvalitet til 200 kr. Æ blir sprø!!1 Slik satt hu å jazza over kunder og ansatte. Pleier ikke å lytte til andres samtale, men dette syns jeg var ille. Ikke behøvde vi andre å lytte for det var ingen diskre samtale to venniner i mellom. Mulig hun hadde fått seg noe mere "ansvar" i julestria og skulle markere det, men jeg fikk iallefall nok der jeg satt. Jeg hadde så lyst å spurt henne hvilke butikk h jobbet i. Kansje var det andre kunder der som hadde vert i hennes butikk? Du får ikke lyst til å gå der. Kansje noen som kjente den ansatte som var syk? Hu sitter samtidig og forteller hu andre hva en må gjøre for å selge mest mulig. Å, det e så tydlig kæm som sæll sjø..... Ansetter butikkeiere hva som helst?
Orthia Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 Ok at samtalen kanskje ikke vitner om den største respekt for kunder, men: HALLO!!!!! Det er faktisk ikke din business hva andre snakker om seg i mellom. Slutt å bry deg!
Gjest Madam Felle Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Ok at samtalen kanskje ikke vitner om den største respekt for kunder, men: HALLO!!!!! Det er faktisk ikke din business hva andre snakker om seg i mellom. Slutt å bry deg! *applaussmilie*
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2003 #4 Skrevet 10. desember 2003 Nei, det er så at samtaler to stykker seg i mellom er nettopp det. MEN - det kan da ikke være så vanvittig vanskelig og krevende å skjønne at når man sitter på en café eller restaurant med flere mennesker tilstede, at de rundt hører hva som blir sagt. Og man må faktisk ta hensyn til dette. Skal man ha fortrolige samtaler som ingen skal høre så tar man det et sted hvor det ikke er noen andre. Og jeg hadde reagert akkurat som gjesten her - men vantro og sjokk og kanskje til og med tatt en telefon til ledelsen og fortalt at de ansatte sitter og slenger dritt om varene de selger. Ikke spesielt lojalt, hva? Jeg har også full forståelse for at man må få øse ut av seg - kolleger i mellom - om teite kunder, drittvarer, kolleger etc. For all del, jeg har drevet restaurant en gang i tiden - tror dere alt var bare rosenrødt? selvsagt ikke, og jada, man må få øse ut av seg. Saken er bare den at det må man gjøre i et velegnet forum og uten publikum og uten noe som kan identifisere hvor og hva du faktisk snakker om. Folks oppførsel når de har på seg uniform, organisasjonsmerke eller noe annet som identifiserer dem som en representant for noe, krever faktisk mer en slike fjortistakter som dette.
Gjest care Skrevet 10. desember 2003 #5 Skrevet 10. desember 2003 Jeg hadde som gjest blitt sjokkert over denne oppførselen. Det passer seg virkelig ikke å sitte å snakke slik åpentlyst om kunder. Men hva kan man forvente... dette sier meg at servicefolk får for liten kompetanse i forhold til relasjoner og taushetsplikt
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2003 #6 Skrevet 10. desember 2003 At to personer snakker fortrolig seg i mellom er jo egentlig greit, for det kan ingen gjøre noe med. Og så lenge de beholder taushetsplikten. Men å sitte å snakke drit om navgitte arbeidskollegaer og kunder så andre kan høre det, er så urespektabelt og dårlig at det er helt kvalmt. Folk som ikke klarer å holde seg for gode til dette, passer ikke til yrker hvor de har kontakt med mennesker. Om det er butikk eller helsevesen. Men det er jo noen som ikke eier respekt for andre. Synd men sant.. Det er ofte jeg faktisk holder meg vekk fra butikker hvor jeg vet det jobber folk som faktisk ser ned på kunder og som tror det er så mye bedre enn andre. Flott reklame for butikken det!!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2003 #7 Skrevet 10. desember 2003 Det var jeg som startet denne tråden. I dag har jeg tenkt igjennom gårsdagen. Da jeg satt der følte jeg meg "ille", men i dag syns jeg også det var ille. Om man har en fortrolig samtale så demper man seg? på kafe eller hvor det måtte være hvor det er andre tilstede. de snakket så høyt og poengterte sine meninger så høyt at alle kunne høre det. Hva om det var jeg eller du som satt der. Du kjente den sykemeldte og det var jeg som hadde sett på jakke til 199.- Hun kom med så mye jazzing utover det jeg skrev at jeg var bare rystet. Ergrer meg i dag at jeg ikke spurte hvilke butikk det var, men TT er da ikke så stort. Så dere som handler på TT pass dere.
Gjest lekebøll Skrevet 11. desember 2003 #8 Skrevet 11. desember 2003 Uprofesjonelt. Greit å glemme seg - har sikkert snakket litt for mye jobb litt for offentlig noen ganger selv - men slike utredninger er jo helt på jordet.
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #9 Skrevet 11. desember 2003 Vi har en uskrevet regel der jeg jobber: vi omtaler ikke andre som ikke er til stede, og iallefall ikke negativt. Om en kommer fra andre avd. så sitter ingen og slenger skjit fra den plassen en kommer fra. Det blir surt arb.miljø av slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå