nolik Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Jeg gikk ledig i 3 uker mens jeg var registrert hos NAV og sendte meldekort jevnlig (har ikke krav på dagpenger). Nå for ei uke siden skaffet jeg meg en praksisplass og fikk et vedtaksbrev fra NAV om en innvilget praksisplass. Det stod imidlertid ingenting om når pengene blir utbetalt. Er det noen som vet hvordan dette fungerer?Hvor lang tid må jeg vente? Takk for alle svar!
Gjest Consensio Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Om du ikke får dagpenger, så får du vel ingenting selv om du er på praksis heller vil jeg tro.
nolik Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 var ikke slik jeg tolka saksbehandlerens ord.. Får jeg ingenting for å jobbe fra kl 8 til kl 4 hver dag?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 var ikke slik jeg tolka saksbehandlerens ord.. Får jeg ingenting for å jobbe fra kl 8 til kl 4 hver dag? Har du søkt individstønad?
Gjest Consensio Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 var ikke slik jeg tolka saksbehandlerens ord.. Får jeg ingenting for å jobbe fra kl 8 til kl 4 hver dag? Det er iallefall forskjell på å få jobb gjennom nav og det å få arbeidspraksis gjennom nav. Du kan jo ringe saksbehandleren din og sjekke, så får du et helt sikkert svar
nolik Skrevet 4. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2011 Har du søkt individstønad? har ikke søkt individstønad (tror jeg..), men arbeidsgiveren fylte ut skjemaer som jeg fikk fra saksbehandleren. Så var jeg innom NAV og leverte de skjemaene, skrev under og da mente saksbehandleren at jeg får pengene i løpet av noen dager. Men dette er altså ei uke siden.. Jeg får prøve og finne ut av det da..oh synes det er vanskelig å forstå seg på NAV, satser sterkt på å finne en jobb snart:)men tusen takk for alle svar!
Harlekin Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Hvis du ikke har krav på dagpenger, får du individstønad. I praksisplass har man "valget" mellom dagpenger og individstønad, men for de fleste vil dagpenger lønne seg. Kontakt NAV for å søke individstønad! Jeg synes det er merkelig at du ikke er blitt opplyst om dette allerede.
nolik Skrevet 4. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2011 En liten oppdatering.. Saksbehandler mener at at jeg har søkt om individstønad men forvaltning har ikke ferdigbehandlet dette ennå..er spent på hvor lang tid vil dette ta. Noen med erfaring?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 En liten oppdatering.. Saksbehandler mener at at jeg har søkt om individstønad men forvaltning har ikke ferdigbehandlet dette ennå..er spent på hvor lang tid vil dette ta. Noen med erfaring? Dent bruker ikke ta mange dagene er min erfaring. Kjempeviktig at du husker å sende meldekort!
Oliven Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 De er ikke så veldig glade for det, men ring rett til forvaltning om det ikke skjer noe i starten av neste uke. Jeg gjorde heldigvis det og det var ikke rart det ikke skjedde noe for de hadde ikke papirer på meg. Jeg leverte de inn på mitt navkontor direkte der og så forsvant de... Ny runde, men da ble det hastesak og det gikk rimelig fort. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Min erfaring er at slike søknader tar 3-7 uker. Og logg deg med en gang inn på nav.no og sjekk om ikke du skal sende meldekort!
Harlekin Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 Jeg har praksisplass nå, og man må absolutt sende meldekort da. Du krysser av på der det står "aktivitet" eller "tiltak". Lurt også å sjekke meldekortet om pengene ikke blir utbetalt når de skal. Har du krysset av noe feil, får du ikke nødvendigvis beskjed om det.
nolik Skrevet 8. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2011 TS her, Tusen takk for alle svar! Håper virkelig at jeg ikke må vente i 7 uker fordi det har jeg absolutt ikke råd til.. Hvor får jeg telefonnummeret til forvaltninga?Er det de som sitter i Oslo eller i mitt lokale nav?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå