Gå til innhold

keramisk topp

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger man spesielle gryter og kasseroller til en stekeovn med keramisk topp??????? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk høre at det beste var å bruke stål- ogjerngryter på keramikktoppen. Enkelte andre typer kjeler kan i verste fall avsette noe av materialet på keramikktoppen som da kan brenne seg fast. Tror dette gjaldt spesielt disse glaserte grytene som var vanlige for noen år siden. Aluminium var det visst også noe med, ikke fare for avsetning, tror jeg. Hadde visst mer med varmeleder-egenskaper å gjøre, som de ikke gjør like bra på keramikktopp som på vanlig kokeplate. Ellers tror jeg at glass- og annet ildfast materiale går helt fint.

Skrevet

Jeg bruker teflon, stål og jern på min keramiske topp. Går helt fint, så lenge gryter og panner er flate under.

Skrevet
Jeg bruker teflon' date=' stål og jern på min keramiske topp. Går helt fint, så lenge gryter og panner er flate under.[/quote']

Har akkurat fått meg ny ovn. I den står det ikke at man skal bruke noen spesielle typer kjeller og panner. Det er som Lea sier vikti gå bruke kjeler og panner som er FLATE under. Men det har noe meg utnyttingen av varmen fra platen å gjøre.

Skrevet

Jeg har en billig teflonpanne som jeg kjøpte bare for å bruke den til pannekaker. Den er så rund i bunnen at pannekakene blir stekt bare på midten og på den ene kanten.

Kjempepraktisk :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke skyll varme panner i kaldt vann, det er det som gjør dem bulkete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...