Gå til innhold

ok skal kjøpe meg en ny bærbar pc men trenger hjelp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som overskriften sier. Jeg skal kjøpe meg ny bærbar pc men aner null om hva som er bra oppløsning andre spesifikasjoner osv. Skal bruke den til surfing på nett, laste ned film og musikk, se film og høre på musikk. Det er viktig for meg at PCen har god oppløsning, hva er minimums oppløsning man bør ha? Det er og viktig at den ikke er treig, at den har god lagringsplass og har bluetooth.

Ikke større enn 13 tommer.

Skal ha den til å dra med meg på reise og ellers i byen, bibliotek osv.

Takker for all hjelp! :)

Endret av origin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på budsjettet ditt. Jeg byttet til Mac i vinter (13,3") og er veldig fornøyd :)

• Liker 1
Skrevet

hmmm ikke mer enn max 8000kr

Skrevet

Du får deg en Mac til 8000 :) Det finnes helt sikkert mye bra i windows også, men jeg må innrømme at jeg opplever langt mindre irritasjoner med Mac enn med Windows (vel, i begynnelsen så er det litt klæbb fordi det er mye nytt)

Skrevet

Du får deg en Mac til 8000 :) Det finnes helt sikkert mye bra i windows også, men jeg må innrømme at jeg opplever langt mindre irritasjoner med Mac enn med Windows (vel, i begynnelsen så er det litt klæbb fordi det er mye nytt)

uhh skeptisk til mac. Hørt så mye dritt om det:

Skrevet

Denne?

Eller denne? Denne siste fant jeg ikke pris på direkte, men da jeg søkte hos kelkoo.no fant jeg at den kostet 5480,- hos Amentio. Sikkert lurt å søke litt mer.

Selv sverger jeg til mac hjemme. På jobb har vi føringer for hva vi skal bruke, men heldigvis har arbeidsgiveren min etterhvert landet på Lenovo etter et par runder med Dell og Fujitsu-Siemens ;) . Min forrige IBM Thinkpad (nåværende Lenovo) var bortimot uslitelige og jeg byttet den ikke før vi fikk beskjed om at alle måtte bytte. Heldigvis har den nye vært like problemfri. :rodmer:

Skrevet

uhh skeptisk til mac. Hørt så mye dritt om det:

Uansett hva du velger vil du ha hørt mye dritt om det. Det er minst like mye skepsis og drittslenging om windows. Jeg har prøvd begge og kommer til å bli hos Mac :)

Skrevet

Uansett hva du velger vil du ha hørt mye dritt om det. Det er minst like mye skepsis og drittslenging om windows. Jeg har prøvd begge og kommer til å bli hos Mac :)

jeg har prøvd mac en gang og aldri mer:(

• Liker 1
Skrevet

ok. hva er minimumsoppløsning man bør ha? Mulig jeg husker feil men er ikke 1920x1080 standard?

Skrevet

Tror 1366x768 er ganske standard nå til dags. Tror ikke du får en 13" med 1920x1080 oppløsning...

Skrevet

Tror 1366x768 er ganske standard nå til dags. Tror ikke du får en 13" med 1920x1080 oppløsning...

ok takk:)

Skrevet

jeg har prøvd mac en gang og aldri mer:(

He,he...seriøs testing. Kjøp hva du vil for meg, men mac har de mest fornøyde brukere - men de har nok testet mer enn EN gang før de dømte den nedenom og hjem...13" mac kjører forresten skjermoppløsning på 1280x800

Ønsker du pc, finner du et godt kjøp HER

Det er en Asus, og det er normalt gode maskiner. Den har forresten skjemoppløsning på 1366x768

Skrevet

He,he...seriøs testing. Kjøp hva du vil for meg, men mac har de mest fornøyde brukere - men de har nok testet mer enn EN gang før de dømte den nedenom og hjem...13" mac kjører forresten skjermoppløsning på 1280x800

Ønsker du pc, finner du et godt kjøp HER

Det er en Asus, og det er normalt gode maskiner. Den har forresten skjemoppløsning på 1366x768

Hehe Takk:)

Skrevet

Mac har også mest ræva supporten på denne jord. Mac er skikkelig drittmaskin med brukere som er fornøyd, uansett antall feil.

Skrevet

Mac har også mest ræva supporten på denne jord. Mac er skikkelig drittmaskin med brukere som er fornøyd, uansett antall feil.

Ok. Du virker som en seriøs fyr, og det du sier høres jo fornuftig ut, så det stemmer nok helt sikkert...

• Liker 1
Skrevet
Denne er riktignok ikke i salg enda, og koster litt mer enn 8000kr, men den har hvertfall 1600 x 900 oppløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...