Gå til innhold

Hva gjør dere med "overflødig" interiør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på hva dere gjør med møbler og interiør som ikke er i bruk?

Jeg har jo samlet opp en del ting & tang, noe er nesten ikke brukt,

og lurer på om det kan være en idê å legge ut salgsannonse på finn.no..

Noen som har prøvd å fått solgt slikt?

Ellers har jeg også gitt bort en del om venninner/familie har vært interessert,

og ødelagte/slitte ting går i søpla og noe til fretex o.l,

men skulle gjerne solgt noe av de mer finere/dyrere tingene hvis det hadde vært mulig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en høvelig oppdatert stil med ting de fleste liker, så har aldri vært noe problem å selge ting jeg ikke ønsker lengre. :) Bruker da en lokal kjøp og salg-gruppe på facebook, så slipper jeg sending.

Skrevet

Vi har brukt å legge ut tiln på "gis bort" på finn.no. Er så mange studenter i byen, de blir glade for å få ting gratis. Så pleier de å reagere veldig raskt på annonsene, og komme og hente/bære ut av huset selv.

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis det er ting av god kvalitet, i en stil mange liker, og de prises riktig bør de kunne selges på Finn :)

Det er mange som legger ut ting med useriøst høy pris på Finn, og de styrer i alle fall jeg unna, men litt prutningsmonn bør du legge inn for de som kontakter deg kommer høyst sannsynlig til å prute uansett.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Kanskje jeg prøver på finn.no en dag da, bor i en stor by, så tror det kan være like god sjanse der enn på kjøp/salg-gruppe på fb, men der koster det jo ingenting å annonsere heller, så jeg får se det an :)

Vil nok sette ca halv pris på de meste, eller billigere hvis det er ting som er brukt i lang tid. På de nesten nye/ubrukte tingene tror jeg halv pris er ok ihvertfall.

Ellers synes jeg det er en utfordring å få tatt gode nok bilder. Bilde har ihvertfall mye å si for min del når jeg kikker på finn o.l :)

Skrevet

Vi har solgt unna og gitt bort vanvittig mye på finn.no. blant annet: Fryseboks, sengeramme, nattbord, garderobeskap, gammelt radiokabinett, TV, dvdspiller, mobiler, sofa, stoler osv :jepp: Det anbefales, spesielt i storbyen er det lett å få solgt/gitt bort ting. Mye bedre å selge for en billig penge enn å kaste eller stable boden/kjelleren/loftet fullt.

Lykke til :)

Skrevet

Bor i småby så det jeg ikke får gitt bort, solgt til kjente det havner på fyllinga eller jeg gjenbruker det selv. Sofesofa som var med på flyttelasset havnet på gjesterommet, kjøkkenstoler er nå malt opp og lever på hytta hos en venninne. Da flatskjermen kom i hus flyttet den gamle TV'n inn hos en bekjent. Han ville ha en ekstra TV til ungene.

osv.

Hadde jeg bodd i større by så ville jeg nok brukt finn.no.

Skrevet

Jeg pleier å levere i gjenbruksbutikken på "søpla". Der er det alltid folk som er glad for å kunne hente ting gratis.

Skrevet

Stuer det vekk etter beste evne! :sjenert:

Skrevet

Her vi bor nå bor det masse "fattige studenter", så ofte setter vi ting bare ned i gangen i blokka med en lapp om at det bare er å forsyne seg. Hvis tingen hypotetisk sett ikke blir tatt innen en viss tid, tar vi den med til bruktbutikk i nærheten. Der vi bodde før hadde vi veldig mye utdaterte, slitne møbler, type sofaen som sto i kjellerstua til svigermor 20 år før den som står der nå, og da kastet vi det meste på dynga, etter å ha spurt venner om det var noe de ville ha. Satte også inn en annonse på finn hvor jeg ga bort et stort, uhåndterlig spesialmøbel jeg ikke hadde hjerte til å kaste, heldigvis kom det en og hentet det nesten med en gang :) Men sånn generelt bytter vi ikke ut ofte og mye.

Skrevet

Gir bort til venner og familie, enkelte ting som jeg er glad i lagrer jeg i kjeller/bod til siden (eller til jeg er klar for å gi den bort :sjenert: ).

Har lagt ut på finn et par ganger men et par ganger har noen ringt, men ikke møtt opp og noen ganger har jeg fått 0 respons. Kanskje jeg har grusomt dårlig smak :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Finn veldig konsekvent når jeg skal kvitte meg med ting som er for fine og kostbare til å kaste eller gi bort.

Ifm skifte av bolig så er det ofte møbler som blir til overs, som er for store/små osv ... Finn har vært glimrende, spesielt når det er snakk om populære artikler. Designmøbler går VELDIG kjapt og man oppnår veldig bra pris. Har til og med opplevd at enmann bydde over prisantydning bare for å sikre seg salongbordet mitt :fnise:

Ellers har jeg lagt ut endel ting på et lokalt auksjonshus - det har også vært vellykket.

Ingen grunn til å lagre på ting som ikke passer lenger - det er mye bedre å få det vekk og attpåtil få noen kroner for det.

Saker som er gått i stykker el selges aldri, det kastes selvsagt. Selger kun kurante saker som jeg kan stå inne for kvaliteten på.

Skrevet

Jeg bruker også finn mye, og opplever at møbler og utstyr er veldig lettsolgt selv om jeg ikke bor i stor by. Ikea-ting går unna spesielt fort! Ting som ikke er 100% tiptop går til bruktbutikken.

Skrevet

Jeg synes lokale kjøp/salg-sider på Facebook er kjekke. Gratis også, og det er lett å kommunisere med interesserte kjøpere.

Skrevet

En ting er jo møbler og sånn, men hva gjør dere med pynteting og bilder f.eks da? Her tar det opp plass i boden... :sjenert: Mye av det som er alt for fint til å kastes, og så tenker jeg at det kan jo kanskje hende jeg får lyst til å ta det fram igjen. Og så ligger det der da...

Gjest Spinell
Skrevet

Ang pynteting: Jeg har alt for mange lysestaker, vaser og pyntefat/-boller til at alle kan stå framme hele tiden. Slike saker settes vekk og byttes ut med (u-)jevne mellomrom.

Er jeg helt sikker på at jeg ikke kommer til å bruke det igjen kvitter jeg meg med det.

Skrevet

Møbler, tepper ol blir enten solgt eller gitt bort (har en yngre bror som gjerne tar imot møbler ol som ser bra ut i betaling for tjenester).

Hifi utstyr selges, får som regel en grei pris for det også (bruker da Finn evt forum for spesielt interesserte). Er det ikke verdt noe så gis det bort på feks Finn (som den gigantiske gamle tven vår).

Når det gjelder pynteting ol så har jeg noen skuffer og skap hvor det jeg liker lagres, liker å rulere litt på ting. Er av typen som ikke vil ha det overfylt (rydder feks vekk de andre pyntetingene når julepynten settes frem).

Kjøkkenutstyr, servise og pynteting jeg er lei av, men som ser bra ut gir jeg til skolekorpsets årlige loppemarked.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...